MuscleMeat

Interview met Ahmadinejad over de holocaust

“If you look at the various voices within Islam, they are highly diverse. You have enlightened voices, conservative voices, fascist and reactionary voices,” said Gerges.

John O. Voll, professor of Islamic history at Georgetown University’s Center for Christian-Muslim Understanding, notes that of the four most populous Muslim societies, two -- Indonesia and Bangladesh -- are competitive democracies with female heads of state. Of the other two, India is the world’s largest democracy with a large Muslim minority that has actively participated in the political process since India was founded while Pakistan is currently a military dictatorship but also has some tradition of democracy.
Special Report: Islam on the defensive

Dus hoe radicaal zijn 'de moslims' dan? 2 van de grootste moslimlanden hebben een vrouwelijk staatshoofd (niet echt een toonbeeld van extremisme) en in die twee landen bestaat democratie. Democratieen met problemen dat wel, maar ja het zijn dan ook geen rijke landen. De strijd voor de macht is daar iets anders dan wij het kennen. Geweld om aan de macht te komen is daar meer ingevoerd en repressie om dat geweld te onderdrukken eveneens.

Ik gebruik overigens nu een bron met grote Rooms Katholieke invloeden. Toch iets beter om als 'tegenhanger' van een andere religie om een verlicht geluid te laten horen over andere religies dan om net zoals Memri niets onverlet te laten om bepaalde religies zwart te maken.

Bedankt voor je stukje Eric, ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik moet het nog zien. Die meneer zegt wel dat de mensen die op islamitische partijen stemmen niet willen dat er geweld wordt gebruikt in naam van de islam, maar bewijzen daarvoor zijn er niet. Bewijs dat veel moslims wél voor geweld zijn is er ook niet, maar er zijn toch aanwijzingen dat een flink deel toch redelijk militant is. Ik denk niet dat dat deel tot een zeer kleine minderheid behoort. Ik hoop dat het verstand zegeviert, maar ik heb zo mijn twijfels. En dan ben ik van nature nog een optimist, ik grijp positieve geluiden met beide armen aan, maar helaas valt er niet al te veel te grijpen.

In moslim landen met een pro westerse regering gaan net zo goed amerikaanse vlaggen in vlammen op trouwens, denk bijvoorbeeld aan Pakistan. En ook daar zie je geen genuanceerde betogingen tégen islam extremisme. In die landen worden extremistische moslims juist onderdrukt. Een beter bewijs dat het gebrek aan genuanceerde signalen niet komt door onderdrukking van die signalen is nauwelijks denkbaar. ;)

In moslim landen met een pro westerse regering gaan net zo goed amerikaanse vlaggen in vlammen op trouwens, denk bijvoorbeeld aan Pakistan. En ook daar zie je geen genuanceerde betogingen tégen islam extremisme. In die landen worden extremistische moslims juist onderdrukt. Een beter bewijs dat het gebrek aan genuanceerde signalen niet komt door onderdrukking van die signalen is nauwelijks denkbaar. ;)

Welke gematigde gaat dan ook demonstreren? Dat zijn er niet veel hoor. Goh ik ben het ergens niet mee eens maar verder boeit het me allemaal geen reet, zou ik dan de straat op gaan? Nee!

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Gematigden moeten zich meer laten horen? Met het risico dat hun nek er af gaat door een stel dwazen, ook al worden die dwazen onderdrukt. Want een gestoorde boeit die onderdrukking weinig, die snijdt je nek er net zo goed af. Onderdrukking of niet.

Een bewijs van wat dus? Een bewijs van niets eigenlijk.

Wat denk je zelf?

Zonder de holocaust zou de wereld nooit zoveel pikken van Israel, 6 miljoen vergasde joden is niet zomaar iets!

Israel is gesticht in 1948 als 'het beloofde land', waar Ahmadinejad heen wil is de holocaust in de doofpot stoppen, of in ieder geval vervagen of verdraaien, zodat de Arabische wereld de druk op Israel kan opvoeren en zodoende de Palestijnen hun land teruggeven. Waar de hele Arabische wereld grotendeels zal achterstaan. Vrijwel geen enkel arabisch land erkent Israel.

alsof die 6 miljoen allemaal vergast zijn :rolleyes:

Bedankt voor je stukje Eric, ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik moet het nog zien. Die meneer zegt wel dat de mensen die op islamitische partijen stemmen niet willen dat er geweld wordt gebruikt in naam van de islam, maar bewijzen daarvoor zijn er niet. Bewijs dat veel moslims wél voor geweld zijn is er ook niet, maar er zijn toch aanwijzingen dat een flink deel toch redelijk militant is. Ik denk niet dat dat deel tot een zeer kleine minderheid behoort. Ik hoop dat het verstand zegeviert, maar ik heb zo mijn twijfels. En dan ben ik van nature nog een optimist, ik grijp positieve geluiden met beide armen aan, maar helaas valt er niet al te veel te grijpen.

En je gelooft het zelf? Bij ieder positief geluid heb je zeer grote vraagtekens en kom je met angstbeelden die de Armageddon doen lijken op een kinderfeestje.

Een flink deel? Zoals gezegd zelf het pulpwerkje Obession komt tot 10-15% maximaal aan moslims die openstaan voor radicalisme of radicaal zijn. Dat is wel een flink deel maar verre van de meerderheid. Een flink deel neerzetten als entiteit doet vermoeden dat het dicht bij de meerderheid ligt, wat dus niet het geval is.

Radicalen zijn extreem en als die echt de meerderheid vormen dan hadden we al lang de Armageddon gezien. Indonesie als grootste moslimland kent ook zijn religieuze problemen maar het is daar nog lang geen Armageddon. Net zo min als dat amper in andere landen het geval is. Of je moet Irak meetellen, maar in hoeverre is dat radicalisme? Dat lijkt meer op het gebruiken van radicale invloeden om voet aan de grond te krijgen van buitenaf.

Welke gematigde gaat dan ook demonstreren? Dat zijn er niet veel hoor. Goh ik ben het ergens niet mee eens maar verder boeit het me allemaal geen reet, zou ik dan de straat op gaan? Nee!

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Gematigden moeten zich meer laten horen? Met het risico dat hun nek er af gaat door een stel dwazen, ook al worden die dwazen onderdrukt. Want een gestoorde boeit die onderdrukking weinig, die snijdt je nek er net zo goed af. Onderdrukking of niet.

Een bewijs van wat dus? Een bewijs van niets eigenlijk.

Als je in een pro westers moslim land zelfs je leven niet zeker bent als je een gematigd geluid laat horen zegt dat genoeg over hoe 'klein' die groep extremisten is. ;)

Nee Eric, de groep die klein is, is de gematigde groep. Zet die roze zonnebril es af!

Nee zet jij je zwarte bril maar eerst af. Het is een groep die zelfs hier in Nederland er voor kan zorgen dat je je leven niet meer zeker bent. Maar hier in Nederland is dat toch ook maar een stel dwazen die amper exemplarisch is voor de hele moslimbevolking van Nederland. Hoe gevaarlijk denk je dan dat bepaalde uitspraken zijn in een moslimland waar net iets meer van die radicale dwazen wonen?

1000 radicalen zijn al genoeg om een heel land te terroriseren. De echt extremistische takken van bepaalde groepen zoals de IRA, RAF, Rode Brigades, PLO etc zijn daar een goed voorbeeld van. Die groepen waren qua extremisten vaak zelfs nog kleiner.

Zet maar eens een realistische bril op, die angsthazerij werkt nogal vernauwend. Assumption is the mother of all ****ups.

Dingen graag willen zien trouwens ook, maar het geeft alleen blijk van weinig realiteitszin.

Dus het feit dat extremistische uitingen de boventoon voeren in zowat de gehele Arabische wereld komt omdat een uiterst kleine extremistische minderheid de bevolking in zo'n ijzeren greep heeft dat niemand een ander geluid durft te geven. Zelfs als het deel van de bevolking dat het westen en alles waar het voor staat haat inderdaad zo klein zou zijn, zou dat nog niet echt een reden zijn om warme gevoelens te krijgen, of wel? Al die landen leven dan kennelijk in een sociale dictatuur, waarin alleen haatzaaien getollereerd wordt en nuanceren een halsmisdaad is. Dat zie ik niet bepaald als een fijne situatie, en dat heeft niet veel met een zwarte bril te maken.

De vergelijking met de IRA enz gaat een beetje mank want die hebben in de verste verte nooit zoveel invloed gehad als de extremistische islam in de arabische wereld.

Hij heeft wel een punt als hij zegt dat de Joden het recht niet hebben dat land terug in te pikken. Maar de holocaust in twijfel trekken verraadt nu niet meteen uitzondelijke intelligentie.

• Topic Starter Topic Starter
Hij heeft wel een punt als hij zegt dat de Joden het recht niet hebben dat land terug in te pikken. Maar de holocaust in twijfel trekken verraadt nu niet meteen uitzondelijke intelligentie.
hij twijfelt er toch niet aan? hij meld toch ook dat er veel meer mensen stierven dan die 6m joden en dat er daaraan geen aandacht werd besteed

In dat opzicht heeft hij natuurlijk wel gelijk, hoe gestoord die kerel verder ook is. Er zou meer aandacht mogen zijn voor alle andere groepen die op de meest extreme wijzes het leven zijn uitgejaagd.

Maar goed er zijn zelfs 'geleerden' die alle navolgende genocides wijten aan de te grote focus op de staat Israel :

"Six million additional people have died since the end of the Second World War because of this obsessive focus on Israel," Dershowitz was quoted as saying, citing global inaction over the genocides in Cambodia, Rwanda, the former Yugoslavia, and the slaughter currently taking place in Darfur.

Heerlijke logica, zonder Israel zouden er dus geen genocides zijn geweest na WO2 als je zijn denktrant doortrekt. De uitspraak is overigens van een Joodse 'geleerde'

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3348805,00.html

Terug
Naar boven