XXL Nutrition

Invloed van olympische lifts op powerlifting?

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Ik vroeg me af in welke mate een powerclean, clean and jerk en een snatch je stats in PL kunnen verbeteren. Het enige argument dat ik kan bedenken is dat je er explosiever van wordt. Verder?

Door hogere snelheid van lift kan je je dode punt makkelijker overbruggen, maar dit is quasi hetzelfde als explosiviteit.

Door de explosieve uitvoering zijn olympische lifts ook redelijke massabouwers, wat je pl stats ook verbetert.

Power cleans in sets van 3-5 reps voor hoog volume kunnen flink wat extra beef aan je posterior chain plakken. Ik denk niet dat iemand hier daar rouwig om zou zijn.

mij word afgeraden door menig naam in powerliften en me coach (Pjotr van den Hoek)
om gewichthef oefeningen te doen doordat het dus een andere totaal andere tak van sport is(net als een voetballer niet gaat basketballen) dus het zonde is om energie te verspillen aan een goed techniek voor oefening die je helemaal niet nodig hebt om explosief te kunnen kniebuigen bankdrukken of deadliften als je explosiviteit omhoog wilt krijgen moet je explosief trainen ;)

grtz

Jij komt altijd maar met je Brothers aanzetten! Die mannetjes doen alles voor een paar centen gaat tie op het podium nog vragen om zijn potje vitamine water!

wat een speed achter die eerste dead, niceheid...

hij is gewoon wel echt ****ing lui alstie naar die barbell toe loopt voor die C&P

die 200 clean is toch 3 x more impressive dan die 280 deadlift lijkt mij?

Is het ook.

Terug
Naar boven