XXL Nutrition

Invloed van veel fietsen (100km-200km per week)

artrixi

Cool Novice
Waardering
14
Lengte
1m76
Massa
74kg
Vetpercentage
12%
Aangezien ik nog geen autorijbewijs heb en geen brommer heb is mijn vervoersmiddel de fiets. Overal waar ik naartoe wil moet ik dus met de fiets heen, bovendien zit ik op een school in een dorp verderop (8km van mijn huis) waardoor ook mijn vriendenkring zich daar bevindt.

Nu vroeg ik me af wat voor invloed het vele fietsen heeft op mijn centraal zenuw stelsel, spieren en spierherstel ?

Ligt eraan als je bulkt of cut? Als je flink aan het bulken bent en genoeg eet zie ik er geen probleem in. Nou moet je de dag na je beentraining niet de Andy Schleck gaan uithangen en je benen helemaal kapot fietsen natuurlijk. Maar op normaal tempo fietsen en in de bulkfase kani k me niet voorstellen dat het veel invloed heeft nee.

Nee joh. Is alleen maar beter, zo een beetje fietsen. Goed voor doorbloeding, 8km is niks voor op de fiets. Als je aan het bulken bent gewoon wat meer melk drinken. CNS heeft er al helemaal geen last van.

• Topic Starter Topic Starter
ty

Veel fietsen = betere conditie = sterkere hartspier/vergroten long- en hartvolume = betere aanvoer voedingsstoffen/afvoer afvalstoffen = sneller herstel van krachttraining!;)

Uiteraard moet de intensiteit niet te hoog worden..

Dacht een post te hebben gelezen van je dat je zei dat je veel met je fiets reed. Kan ook al een tijdje geleden geweest zijn.

hehe neejong, ik rijd nooit met de fiets. (enkel van januari tot juni ben ik met de fiets naar men gym moeten gaan toen ik op kot zat) Ik haaaaaaat cardio :P als ik bij een maat ga die hier drie km verderop woont dan neem ik al men wagen...

Ik doe ook minimaal 100km, soms zelfs 200km als er nog een toertocht in het weekend bijzit.
Zelf heb ik er geen problemen mee, buiten wat onrustig slapen en minder zin in eten na een zware toertocht.

Terug
Naar boven