MuscleMeat

iphone kopen, hoe zit dat nou (België)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik overweeg de aankoop van een iphone omdat de firmware van mijn @*#+ Sony Ericsson plots besloten heeft om ermee op te houden. Laten 'flashen' kost me teveel (sowieso schandalig dat je daarvoor moet betalen maar soit).

Nu heb ik begrepen dat Apple om één of andere vreemde reden besloten heeft dat ding niet zelf te verkopen en vast te hangen aan allerlei dubieuze abonnementen bij providers die ik niet ken of wil kennen (shame on you Apple).

Ik gebruik Symio als provider vanwege hun relatief lage prepaid tarieven en handig systeem van opladen en beheren via hun site. Nu is mijn vraag natuurlijk: kan ik in België een iphone gewoon los kopen zonder abonnement of wat dan ook eraan vast en mijn Symio kaart er in gebruiken?

Tweede vraag: is het een idee om de iphone in het buitenland te kopen vanwege de lagere aankoopprijs? Zo ja, heeft iemand hier ervaringen mee en wat zijn de voor- en nadelen?

In belgie krijg je hem simlockvrij...meen 575 euro voor de 16GB versie.

Andere optie is een gejailbreakte en geunlockte vinden die iemand particulier verkoopt. Moet je een beetje geluk mee hebben als je perse een splinternieuwe wilt hebben. Voor m'n vriendin heb ik er toevallig eentje gevonden voor 450 euro. Het kan je dus wel aardig wat voordeel opleveren.
Wat wel een nadeel is is dat de push opties vaak niet werken bij een gejailbreaked toestel...daar zou ik zeker rekening mee houden.

Toestel is trouwens de beste die ik ooit heb gehad...zou nooit meer iets anders willen. Gegarandeerd dat je er geen spijt van zult krijgen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt Rob. Termen zeggen me eerlijk gezegd niets, heb me er nooit in verdiept.

Edit ff wat zitten lezen...als ik het goed begrijp moet je hem in Nederland sowieso unlocken om hem bij een andere provider te gebruiken? In België betaal je meer voor het toestel maar zit je niet vast aan een provider met relatief duur abonnement?

Kan je toestellen van buitenland altijd in eigen land gebruiken? Is het een idee om een iphone uit Amerika te bestellen vanwege de veel lagere prijs?

a) stap de mobistar binnen
b) leg geld op de toonbank
c) geniet van een iphone met garantie

samen met importkosten/garantie is het niet voordelig om hem te importeren

maaruh zou geen iphone kopen maar een android (nexus one, htc, ...)

a) stap de mobistar binnen
b) leg geld op de toonbank
c) geniet van een iphone met garantie

samen met importkosten/garantie is het niet voordelig om hem te importeren

maaruh zou geen iphone kopen maar een android (nexus one, htc, ...)
Ja maar België is het duurste land om los te kopen las ik net :(

En die android rommel hoef ik niet als trouwe Apple gebruiker/klant :D

Dan ben je ook gewend de hoofdprijs te betalen :) Gewoon kopen dus.
De Apple webshops en andere shops in Amerika mogen 'officieel' hun Apple producten niet exporteren volgens mij.

:klink: Laat die gasten maar lullen met hun Android :P

En de Ipad komt mooi ook bij mij thuis :D

Je zou de iphone nog in italie kunnen kopen of in zwitserland. In zwitserland moet je wel iemand kennen omdat alleen inwoners hem daar mogen kopen.

Of het goedkoper is daar moet je zelf maar even zien.

Hadden wij maar zoiets in NL. Lekker simlockvrij.

Bedankt Rob. Termen zeggen me eerlijk gezegd niets, heb me er nooit in verdiept.

Edit ff wat zitten lezen...als ik het goed begrijp moet je hem in Nederland sowieso unlocken om hem bij een andere provider te gebruiken? In België betaal je meer voor het toestel maar zit je niet vast aan een provider met relatief duur abonnement?

Kan je toestellen van buitenland altijd in eigen land gebruiken? Is het een idee om een iphone uit Amerika te bestellen vanwege de veel lagere prijs?

Je zult hem dan idd moeten unlocken voor gebruik van een andere provider. Dit is geheel gratis en in enkele minuutjes gebeurd, heel simpel. Enige nadeel is zoals ik zei dat de push opties misschien niet meer werken. Als je daar toch zeer weinig gebruik van maakt is dat totaal geen probleem.

Uit Amerika bestellen zou ik niet doen. Veel te omslachtig en voor dat minimaal bedrag wat het misschien zou schelen ga ik iig niet al die moeite doen. Alle iPhones uit een ander land kan je uiteraard in Belgie gebruiken als het toestel simlockvrij is.

Mijn advies: gewoon 575 euro neerleggen en splinternieuw halen in belgie. Hij is het geld zeker waard. Je hebt dan garantie en geen gezeik met niet werkende push opties.

Laatst bewerkt:
Ok. Moet alleen eens bekijken of ik verder ga met mijn Symio prepaid kaart of overstap naar Mobistar... Ik bel zelf erg weinig mobiel, word eigenlijk vooral gebeld, dus heb zeer weinig belminuten / geen duur abo nodig...

Ok. Moet alleen eens bekijken of ik verder ga met mijn Symio prepaid kaart of overstap naar Mobistar... Ik bel zelf erg weinig mobiel, word eigenlijk vooral gebeld, dus heb zeer weinig belminuten / geen duur abo nodig...

VOIP via 3G is nu toegestaan door Apple... Dus waarschijnlijk komt skype erg snel met een update. ;)

Heb je geen abo meer nodig alleen nog maar voor internet. :)

Nu was ik toevallig ook eens aant zien voor een iphone, wat kost dat belachelijk veel voor een gsm (die steeds goedkoper worden). Wat doen jullie met die iphone??? Dat je niet voor een goedkopere nokia of eender wat ging?

Nu was ik toevallig ook eens aant zien voor een iphone, wat kost dat belachelijk veel voor een gsm (die steeds goedkoper worden). Wat doen jullie met die iphone??? Dat je niet voor een goedkopere nokia of eender wat ging?

Het is een soort zakformaat computertje. Soort PDA. Geen simpele telefoon.

Als je een nokia smartphone neemt of een HTC dan betaal je daar ook zoveel voor. Ik weet nog mijn HTC die 800 koste.

Duss...

Het is een soort zakformaat computertje. Soort PDA. Geen simpele telefoon.

Als je een nokia smartphone neemt of een HTC dan betaal je daar ook zoveel voor. Ik weet nog mijn HTC die 800 koste.

Duss...
Inderdaad, wat zijn mensen toch kortzichtig. Of het zijn Apple haters natuurlijk, kan ook nog. Iphone is simpelweg next gen, de rest is grotendeels achterhaald, op vlak van computers idem. Ze lopen allemaal wanhopig Apple achterna qua innovatie en technologie.

Ik weet wat ik moet weten, bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven