Fitness Seller

Iraq: The death squads

In de VAE dus niet, ook al onderdrukken ze daar dan weer de arbeidskrachten uit Azie. Die zien ze gewoon als een soort van slaven. Waar wij Polen gebruiken hebben zij Thai, Filipijnen, Indieers, Pakistanen als hulpjes.

In Saudi Arabie zijn ze natuurlijk zelf zo hypocriet als maar zijn kan. Daar h**ren en snoeren ze zich helemaal gek, maar doe je het als burger dan gaat je kop er af.

Toevallig in Fortaleza een jongen gesproken die daar al jaren woont. Iedere week is het daar bijna raak met een onthoofding.

Tsja, ongelovelijk. Jammer dat uitgerekend daar zoveel olie moest zitten, had toch beter in Tibet geweest kunnen zijn ofzo. :D

Hadden de Chinezen alles ingepikt. Misschien kan je ook beter geen oliestaat als je ziet hoe Venezuela er van naar de klote is gegaan. Die dachten dat ze op olie hun economie konden opbouwen en toen kwam de oliecrisis in de jaren 70. Einde economie, dat merken ze nu nog.

Misschien kunnen alleen landen met een moderne economie en infrastructuur olie opboren zonder instabiel te worden, Noorwegen legt het bijvoorbeeld geen windeieren.

In principe staat dit los van de normale denominatie shi'ieten en soennieten. Het verschil in Irak tussen deze twee bestaat niet uit een geschil over wie de autoriteit moet hebben. Een systeem met kalief en oelama of imam, dat is denk ik slecht een klein deel van het probleem (ook nog buiten de theologische verschillen). Wat er nu aan geweld 'geoogst' word, is gezaaid in de ongelijkheid ten tijde van het Saddamregime. De soennieten willen hun macht niet afgeven aan koerden en shi'ieten, de laatste twee meer/veel meer macht.

Iedereen een eigen stuk Irak geven zou een optie zijn, maar het zou denk ik een kwestie van tijd zijn voordat de 2/3landen in oorlog zouden raken.

Ik heb geen oplossing.

Origineel gepost door spiertje16
Walgelijk
Moslims die medemoslims afslachten

Is al sinds de dood van Mohammed zo. Sinds mu'awiya en Ali zijn er genoeg van die perioden geweest, afgezien van de rechtgeleide kaliefen die vermoord zijn.
In ieder geloof zijn er groepen die elkaar liever kwijt dan rijk zijn, is altijd al zo geweest. Zit in de aard van de mens blijkbaar.

Terug
Naar boven