MuscleMeat

Iron Maiden, Judas Priest en Ministry op Graspop

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.032
Iron Maiden wordt opnieuw de topact op de Graspop Metal Meeting. Andere namen op de affiche zijn voorlopig: Judas Priest, Whitesnake, Ministry, Sonata Arctica, Bullet for my Valentine, Volbeat, My Dying Bride, At the gates, Forbidden, Hollenthon, Deathstars, Converge en Comeback Kid.

Uitverkocht

Iron Maiden onderneemt in 2008 haar grootste en meest ambitieuze tournee ooit. De "Somewhere Back in Time World Tour 2008" doet 30 landen aan en maar liefst anderhalf miljoen fans worden verwacht. De 125.000 tickets voor drie shows in Zweden en Finland waren in amper 2,5 uur volledig verkocht.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Egypte

Op de "Somewhere back in time" tour zal de band bijna uitsluitend materiaal spelen uit de jaren tachtig. Het decor is gebaseerd op het Egyptische concept van hun legendarische Powerslave-tour.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Boeing 757

Tijdens de eerste helft van de tour zal Bruce Dickinson zelf hun 'tourmobiel' besturen, een Astraeus Boeing 757 volledig beschilderd met tekeningen van Maiden en Eddie, de mascotte. "Op die manier kunnen wij alles wat we nodig hebben voor de show, zoals 12 ton materiaal en de 60 crewleden vervoeren in een keer", aldus Bruce Dickinson.
Judas Priest komt in 2008 met een nieuwe plaat, "Nostradamus".

Ministry-LiveToronto04-09726ss.jpg

Bye bye Al

Graspop Metal Meeting 2008 wordt meteen het laatste optreden van Ministry. Het industrial project van frontman Al Jourgensen zet er een punt achter. Op 18 september kwam de laatste plaat uit van de band, 'The Last Sucker'.

(bron : hln)

goeie namen :hedbang:
Maiden heb ik nog niet gezien, de hoog tijd dus om deze metal-iconen eens live te aanschouwen, gelukkig schikken ze niet teveel van hun laatste albums te spelen want die zijn maar slappe koek.

Ministry die stopt, spijtige zaak... :(

en :bow2: Priest... grondleggers van de metal, moet ik zeker nog eens zien vooraleer ze onder de grond zitten :)

benieuwd wie er nog allemaal op de lijst komt... I'll be there !

Iron Maiden wordt opnieuw de topact op de Graspop Metal Meeting. Andere namen op de affiche zijn voorlopig: Judas Priest, Whitesnake, Ministry, Sonata Arctica, Bullet for my Valentine, Volbeat, My Dying Bride, At the gates, Forbidden, Hollenthon, Deathstars, Converge en Comeback Kid.

Kwam Saxon ook niet ? Dacht dit ergens gelezen te hebben ..
Verder vind ik deze metalposter nog niet echt groots, My Dying Bride & At The Gates wil ik wel nog eens zien.
Alles zal uiteraard afhangen wie zich bij deze affiche zal toevoegen of ik er zal bij zijn..
Mp3'tje At The Gates (wel bruut, dus opgelet)

2shared - download At The Gates - Kingdom Gone.mp3

Mja niet mijn ding. Iron maiden paar jaar geleden op graspop gezien, wel leuk zeker wel, maar van voor mijn tijd. Judas Priest vind ik niets, iets te nichterig voor mij. Mja veel ouwe fans zullen het vast tof vinden.

Machtig toch!
Niets beter of Maiden en Priest. En trouwens Whitesnake ook. 1 van mijn favorieten in hardrock. Heb ze twee jaar geleden gezien op Graspop en ik kreeg kippenvel. Maiden ook al 2x gezien, vorig jaar onderandere en toen zeiden ze dat ze dus de Powerslave als zijnde hun bekendste tournee aller tijden (die duurde toen 18 maanden) gaan overdoen, en ze in België zeker komen, maar dan wel op een veel groter veld dan dat van Graspop zeiden ze. Bleef een verassing welk natuurlijk. Wellicht het veld van Werchter dan.

Anyway moeten we blijven aannemen dat er nog een twee show komt van Maiden in België?

Saxon komt idd ook.

TROUWENS!!!!!

Ik heb ook gehoord dat een week voor Graspop: op hetzelfde terrein niemand minder dan AC/DC komt!!!

Daarnet las ik dit op de website van Def Leppard..

While we are still waiting for full confirmation regarding the remaining dates of the first (North American) leg of the band's 2008 tour (which should be posted today), we did receive confirmation of some new shows on the second (European) leg of the tour. The following four dates have now been added:

May 27 - Icehall, Helsinki, Finland
June 15 - Arrow Classic Festival, Holland
June 27 - Graspop Festival, Belgium
July 1 - Karaskaki Stadium, Athens, Greece

vet vet, van af wanneer zijn tickets beschikbaar?

• Topic Starter Topic Starter
vind Def Leppard best nog leuk, wel een beetje commercieel maar goed te doen.
zolang ze maar niet teveel ballads gaan spelen.

'poor some sugar on me' rocks ! :D

Op de site van graspop (Graspop Metal Meeting - 2008 of wat dacht je) is er nog niets bekend gemaakt over de komst van Def Leppard. Ik heb ze nog nooit gezien, dus hoop wel dat ze komen. Maiden heb ik al 5,6 keer gezien, meestal op Graspop, paar keer op D.O.A. Altijd goed, daar niet van, maar die mannen komen ongeveer om het jaar naar Graspop, begint ietwat eentonig te worden ;)

aanwezig als vrijwilliger in een biertent :)

daarvoor doe ik het niet hoor, ben geen echte fan van die groepen :o
ik hoop echt dat machine head eens komt of mudvayne, in flames of stonesour mogen ook nog eens terugkomen want die waren echt ziek goed :cool:

Enkele nieuwe namen die bevestigd zijn:

Cavalera Conspiracy, Def Leppard, In Flames, Apocalyptica, Opeth, Avenged Sevenfold, Saxon, Testament, Morbid Angel, Madball, Yngwie Malmsteen, Obituary, Korpiklaani, Nile, Soilwork, Dying Fetus, Rotting Christ, 36 Crazy Fists, Sabaton, Alchemist, Behemoth

vindt het toch wel een goeie affiche nog!

Kunnen ze niets beters verzinnen dan Iron Maiden...

Enkele nieuwe namen die bevestigd zijn:

Cavalera Conspiracy, Def Leppard, In Flames, Apocalyptica, Opeth, Avenged Sevenfold, Saxon, Testament, Morbid Angel, Madball, Yngwie Malmsteen, Obituary, Korpiklaani, Nile, Soilwork, Dying Fetus, Rotting Christ, 36 Crazy Fists, Sabaton, Alchemist, Behemoth

+

Immortal, Iced Earth, Helmet, Bring Me The Horizon, Arch Enemy, Symphony X, Black Stone Cherry, Novembers Doom, Primordial, Throwdown, Bleeding Through

Iced Earth, Sabaton, Maiden, Priest, Whitesnake! Can't get better.

Dan in de deathsT: dying fetus, behemoth, nile, Obituary, enz...

Ik wil heen! Te veel goeds dat ik wil zien!

Terug
Naar boven