XXL Nutrition

Ironisch: EU ambtenaren gaan staken tegen hogere pensioenleeftijd + minder inkomsten

Is dat relevant ? In NL 2019 wordt de pensioengerechtigde leeftijd 66 en 4 jaar later, in 2023 later is dat 67.

Niet zo gek dat de EU 'toppertjes' ook best onder het gewone volk gerekend mogen worden en langer door kunnen, ook al voelen ze zichzelf de koning te rijk met overdeluxe regelingen en salarissen.

Moet een zware slag zijn, ik vermoed dat ze liever hadden dat ze na 60 al konden stoppen (want zwaar werk he, en ze hebben veel betekend voor Europa) en vanaf dan met heerlijk riante regelingen van hun pensioen konden genieten. En de EU burgers worden ook steeds kritischer eh...zo was dat niet bedoeld.

Ik vind ook dat ze qua pensioenleeftijd "onder het gewone volk" gerekend mogen worden. Maar ik wist niet dat de leeftijd ergens al hoger lag dan 65, vandaar mijn vraag. Ik vind namelijk ook niet dat ze langer moeten werken dan de rest.

Ja al die 3500 ambtenaren zijn vieze graaiers. Elke tokkie met een hessie staat ook 4x per jaar te demonstreren. Buschauffeurs hebben per jaar 3 weken extra vrij met al dat gestaak. Maar als je ambtenaar bent, dan doe je de hele dag niets en mag je dus ook niet klagen. Simpele zielen.

Over 50 jaar zullen ze zeggen wat een enorme fout de EU is geweest en dat het nooit zo had mogen gebeuren.

Corruptie ten top. Het begint erg te lijken op het begin van de Franse revolutie waarbij de hoogste klasse zich verrijkt ten koste van de lage klasse. Maar dat weet de EU ook, vandaar dat er nu overal extra agenten worden aangenomen, overal camera's worden opgehangen, vingerafdrukken afnemen, hogere straffen, etc. in de hoop het volk onder de duim te houden.

Ik snap werkelijk niet dat er nu nog mensen zijn die echt denken dat de EU hun voorspoed brengt, werkelijk naief

en beginnende secretaresse (c of b loonschaal dan in ambtenarij) krijgt zeker geen 2500 net doe er minimum duizend af.

das al niet te min ik ben zelf ambtenaar voor belgische staat, soms moet er ook wel rekening mee gehouden worden dan (hier toch) eens je als ambtenaar werkt je ook geen recht hebt op stempel geld moest je ooit zonder werk vallen...

en beginnende secretaresse (c of b loonschaal dan in ambtenarij) krijgt zeker geen 2500 net doe er minimum duizend af.

das al niet te min ik ben zelf ambtenaar voor belgische staat, soms moet er ook wel rekening mee gehouden worden dan (hier toch) eens je als ambtenaar werkt je ook geen recht hebt op stempel geld moest je ooit zonder werk vallen...

De EU heeft een andere loonschaal dan andere ambtenaren he.

Terug
Naar boven