MuscleMeat

Irritante Virussen Via Msn

jumperke1tje

Huge Freak
15 jaar lid
Waardering
307
Lengte
1m79
Je kent ze wel.
Je krijgt van iemand een link doorgestuurd, waar zij uiteraard niets van afweten.
Je weet wat het is, maar je kan het toch niet laten om er op te klikken :rolleyes:

Nu, mijn vraag is.
Wat doe je er aan om het weg te krijgen?

(as you may have noticed, ik ken niet veel van computers :D)

Volgens mij heb ik er niets van last van, want na virusscan te doen komt er niets van problemen op. Maar het blijft natuurlijk wel irritant dat ik die link altijd naar mensen blijf versturen.

What to do?

Msn verwijderen en opnieuw installeren.
Als dat niet werkt dan ga googlen daar staat meer dan genoeg.

Je kunt de berichten stoppen door simpelweg je wachtwoord te veranderen. Die virusberichten worden namelijk vanaf een andere locatie dan jouw pc (en login) verstuurd.

• Topic Starter Topic Starter
hoe bedoel je je kon het niet laten :p ?
dacht je dat je geld ging krijgen als je erop klikt ofzo
en als de persoon niet reageert, dan weet je toch gewoon dat er iets niet klopt -_-

Ik zou maar snel dat wachtwoord veranderen, want je email is nu dus ook niet veilig. Kwaadwillenden zouden kunnen inloggen in je mailbox.

Beetje ****ing stom dat je erop klikt, iedereen weet dat dat soort links virussen zijn en dan ga jij erop zitten klikken omdat je het niet kan laten?

sophie van dbb versprijdt ze steeds :mad:

hoe bedoel je je kon het niet laten :p ?
dacht je dat je geld ging krijgen als je erop klikt ofzo
en als de persoon niet reageert, dan weet je toch gewoon dat er iets niet klopt -_-
Haha :p
Obsessief compulsieve stoornissen in mijn gedrag?
Ik zou maar snel dat wachtwoord veranderen, want je email is nu dus ook niet veilig. Kwaadwillenden zouden kunnen inloggen in je mailbox.
Wachtwoord veranderd.
Beetje ****ing stom dat je erop klikt, iedereen weet dat dat soort links virussen zijn en dan ga jij erop zitten klikken omdat je het niet kan laten?

I know, maar iets in mijn hoofd wil het :D

Messenger verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, wachtwoord al 2x veranderd, anti-virus al enkele keren laten scannen.
Maar blijkbaar blijft het nog altijd hetzelfde...

What to do?

(het gaat overigens over deze link: [Link niet meer beschikbaar]    )

Hoe kom je van die offline verzonden berichten af? ''Van hey! Ik heb een nieuwe computer gewonnen!'' :mad:

Als ik zo'n link krijg van iemand doe ik altijd '':roflol: r*tard''

Wat maakt het jou uit dat je die links nog verstuurd naar andere mensen ? als jij maar niet meer op die links klikt is het toch goed.

Even op Nucia.nl rondkijken & vragen, die hebben er daar veel verstand van.

Deze wil ook nog wel is helpen: http://www.nucia.eu/forum/blog.php?b=35

Is namelijk geen vaste oplossing voor verschilt per msn-worm (virus).

Messenger verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, wachtwoord al 2x veranderd, anti-virus al enkele keren laten scannen.
Maar blijkbaar blijft het nog altijd hetzelfde...

What to do?

(het gaat overigens over deze link: [Link niet meer beschikbaar]    )
Wel heel vaag dat je erin trapt, je ziet immers dat je een jpg gaat downloaden, klik je op de link wordt je via RS redirected naar een pif file:
The PIF file type is primarily associated with 'Windows' by Microsoft Corporation. A Program Information File dates back to the early versions of Windows. Basically, it's an information file that when you click on it the information in the file is used by Windows to run some program; including code that can be in the PIF file. It is a potentially dangerous file type and one should never click on one received via E-mail without extensive knowledge of exactly what it will do first. Note: This file type can become infected and should be carefully scanned if someone sends you a file with this extension.

Wel heel vaag dat je erin trapt, je ziet immers dat je een jpg gaat downloaden, klik je op de link wordt je via RS redirected naar een pif file:

Welnu, normaliter doe ik dit ook niet. Meestal idd als ik zo een link krijg denk ik 'debiel, waarom heb je er op geklikt en heb je het nu ook...'
Maar bij deze kon ik het blijkbaar niet laten. Gewoon niet echt over nagedacht ofzo...

Maar kijk, vanaf het vetgedrukte ga ik al de mist in :o

Jij kent er dus wat meer van blijkbaar, dus my question: hoe raak ik er vanaf?

ik blok mensen die mn zon berichtje sturen.

als je in 2010 nou nog niet met computers om kan gaan.. pff

Terug
Naar boven