Fitness Seller

Is dit een goed schema?

Protein prick

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
82kg
Ik heb even een schema gemaakt van wat ik op een dag eet (heb zowat geprobeerd alle tips van op dit forum te volgen). Ik vermoed dat ik iets te hoog zit in eiwitten dus ik kan er gerust wel wat shakes aflaten. Veel van jullie gaan zeggen dat ik misschien erg eentonig eet maar ik moet roeien met de riemen die ik heb (ben nog student) en eten wat er thuis in huis is, ik heb namelijk geen geld om kip, kalkoen en biefstuk te betalen voor mezelf elke dag. Vandaar dat ik erg veel haver en tonijn eet (erg betaalbaar :) ).

In elk geval, zeg maar wat jullie ervan vinden!
Oh, en kan mijn onderhoud kloppen (2951 kcal), dit heb ik met de formule van Katch Mcardle ofzoiets berekend, maar voor mijn lengte vind ik dat erg weinig.

voedingsschema.png - 30556

5 whey-shakes op 1 dag? en dan zelfs niet op het belangrijkste moment van de dag (ontbijt i.v.m. snelle eiwitten), 2 sneetjes vlees bij boterhammen? is toch niks lol als ik eens een keertje boterhammen eet doe ik minstens 100gram ertussen. En maar 100gram vlees/vis bij je avondmaaltijd? Zie je toch amper liggen op je bord :O, persoonlijk neem ik een 300gram vlees bij mijn grote maaltijden ( en ook maar 100gram groenten :O ik geloof nooit dat je aan je nodige vitaminen/mineralen gaat geraken, beter wat meer groenten eten dan die vitamine sups te nemen), 1,5liter water is i.m.o. ook veel te weinig vermits de grote hoeveelheid eiwitten die verwerkt moeten worden ....

Sorry maar naar mijn mening heb je hier zelfs geen enkele moeite voor gedaan

je schema ziet er goed uit alleen met wat kleine verbeterpunten zoals:
-mee eens dat je beter meer vlees kan eten dan shakes, dan liever tonijn dan shake.
-indien je toch shakes (ivm budget) dan advies is in ochtend en rond je training.
-na je training een shake en daarna een goed maaltijd zoals THUNDERSTUCK voorstel dus groot stuk vlees met rijst en groenten etc ipv shake.
-persoonlijk vind ik je dat je vet van 95gr best wel mag verlagen naar circa 60 gr (scheelt 315 Kcal en zou deze calorieën voor koolhydraten gebruiken).

hoop dat je iets mee doet en succes

• Topic Starter Topic Starter
5 whey-shakes op 1 dag? en dan zelfs niet op het belangrijkste moment van de dag (ontbijt i.v.m. snelle eiwitten), 2 sneetjes vlees bij boterhammen? is toch niks lol als ik eens een keertje boterhammen eet doe ik minstens 100gram ertussen. En maar 100gram vlees/vis bij je avondmaaltijd? Zie je toch amper liggen op je bord :O, persoonlijk neem ik een 300gram vlees bij mijn grote maaltijden ( en ook maar 100gram groenten :O ik geloof nooit dat je aan je nodige vitaminen/mineralen gaat geraken, beter wat meer groenten eten dan die vitamine sups te nemen), 1,5liter water is i.m.o. ook veel te weinig vermits de grote hoeveelheid eiwitten die verwerkt moeten worden ....

Sorry maar naar mijn mening heb je hier zelfs geen enkele moeite voor gedaan

Ja het vlees s'avonds is gewoon een portie vlees, denk dat dit 100 gram is? geen idee, moet ik is aan men moeder vragen :D Ja per shake zit ook een halve liter water, dus is veel water per dag :) maar shakes minderen dan? en meer vlees op men brood? ik leg gewoon een sneetje kip op die boterham? Zo heb ik het al op veel schema's hier zien staan hoor, maar bedankt voor je reactie!

---------- Post toegevoegd Sat 21 Jul 2012 om 18:32 ----------

je schema ziet er goed uit alleen met wat kleine verbeterpunten zoals:
-mee eens dat je beter meer vlees kan eten dan shakes, dan liever tonijn dan shake.
-indien je toch shakes (ivm budget) dan advies is in ochtend en rond je training.
-na je training een shake en daarna een goed maaltijd zoals THUNDERSTUCK voorstel dus groot stuk vlees met rijst en groenten etc ipv shake.
-persoonlijk vind ik je dat je vet van 95gr best wel mag verlagen naar circa 60 gr (scheelt 315 Kcal en zou deze calorieën voor koolhydraten gebruiken).

hoop dat je iets mee doet en succes
Meer vlees ==> is bijvoorbeeld kookham of gewoon kippewit goed? want kippenfilet is echt wel erg duur voor mij.
Vet verlagen ben ik het mee eens, maar ik kom wel echt geen vet bij. Wat kan ik dan 't beste vervangen? En denken jullie dat 3800 kcal genoeg is voor iemand van mijn grootte? At vroeger nog niet de helft van dit en toen was ik echt vel over been, nu valt 't al bij al al mee (11kg bijgekomen dit jaar)

bedankt voor de reacties alvast

Terug
Naar boven