Fitness Seller

Is dit gezond?

Steyn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Vetpercentage
6%
Over mezelf:
Mijn naam is steyn ik heb hier pas een account gemaakt,
sinds ik een donkere peridode qua drugs, dealen, mishandelingen enzovoorts achter de rug heb gehad... Ben ik gaan trainen.
Ik doe nu:
5x per week sportschool
3x per week mma-training + wedstrijd training
2x-3x per week hardlopen ongeveer 7-14km per keer
1x per week ghetto workout

Mijn vraag is ik kijk nu naar youtube naar challenges enzovoorts..
Nu wil ik mijn eigen challenge gaan beginnen deze luidt:
1000x opdrukken in 10 uur, is dit verstandig of? :D
bij voorbaat dank

Ik weet niet of je challenge verstandig is, maar vind eerder de hoeveelheid aan training die je nu doet onverstandig. Je lichaam recupereert redelijk snel maar je zenuwstelsel een stuk trager.

Weet niet hoe lang je al traint maar als je 5 keer per week naar de sportschool gaat en 3 keer per week mma training + 2-3 keer per week lopen en nog eens een ghetto workout erbij doet gaat je lichaam er binnen de kortste keren genoeg van hebben. Zoals ik dus al zei je lichaam recupereert redelijk snel maar daar komt ook ooit een einde aan maar er is nog iets zoals je zenuwstelsel.

Je zenuwstelsel heeft meer tijd nodig en als je dit schema lang doet ga je imo overtrainen.

je doet veel te veel!
rust = groeien!

Je 'challenge' is goed te doen lijkt mij en mits je wat getraind bent niet schadelijk.

De hoeveelheid die je traint daarentegen is teveel, zoals eerder gezegd je lichaam heeft rust nodig om te herstellen!

Misschien vindt je het interessant: Het wereldrecord met twee handen (manier 1) opdrukken in een uur is 3.877 maal door Bijender Singh uit India en is gehaald in 1988. Het record voor het meeste keer opdrukken op dezelfde manier zonder tijd is 10.507 en staat op de naam van Minoru Yoshida uit Japan en is gehaald in oktober 1980. [2]
(bron Wikipedia)

Je 'challenge' is goed te doen lijkt mij en mits je wat getraind bent niet schadelijk.

De hoeveelheid die je traint daarentegen is teveel, zoals eerder gezegd je lichaam heeft rust nodig om te herstellen!

Misschien vindt je het interessant: Het wereldrecord met twee handen (manier 1) opdrukken in een uur is 3.877 maal door Bijender Singh uit India en is gehaald in 1988. Het record voor het meeste keer opdrukken op dezelfde manier zonder tijd is 10.507 en staat op de naam van Minoru Yoshida uit Japan en is gehaald in oktober 1980. [2]
(bron Wikipedia)

shit man, 10500 keer opdrukken is echt veel. 3800 ook maar 10500 :eek:

je zou denken sow, die mannen moeten wel gespierd zijn.
maar eigenlijk wegen ze gewoon helemaal niks, scheelt heel veel :P

• Topic Starter Topic Starter
Het leuke is dit : ik wil betaalde vechtsport gaan doen niet bodybuilding :P
10.000x opdrukken is eacht bizar...... tog handig om te weten ^^ thankx maat:)

je sport duidelijk teveel maar afgezien daarvan als je betaald vechtsport wil gaan doen en ik neem aan mma, waarom doe je zo vaak sportschool en hardlopen? conditie bouw je in de mma les op(dit valt ook onder conditie training) dus hardlopen kun je al weglaten, kracht training zou ik ook minder doen want als je mma wilt gaan doen is dit niet heel erg belangrijk. dan komen we aan op mma, waarom train je alleen mma? als je serieus aan betaald vechten denkt is het ook belangrijk om boksen,kickboksen eventueel bjj er bij te doen, alles is een vak apart dit ga je moeilijk redden met alleen mma training.

Terug
Naar boven