XXL Nutrition

Is dit goed

johandebruin

Novice
Waardering
0
*Hoelang je traint
Ik train nu 3 maanden (heb 3 dagen per week full body gedaan)
*Wat je doel is
Meer spriermassa
*Waar je prioriteiten liggen
Benen duidelijk lopen op voor (werk)
*Beschikbare apparatuur
Sportschool
*Beschikbare tijd
4 dagen per week

maandag
Borst
bisep
trisep

Dinsdag
Rug
Schouders
Buik

Woensdag
rust

Donderdag
Borst
bisep
trisep

Vrijdag
Rug
Schouders
Buik
Benen

4 setjes 10 ,8 ,6 ,6of4

Is dit goed ?

miss beetje heftig om alle spiergroepen 2 x per week te trainen omdat je pas 3 maanden traint

• Topic Starter Topic Starter
Heeft het dan niet genoeg tijd om te herstellen ?

weet je dat zelf niet? je komt van 3x p/w full-body zeg je...

Ik zou dat fullbody schema houden, en misschien wat wisselen in oefeningen als je er zat van bent geworden.

Post je oude schema eens.

Persoonlijk zou ik omdat je nog niet zolang traint, rustig beginnen. Het is vrij heftig wat je nu al allemaal doet. Je kan wel vier dagen per week trainen maar pak op zo'n dag dan 1 a 2 spiergroepen + buik.

Voor benen zou ik een apparte dag maken, zodat je bijvoorbeeld de dag ervoor schouders en rug traint en de dag erna de benen en kuiten zodat je het bovenlichaam rust geeft.

• Topic Starter Topic Starter
DIT HEB IK DE 1E 3 MAANDEN GEDAAN

Schema is een full-body schema wat je 2-3 keer per week doet

Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief), 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk.

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief), 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk.

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk.

--------------------------------------------------------------------------
in het begin vondt ik het wel lekker trainen maar na de 3e maand ging het minder lekker .
2 weken Dat andere gedaan en traint wel lekkerder vind ik.
Maar is idd wel zwaarder maar is dat slecht.

Terug
Naar boven