AndroidHealthClinic

Is dit het einde voor kickboksgala's in Nederland?

Laat ze elkaar lekker afschieten, stumperds

Het is jammer dat de sporters hier van de dupe zijn, net als die 'supporters' van voetbalclubs.

Het zijn altijd een paar rotte appels die het voor de rest vernken!

• Topic Starter Topic Starter
Youssef Sabbahi, de man die zondagavond werd vermoord op het kickboksgala in Veghel, was bepaald niet van onbesproken gedrag. Nieuwe Revu meldt dat hij banden had met de geliquideerde criminelen Sam Klepper en John Mieremet.

Sabbahi was vroeger directeur van een Belgisch bedrijf dat banden zou hebben met het beruchte onderwereldduo. Klepper en Mieremet zouden via het bedrijf geld hebben witgewassen, zegt het tijdschrift.

Kickboksgala

Aanleiding voor de schietpartij van afgelopen zondag was een sluimerende ruzie tussen Marokkanen en Turken uit Veghel, meldt Omroep Brabant. Tijdens het kickboksgala brak een massale vechtpartij uit. Terwijl alle bezoekers in paniek naar buiten renden, kreeg Sabbahi (37) twee kogels in zijn rug. Zijn broer Nabil raakte zwaargewond en ligt in het ziekenhuis.

In elke sport zitten er rotte appels. Kijk maar naar het voetbal.

Maar bij tennis, badminton, handbal, atletiek,....... zie ik zelden of nooit iemand vechten in het publiek.

Kickboks trekt nu éénmaal ook een bepaald publiek aan. Een echte kickbokser heeft respect voor iedereen en zal nooit zomaar beginnen vechten net omdat hij beheerst is. Het uitschot doet dit wel.

Zelf heb ik gekozen voor een vechtsport waar geen alfa-mannetjes zijn en waar respect voor elkaar van belang is. Ook al krijg je wel eens een paar flinke slagen maar dat is dan om beter te worden.

kickboxen en de nederlandse onderwereld gaan hand in hand, je moet blind zijn om dat te ontkennen

kickboxen en de nederlandse onderwereld gaan hand in hand, je moet blind zijn om dat te ontkennen

Niet helemaal waar, er zijn,waren uitzonderingen.
Goede vriend van mij waar ik mee opgegroeid ben en vroeger mee trainde en die zelf in de begin tijd B partijen draaide in het zonnehuis ging daar later zelf Gala's voor het goede doel organiseren.
Zelfs Cohen kwam een keer op een gala en hij was toen nog burgervader.
Dat vond ik echt een enorm succes van de organisator dat hij dit voor elkaar wist te boksen.
Elk gala was een succes kwa goede sfeer en vaak ook voor de goede doelen waar het geld heen ging.
Incidenten zijn er NEVER NOOIT geweest in tien jaar.
Het kan ook echt anders, weet dit uit eerste hand en heb het ook gezien.

Niet helemaal waar, er zijn,waren uitzonderingen.
Goede vriend van mij waar ik mee opgegroeid ben en vroeger mee trainde en die zelf in de begin tijd B partijen draaide in het zonnehuis ging daar later zelf Gala's voor het goede doel organiseren.
Zelfs Cohen kwam een keer op een gala en hij was toen nog burgervader.
Dat vond ik echt een enorm succes van de organisator dat hij dit voor elkaar wist te boksen.
Elk gala was een succes kwa goede sfeer en vaak ook voor de goede doelen waar het geld heen ging.
Incidenten zijn er NEVER NOOIT geweest in tien jaar.
Het kan ook echt anders, weet dit uit eerste hand en heb het ook gezien.

ik heb het niet over alle galas

tsja, vroeger ging je naar een Karate toernooi om een leuke bodyguard uit te zoeken en nu doe je dat bij een kickbox of MMA gala. Er zijn daar gewoon meer vechters te vinden die aan het plaatje voldoen. Tegenwoordig kan je goed geld verdienen als vechter, hopelijk wordt het hierdoor voor jongens minder aantrekkelijk om zich te laten misleiden. In de jaren 80 en 90 lieten heel wat jongens zich helaas misleiden.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen LOL maar hij heeft gelijk, in het algemeen gaat de kickbox wereld hand in hand met de Nederlandse georganiseerde misdaad.

tsja, vroeger ging je naar een Karate toernooi om een leuke bodyguard uit te zoeken en nu doe je dat bij een kickbox of MMA gala. Er zijn daar gewoon meer vechters te vinden die aan het plaatje voldoen. Tegenwoordig kan je goed geld verdienen als vechter, hopelijk wordt het hierdoor voor jongens minder aantrekkelijk om zich te laten misleiden. In de jaren 80 en 90 lieten heel wat jongens zich helaas misleiden.

Zeker! In de jaren 80 was het full contact karate een beetje wat het Kickboksen en MMA nu is.

Zeker! In de jaren 80 was het full contact karate een beetje wat het Kickboksen en MMA nu is.

In Nederland dan. Later werd goed duidelijk gemaakt dat je minder aan karate had dan bijv. worstelen of judo, maar werd je niet serieus genomen als je een grondvechtsport deed. onterecht.

In Nederland dan. Later werd goed duidelijk gemaakt dat je minder aan karate had dan bijv. worstelen of judo, maar werd je niet serieus genomen als je een grondvechtsport deed. onterecht.

Ja in NL inderdaad ,in de jaren 70 of begin jaren 80 kon je voor zover ik ervaren heb best wat Karate scholen vinden waar je redelijk goed leerde sparren en je best full contact mocht gaan als je tegenstander dat ook goed vond.
De overstap naar kickboksen of Muay Thai was voor sommige karatekas makkelijk, Ik en mijn trainingsmaatje deden beide en stapten later over op kickboksen.
Karate werd soms wel gezien als een goede basis.
Ja met een grondvechtsport werd je vroeger op straat niet echt serieus genomen, zelfs met karate niet, het was algemeen bekend dat je een Judoka of Karateka meteen op ze bek moest slaan omdat ze daar niet aan gewend waren en ook niet gewend te dekken.
Toch waren er wel een aantal Karate scholen die wel aan dekking deden, sommige Wadokai scholen zaten met het sparren best dicht tegen het kickboksen aan.
Toch kan je een groot probleem hebben als je in een kroeg tegen een judoka gaat knokken als ongetraind vechter, als de judoka ju een paar keer op de vloer smijt is zo al het lucht uit je lijf.
Een maat van mijn pa (moge hij rusten in vrede) had daar zelfs problemen met zijn nekwervels aan overgehouden, Hij had ruzie gezocht met een judoka in een kroeg met een betonnen vloer, moet je niet doen.

Laatst bewerkt:
Jammer dat dit 't Kickboxen (e.a. Martial Arts) in het slechte daglicht brengt.. Ik ben overlaatst naar een redelijk klein gala geweest in Wilrijk (Antwerpen). Iedereen werd gescanned en gefouilleerd. Zou altijd moeten gebeuren!

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven