AndroidHealthClinic

Is mijn maaltijd gezond of nutteloos

kyle84

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m85
Wat ik nu al een tijdje smiddags eet omdat ik aan het cutten ben is het volgende maar wil weten of het wel gezond is in de zin van de ekv verhoudingen enz of is het compleet nutteloos.

Dus:

200 gr gestoomde kipfilet
100 gr zalm
100 gr tonijn
30 gr cashew noten
100 gr ananas
100 gr makreel
200 gr asperges

Allemaal door elkaar mengen en dan klaar.

kcal: 552
e: 74
k: 8
v: 47

Kan ik dit gewoon blijven eten of is het nutteloos? Dit is trouwens mijn tweede maaltijd, hiervoor eet ik altijd 100 gram brinta met 400 ml melk en schep whey.

kcal 552
Onmogelijk

Waarom zou het nutteloos zijn?

En daarom is het nutteloos?

Ja kan rustig een low carb maaltijd eten, maar om dit alles in 1 maaltijd te eten is te veel van het goede. Te hoog in de eiwitten.

Dus je eet 1kg aan eten en dan is gelijk aan 552kcal?

200 g 222 42 0 6
100 g 136 25 0 4
100 g 113 27 0 1
30 g 185 5 8 15
100 g 88 0 22 0
100 g 158 17 0 10
200 g 32 2 6 0

totaal 934 118 36 35
energie % 51% 15% 34%

Daar kom ik op uit.

gerookte zalm en tonijn in water.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 16:03 ----------

Ja kan rustig een low carb maaltijd eten, maar om dit alles in 1 maaltijd te eten is te veel van het goede. Te hoog in de eiwitten.

118 gram eiwit, waarom is dit te hoog volgens jou?

• Topic Starter Topic Starter
Dus je eet 1kg aan eten en dan is gelijk aan 552kcal?

200 g 222 42 0 6
100 g 136 25 0 4
100 g 113 27 0 1
30 g 185 5 8 15
100 g 88 0 22 0
100 g 158 17 0 10
200 g 32 2 6 0

totaal 934 118 36 35
energie % 51% 15% 34%

Daar kom ik op uit.

gerookte zalm en tonijn in water.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 16:03 ----------

118 gram eiwit, waarom is dit te hoog volgens jou?

Ik heb alles opgeschreven van ekv wat er op de verpakking stond, dus ik gebruik niet de ekv waarden van de excel sheets, want dat zijn algemene waardes en niet elke tonijn of gerookte zalm heeft dezelfde waardes.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 17:19 ----------

Ja aangezien er veel mensen denken dat je lichaam maar 30 gr eiwitten per keer kan opnemen en al die onzin. Ik geloof er niet in, maar vroeg het me gewoon af of er nog andere redenen zijn waarom deze maaltijd nutteloos zou kunnen zijn, omdat het alleen uit eiwitten en vetten bestaat.

Ik heb alles opgeschreven van ekv wat er op de verpakking stond, dus ik gebruik niet de ekv waarden van de excel sheets, want dat zijn algemene waardes en niet elke tonijn of gerookte zalm heeft dezelfde waardes.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 17:19 ----------

Ja aangezien er veel mensen denken dat je lichaam maar 30 gr eiwitten per keer kan opnemen en al die onzin. Ik geloof er niet in, maar vroeg het me gewoon af of er nog andere redenen zijn waarom deze maaltijd nutteloos zou kunnen zijn, omdat het alleen uit eiwitten en vetten bestaat.

400kcal 50gram eiwit en 24gram koolhydraten loopt wel erg ver uit.

Maar je gaat dus 1kg aan voeding naar binnen werken?

ook volgens mij is dit nutteloos
nuttig die eiwitten gewoon verdeeld over de dag, veel beter!!

400kcal 50gram eiwit en 24gram koolhydraten loopt wel erg ver uit.

Maar je gaat dus 1kg aan voeding naar binnen werken?

Doe dit nu al een aantal weken en het gaat vanzelf en eerlijk gezegd vult het ook niet super hard, waarschijnlijk omdat er niet veel carbs in zitten, maar na een uurtje of 2 heb ik weer honger.

---------- Post toegevoegd Sun 24 Jun 2012 om 17:30 ----------

ook volgens mij is dit nutteloos
nuttig die eiwitten gewoon verdeeld over de dag, veel beter!!

Dit is een gemakkelijke maaltijd, duurt 10 minuten om te maken, is de enige reden waarom ik het doe. Als ik deze maaltijd bv over 3 keer verspreid dan zijn het redelijk kleine porties en heb ik na een half uur weer honger.

Doe dit nu al een aantal weken en het gaat vanzelf en eerlijk gezegd vult het ook niet super hard, waarschijnlijk omdat er niet veel carbs in zitten, maar na een uurtje of 2 heb ik weer honger.

Ik at zelf 250 gram gehakt met 5 eieren en 2 plakken kaas. Ongeveer hetzelfde principe, veel eiwit en bijna geen koolhydraten. Voelde me ook een stuk beter erbij.

Wat eet je voor de rest nog meer op een dag?

Prima maaltijd

Ik at zelf 250 gram gehakt met 5 eieren en 2 plakken kaas. Ongeveer hetzelfde principe, veel eiwit en bijna geen koolhydraten. Voelde me ook een stuk beter erbij.

Wat eet je voor de rest nog meer op een dag?

Smorgens 100 gram brinta, 400 ml magere melk en schep whey

smiddags deze maaltijd

rond 3-4 uur: nog eens brinta met 400 ml magere melk en een zelf gemaakte smoothie. ( 400 ml magere melk 200 gr magere kwark, 150 gr aardbeien, 75 gram blauwe bessen).

na het trainen: shake met water.

avondeten: 200 gr kip of kalkoen filet met rijst, 100 gram gerookte zalm 200 gram broccoli en wat currysaus of vinaigrette, iig een saus waar amper wat in zit qua kcals.

22.00 uur: 500 gr soms 1 kg kwark met stevia of canderel.

@mjita en Bosshogg, mijn excuses, deze maaltijd is idd veel meer in kcals. Zit zoals Bosshogg al zei rond deze ekv:

totaal 934 118 36 35
energie % 51% 15% 34%

De waardes zijn iets of wat anders door andere producten die ik gebruik die andere waardes hebben als in het excel bestand maar komt wel in de buurt. Nogmaals mijn fout, mijn excuses! Had er 3 dingen niet bij gerekend.

Smorgens 100 gram brinta, 400 ml magere melk en schep whey

smiddags deze maaltijd

rond 3-4 uur: nog eens brinta met 400 ml magere melk en een zelf gemaakte smoothie. ( 400 ml magere melk 200 gr magere kwark, 150 gr aardbeien, 75 gram blauwe bessen).

na het trainen: shake met water.

avondeten: 200 gr kip of kalkoen filet met rijst, 100 gram gerookte zalm 200 gram broccoli en wat currysaus of vinaigrette, iig een saus waar amper wat in zit qua kcals.

22.00 uur: 500 gr soms 1 kg kwark met stevia of canderel.

Hoe gaat je cut hiermee? Veel vlees, je gewicht in trainingen gaat nog omhoog neem ik aan. En ik ga je smoothie eens een keer proberen.

@mjita en Bosshogg, mijn excuses, deze maaltijd is idd veel meer in kcals. Zit zoals Bosshogg al zei rond deze ekv:

totaal 934 118 36 35
energie % 51% 15% 34%

De waardes zijn iets of wat anders door andere producten die ik gebruik die andere waardes hebben als in het excel bestand maar komt wel in de buurt. Nogmaals mijn fout, mijn excuses! Had er 3 dingen niet bij gerekend.

Goed dat je het nog had nagekeken. Beetje lullig als je verwacht af te vallen maar nog steeds op hetzelfde blijft omdat je 400kcal meer eet.

Mijn cut gaat op zich goed, ik sta nu op 9 % vet, wat ik persoonlijk te laag vind maar mijn trainingen gaan k*t. Geen energie door lage carbs + ik verlies veel gewicht door dat ik een operatie aan mijn voet heb laten doen en ik 3 maanden lang geen benen kan trainen. Benen zijn van 64 cm naar 58 cm gegaan en ze voelen enorm slap aan. Als je er op drukt is het allemaal pap bijna.

Dus of ik echt vet verloren ben of alleen spier/vocht weet ik niet aangezien mijn benen serieus zijn afgenomen in omtrek. Bovenlichaam lijkt mij wel gespierder qua massa en zeker droger, kon ik gisteren zien in de spiegel van de zonnebank :)

Kleine edit: mijn eten voor vandaag is klein beetje veranderd :) vriendin had zin in frieten van het frituur en ik kon het echt niet laten om mee te eten:

dus smorgens brinta met melk en schep whey

smiddags: deze maaltijd waar het topic over gaat.

savonds: mini pak friet (niet helemaal opgegeten), frikandel met ketchup en mayonaise en boulet niet gebakken.

straks nog: 500 gram kwark.

Ik denk door mijn avond eten dat ik niet echt super veel vet zal aan komen maar meer vocht en de volgende twee weken is het weer clean food dus is zo weer in orde.

Laatst bewerkt:
mijn maaltijd: alle maaltijden door elkaar mixen en eten, BAM je hebt je macro's binnen!

Als bodybuilding je drijfveer is vind ik je schema ruk. vooral die maaltijd middags man. allerlei soorten vis in rare verhoudingen door elkaar gooien.

Waarom eet je niet om de 2 uur gewoon fatsoenlijke maaltijden?

Terug
Naar boven