AndroidHealthClinic

Is prins Filip geschikt om koning van België te worden?

• Topic Starter Topic Starter
Ja duh, ik zou precies hetzelfde doen.

Eerst zetten die journalisten hem in het kwaad daglicht(in de media), volgens doen ze wel overdreven aardig als ze hem persoonlijk ontmoeten.
Dan is het toch normaal dat je "boos" reageert.

Ik weet er zelf niet veel vanaf, maar dat is wat ik op de radio gehoord heb.
Kwaad daglicht heeft hij zelf veroorzaakt, moeten ze dan liegen in de media? Natuurlijk zijn ze vriendelijk als ze hem ontmoeten, moeten ze dan zeggen 'ah daar heb je die idioot die elke handelsmissie om zeep helpt en zich met de politiek bemoeit terwijl het zijn zaken niet zijn'

Een prins moet zich niet boos maken omdat de media over hem schrijft, daar moet je tegen kunnen als belangrijk figuur en je boven plaatsen en niet als een klein kind om gaan zeuren en gaan dreigen.

Niemand controleert de media, in dit land heerst vrijheid van meningsuiting en als dat je niet aanstaat ben je niet waard dat je koning wordt :cool:

Een prins moet zich niet boos maken omdat de media over hem schrijft, daar moet je tegen kunnen als belangrijk figuur en je boven plaatsen en niet als een klein kind om gaan zeuren en gaan dreigen.

Niemand controleert de media, in dit land heerst vrijheid van meningsuiting en als dat je niet aanstaat ben je niet waard dat je koning wordt :cool:

Het is niet aan de koning, kroonprins, premier, ... om journalisten bij zich te roepen en ze de les te spellen over wat mag en niet mag en dat ze zich zeker niet al te kritisch mogen uitlaten want anders zijn ze persona non grata voor de verdere berichtgeving.
Allez, in een democratie waar persvrijheid van kracht is zou dat toch niet mogen.
Achja, Geert Hoste zal niet te diep moeten nadenken dit jaar :D

Ik weet niet of je post serieus bedoeld is maar 'België' was voor de oprichting gewoon een deel van de Nederlanden en dus heeft het op dat grondgebied natuurlijk wel een geschiedenis onder die naam. Koninkrijken krijgen gewoonlijk koningen ja.

Luie honden? Lol, Vlaanderen is juist enorm productief (derde plaats in de wereld ver boven NL), werkloosheid is stabieler dan NL: Elsevier.nl - Economie - Groei werkloosheid grootste van Europa

Maar goed we gaan off topic.
Was idd niet serieus bedoeld ;)

Hij ziet eruit als een nerd, maar ik geloof dat hij wel aardig en een goed persoon is.
En dat is het belangrijkst, dat ze er voor het volk zijn.

Hij ziet eruit als een nerd, maar ik geloof dat hij wel aardig en een goed persoon is.

met een aardig en goed persoon te zijn hou je geen land draaiende, niet dat de koning zoveel inzeg heeft, maar toch
voor mij blijven zowel filip als laurent imo onbekwaam
maar we zullen het ermee moeten doen

vanavond op één " koppen " 21u10

Filip of Willem-Alexander?

'Ik heb Johan Vande Lanotte horen zeggen dat het vijf voor twaalf is voor de Belgische monarchie. Wel, mij lijkt het eerder twee ná twaalf. Als ik moet gokken welke monarchie het eerst zal verdwijnen gok ik op Nepal. Daarna is België aan de beurt'. De Nederlandse royaltywatcher Marc van der Linden meet de schade op na de zoveelste uitschuiver van Prins Filip van België. Die had vorige week tijdens een nieuwjaarsreceptie op het Koninklijk Paleis twee hoofdredacteurs bij zich geroepen en ze op een weinig discrete manier de les gelezen. Niet zo'n verstandige zet, zeggen ook onze Noorderburen, die aan de andere kant van de grens de avonturen van ons Koningshuis op de voet volgen...

+ nog een paar Nederlandse reacties over het Belgisch Koningshuis

Hij dreigt net 2 mensen af (dictatoriaal), is arrogant als de neten en maakt zichzelf en het land constant belachelijk wanneer hij iets doet en jij gaat hier even komen zeggen dat hij aardig/goed is haha. Het volk kan dit missen als kiespijn, met het geld dat er jaarlijks naartoe gaat kan je tig gezinnen in armoede redden :)

Aha! En die van De Morgen niet? ;)

Wat Filip gedaan heeft past niet bij een kroonprins.
Journalisten op het matje roepen,
zeggen om niet zo kritisch te zijn of anders...

Groot gelijk van de journalisten om dit naar buiten te brengen, het gaat hier immers over onze toekomstige vorst en niet over jan-met-de-pet in de straat.

Terug
Naar boven