MuscleMeat

Is veel alcohol in korte tijd slechter dan over langere termijn?

daguici

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m95
Massa
109kg
Vetpercentage
10%
Is het drinken van, ik noem maar een zijstraat, een 0,75L fles met 14.7% alcohol in 10 minuten net zo slecht of zelfs slechter dan het drinken van 9 biertjes over 2.5 uur.
Dat je je gelijk slechter voelt op het moment zelf begrijp ik, maar ik heb het over slechter met betrekking tot het afsterven van hersencellen.

Laatst bewerkt:
In bier heb ej meer kcal dan in sterke drank
denk ik

Denk dat je beter snel wat ''korten'' binnensmijt dan dat je 10 pinten, zijnde 2.5 liter bier gaat drinken.

langere termijn betekent niet 2.5 uur he :roflol:
Als de dosis gelijk is maar verdeeld over een langere tijd dan geldt het inprincipe voor elke stof op de wereld van radio actief materiaal tot alcohol dat het een minder groot aanslag op je lichaam verricht dan wanneer de zelfde dosis in een kortere tijdsperk opgenomen wordt. Maar ja de gewenste effect is er natuurlijk ook minder op.

Ook met aas???:p

• Topic Starter Topic Starter
Tegenwoordig ben ik (zo goed als) geheel onthouder. Vroeger wou ik echter nog wel eens ''voor de grap'' zo'n fles van 0.75 liter met 15% in zeer korte tijd opklokken. Naar aanleiding hiervan vroeg ik me dus af hoe slecht dit was.

Laatst bewerkt:
Ik kan een fles Martini (15%) uitdrinken in 5 minuten! :cool:

Martini? Vrouwendrankje zover ik weet:D

Ik weet nog dat ik met carnaval dit jaar 2 van die 0.75 liter flessen van 14.9 procent op heb in een periode van 1 uur. Wat er daarna is gebeurd weet ik vrij weinig meer van maar de verhalen die ik gehoord heb klinken goed:D

Heb al 3 maanden ofzo niks gedronken, maar als ik drink, doe ik het goed brah.

Ik kan een fles Martini (15%) uitdrinken in 5 minuten! :cool:

amateur.

ontopic: in 1x is de klap voor je lever veel groter, al vraag ik me af of het bij dit soort kleine hoeveelheden met lage percentages veel uitmaakt... vraag is waarsch. relevanter als je het over een fles wodka in 10 min of in een avond hebt

True GABA studs deify G.

Als er hier één alcoholbaas is, dan ben ik het wel...

Eerst pilsen, dan zware bieren en dan 1,5 liter wodka waren een half jaar geleden wekelijkse toestanden... Nu hou ik het rustiger

En we hoeven echt niet cool te doen over véél drinken, want dat is het niet:o

Als er hier één alcoholbaas is, dan ben ik het wel...

Eerst pilsen, dan zware bieren en dan 1,5 liter wodka waren een half jaar geleden wekelijkse toestanden... Nu hou ik het rustiger

En we hoeven echt niet cool te doen over véél drinken, want dat is het niet:o
Waarom doe je het dan zelf?

Sinds ik drink maak ik de gains van mijn leven. Maar toch kap ik er mee, ik kan niet veel hersencellen meer missen als ik nog chirurg wil worden.

Ik drink altijd een biertje direct na mijn training.

Terug
Naar boven