XXL Nutrition

Is Zwavel altijd goed voor bot, spier, pezen?

WesselJacobs

Cool Novice
Waardering
1
ZWAVEL !! Ik weet eigenlijk niet of het een stof is die veel door sporters wordt gebruikt? Om de zoveel tijd voel je wel eens het één en ander in je boten of pezen, volgens mij aanhechtingen maar ik ben geen kenner, en ik houdt bij pijn als oorzaak meestal maar foute voeding aan.

Nu las ik op internet dat teveel zwavel juist kan leiden tot pijn in de botten. Dit werkt voor velen erg belemmerend bij het trainen.

Oorzaak hiervan zou mogelijk kunnnen liggen in zwavelrijke voedselbronnen zoals, boerenkool, spruiten, en cassis. Grootste bron van ellende is mogelijk varkensvlees, maar ik kan hier eigenlijk geen goede informatie over vinden.

Zijn er dbb-ers die meer weten over een overschot aan zwavel in het lichaam en de gehalte's zwavel in o.a. varkensvlees.

Ik weet wel dat veel mensen met gewrichtsproblemen veel baat lijken te hebben aan glucosamine, MSM en knoflook (allemaal rijk aan zwavel naar ik meen). Maar goed, kraakbeen is iets anders dan een pees.

• Topic Starter Topic Starter
Als je op internet zoekt op varkensvlees en zwavel kom je weinig tegen. Het lijkt een beetje op een taboe op het varkensvleestaboe. Ik ben zelf niet religieus (zoals Moslims en Joden geen varkens eten) maar kritiek op varkens is taboe, terwijl het zo te zien wel de grootste rommel is, m.n. voor je botten. De oorzaak zou dan zwavel zijn.

Als je op internet zoekt op varkensvlees en zwavel kom je weinig tegen. Het lijkt een beetje op een taboe op het varkensvleestaboe. Ik ben zelf niet religieus (zoals Moslims en Joden geen varkens eten) maar kritiek op varkens is taboe, terwijl het zo te zien wel de grootste rommel is, m.n. voor je botten. De oorzaak zou dan zwavel zijn.

Je kunt er niks over vinden, dus je conclusie is dat er een samenzwering is om het vuile geheim van de varkens onder het vloerkleed te schuiven, zodat de medische industrie veel geld kan verdienen met overprijsde onnodige medicijnen ? ... cool :)

PS:

Pork that has been cryovaced can definitely develop a funky, sulfur smell. This is the natural result of amino acids in the meat breaking down and getting trapped in the vacuum packaging. Some breakdown is good, it tenderizes the meat and enhances the flavor. Too much breakdown means the meat is spoiling or has been abused at some point before it got to your home.

Terug
Naar boven