Fitness Seller

Isreal bombardeert Syrië

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.662
Massa
100kg
Israël vreest al langer dat Syrische chemische of biologische wapens in handen van extremisten kunnen vallen door de instabiliteit van hun buurland. Het is niet de eerste keer dat het land daarom aanvallen in het buitenland uitvoert, maar wel erg uitzonderlijk dat Israël Syrië bombardeert. De aanval van gisteren is wellicht een waarschuwing aan het adres van Assad om Hezbollah niet verder te bewapenen.

Dit lijkt me direct in levensbelang voor de staat Israël.

De Arabische wereld heeft nu jarenlang de tijd gehad om zelf hun tuintje schoon te vegen en een einde te maken aan het regime Assad.

Wat ik gek vind is de verontwaardiging over een bombardement van echt een afgelegen militaire installatie en de hele arabische wereld die de andere kant op kijkt als een heel land met al haar inwoners gesloopt wordt. Altijd anti Israël dit soort reacties en nooit oog voor wat moslims elkaar aandoen en de moslimwereld met al die miljarden oliedollars niet wil stoppen. Ja onwil is het want de hebben zat kapitaal en mankracht om het wel te stoppen.

Maar Joden bashen is een hobby van sommige?!

• Topic Starter Topic Starter

De Arabische wereld heeft nu jarenlang de tijd gehad om zelf hun tuintje schoon te vegen en een einde te maken aan het regime Assad.

Wat ik gek vind is de verontwaardiging over een bombardement van echt een afgelegen militaire installatie en de hele arabische wereld die de andere kant op kijkt als een heel land met al haar inwoners gesloopt wordt. Altijd anti Israël dit soort reacties en nooit oog voor wat moslims elkaar aandoen en de moslimwereld met al die miljarden oliedollars niet wil stoppen. Ja onwil is het want de hebben zat kapitaal en mankracht om het wel te stoppen.

Dat is wel heel snel dat de "joden"-kaart getrokken wordt. Het gaat hier over een lid van de VN die een ander lid van de VN bombardeert, zonder toestemming van de VN. De arabische wereld zijn tuintje schoon moet vegen? Syrië is een soevereine staat en geen enkel ander land heeft het recht een ander aan te vallen tenzij je zelf aangevallen wordt. Maar blijkbaar tellen de rechtsregels niet voor ISrael?

+1
Karma your way

Israel weet dat de VN niets zal doen en de US achter hen staat dus kunnen ze doen wat ze willen. De VN moet je niet serieus nemen dat is één van de meest waardeloze organisaties die er bestaat. Ik kies zeker geen kant maar ik ben altijd tegen het aanvallen van andere landen als die zelf niet hebben aangevallen. Simpelweg het principe van zelfverdediging. Dat principe reikt niet tot over de grens zoals Israel denkt.

Ik heb echt compassie met Israel. Wie wil nu in in zo'n gebied gaan wonen met die ****ing instabiele buurlanden?

Dat is wel heel snel dat de "joden"-kaart getrokken wordt. Het gaat hier over een lid van de VN die een ander lid van de VN bombardeert, zonder toestemming van de VN. De arabische wereld zijn tuintje schoon moet vegen? Syrië is een soevereine staat en geen enkel ander land heeft het recht een ander aan te vallen tenzij je zelf aangevallen wordt. Maar blijkbaar tellen de rechtsregels niet voor ISrael?

Stel dat een westers land in de situatie van Syrië zou zitten dan zouden zouden wij westerse landen een dergelijk lijden niet accepteren. Dat doen we nu ook niet maar om als westerse landen daar nu in te grijpen is nogal complex. Ik snap gewoon werkelijk niet dat de Arabische wereld altijd op zn achterste benen staat als er bij een joodse aanval op moslims (bijvoorbeeld hamas of hezbollah) slachtoffers vallen terwijl er aan de andere kant moslims vs moslims een ware slachting plaatsvind. Ik trek de jodenkaart niet. Altijd zijn er mensen/groepen die maar al te graag die kaart trekken waarbij Israel feitelijk niks anders doet als het onschadelijk maken van een militaire installatie die potentieel een enorm risico is voor de veiligheid van de staat Israel.

Makkelijk praten over toestemming van de VN. Dat orgaan is zo traag. Israel kan niet wachten daarop als hun veiligheid in het gedrang is.

Ja ik weet dat ik nogal pro Israël ben en idd een kant kies. Niet altijd, kolonisten en extreem rechtse fundamentalistische joden heb ook ik een broertje dood aan.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als ik zie wat er in de plaats van Assad wil komen dan verkies ik toch hem. De "oppositie" schijnt hier en daar de tactiek van verschroeide aarde toe te passen, helemaal fris in de bovenkamer zijn ze daar dus ook niet.

Als ik zie wat er in de plaats van Assad wil komen dan verkies ik toch hem. De "oppositie" schijnt hier en daar de tactiek van verschroeide aarde toe te passen, helemaal fris in de bovenkamer zijn ze daar dus ook niet.

Ik schrijf niet dat ik pro oppositie ben. Oppositie en Assad......maar ondertussen zijn er normale mensen die de straat niet meer over kunnen omdat er scherpschutters in elke steeg wachten.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/Syrie/130131_israel_syrie

Wat is jullie opinie over deze unilaterale actie van Israël?
Ik vind dat het hoogtij wordt dat de VN stappen onderneemt om ISrael zwaar te sanctioneren. Israel wil tot het clubje "VN" behoren maar weigert de spelregels te respecteren. Zonder mandaat van de VN hadden ze deze actie niet mogen uitvoeren en zijn ze dus weer in strijd met de internationale wetgeving.

Jullie opinie?

Een grote morele en tactische overwinning voor Israel. Syrie weet dat het op het moment niet opgewassen is tegen Israel. Overigens is niet iedereen een grote fan van het VN. De VN heeft zich in het verleden bewezen als een politiek incompetente instantie dat buigt onder de druk van tegenspelers zoals rusland en china. Je zou het VN daarnaast ook nogeens de Verenigde Naties van Amerika kunnen noemen :rolleyes:...dus klachten te over ;)

Het koloniseringsbeleid van Israël houdt een aanhoudende schending in van de mensenrechten van de Palestijnen. Door op onrechtmatig bezette gebieden woonzones te bouwen die enkel voor Israëli's toegankelijk zijn, wordt immers het Palestijnse recht op zelfbeschikking met voeten getreden. Dat heeft een mensenrechtencommissie van de VN verklaard.

"In overeenstemming met artikel 49 van de conventie van Genève moet Israël alle koloniseringsactiviteiten onvoorwaardelijk stopzetten", verklaarde Christine Chanet, de Franse voorzitster van de commissie.

Volgens die commissie maakt Israël zich al jaren "systematisch en dagelijks aan discriminatie van het Palestijnse volk" schuldig. De commissie benadrukt ook dat de Palestijnen met geweld van hun land worden verdreven, wat door het Internationaal Strafhof ICC in Den Haag berecht kan worden.

"Partijdig"
Israël heeft het rapport al afgedaan als "contraproductief". Enkel directe onderhandelingen, zonder voorafgaande voorwaarden, kunnen alle bestaande problemen tussen Israël en de Palestijnen oplossen, inclusief het probleem van de nederzettingen, zegt Yigal Palmor, een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het nu gepubliceerde rapport zal de inspanningen om een haalbare oplossing voor het conflict te vinden "alleen maar bemoeilijken".

Eerder deze week had Israël nog geweigerd om zijn medewerking te verlenen aan een rapport van de VN-mensenrechtenraad, omdat die "partijdig en niet objectief" zou zijn. Die mening wordt door de inhoud van dit rapport alleen maar bevestigd, luidt het nu.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...tingen-zijn-schending-van-mensenrechten.dhtml

ze doen echt wat ze willen de laatste tijd :D

Het koloniseringsbeleid van Israël houdt een aanhoudende schending in van de mensenrechten van de Palestijnen. Door op onrechtmatig bezette gebieden woonzones te bouwen die enkel voor Israëli's toegankelijk zijn, wordt immers het Palestijnse recht op zelfbeschikking met voeten getreden. Dat heeft een mensenrechtencommissie van de VN verklaard.

"In overeenstemming met artikel 49 van de conventie van Genève moet Israël alle koloniseringsactiviteiten onvoorwaardelijk stopzetten", verklaarde Christine Chanet, de Franse voorzitster van de commissie.

Volgens die commissie maakt Israël zich al jaren "systematisch en dagelijks aan discriminatie van het Palestijnse volk" schuldig. De commissie benadrukt ook dat de Palestijnen met geweld van hun land worden verdreven, wat door het Internationaal Strafhof ICC in Den Haag berecht kan worden.

"Partijdig"
Israël heeft het rapport al afgedaan als "contraproductief". Enkel directe onderhandelingen, zonder voorafgaande voorwaarden, kunnen alle bestaande problemen tussen Israël en de Palestijnen oplossen, inclusief het probleem van de nederzettingen, zegt Yigal Palmor, een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het nu gepubliceerde rapport zal de inspanningen om een haalbare oplossing voor het conflict te vinden "alleen maar bemoeilijken".

Eerder deze week had Israël nog geweigerd om zijn medewerking te verlenen aan een rapport van de VN-mensenrechtenraad, omdat die "partijdig en niet objectief" zou zijn. Die mening wordt door de inhoud van dit rapport alleen maar bevestigd, luidt het nu.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...tingen-zijn-schending-van-mensenrechten.dhtml

ze doen echt wat ze willen de laatste tijd :D

ik ben altijd erg pro-israël geweest, maar de laatste tijd denken ze echt alles te kunnen maken. Mijn sympathie hebben ze verloren, tis eerder dat die hele regio zich vaak debiel gedraagt dat ik alsnog pro-israël ben, maar wat Israel doet is natuurlijk verre van hetzelfde als wat nu Syrië doet bijv.

http://www.youtube.com/watch?v=aFmuth3kjb0

Lang leve Israël! Het enige normale land in het Midden Oosten! :)

Zelfs Arabische vrouwen hebben er meer rechten dan in hun eigen Arabische thuisland, wat een verademing is dit land toch voor dat idiote Midden Oosten.

Absoluut anti-Isreal maar dit is geen verkeerde actie, vind het hoog tijd dat er actie tegen Syrie word ondernomen.

ik ben altijd erg pro-israël geweest, maar de laatste tijd denken ze echt alles te kunnen maken. Mijn sympathie hebben ze verloren, tis eerder dat die hele regio zich vaak debiel gedraagt dat ik alsnog pro-israël ben, maar wat Israel doet is natuurlijk verre van hetzelfde als wat nu Syrië doet bijv.

lol moest lachen om deze opmerking. Wanneer heeft Israel dan voor het laatst jou sympathie genoten ? :rolleyes: Het is geen groot geheim dat zowel nederland als belgie vrij wel geheel anti-joodse sentimenten draagt...

Ja ik weet dat ik nogal pro Israël ben en idd een kant kies. Niet altijd, kolonisten en extreem rechtse fundamentalistische joden heb ook ik een broertje dood aan.

Dat bedoelde ik dus. Als je interviews ziet met de kolonisten en wat hun motivatie is dan is dat vaak zo intolerant. Niet een plek om te willen leven en andere laten leven maar vergrote van hun levensruimte (zou bijna een duits woord gebruiken) En die ppenkrullen joden waar geen enkel gesprek mee te voeren is.....er is in Israël een enorm rechts extremistisch blok. Dat deel van Israël heb ik geen goed woord voor over. Het andere deel dat wel wil samenwerken maar ook noodzakelijkerwijs (gezien de opstelling van de buren) moet vechten voor haar bestaan en af en toe ook de aanval is de beste verdediging moet toepassen, ja daar heb ik begrip en sympathie voor.

1) "israel" heeft het recht niet
2) joden moeten sowieso al oprotten van palestina

/thread

Terug
Naar boven