MuscleMeat

Isreal bombardeert Syrië

lol moest lachen om deze opmerking. Wanneer heeft Israel dan voor het laatst jou sympathie genoten ? :rolleyes: Het is geen groot geheim dat zowel nederland als belgie vrij wel geheel anti-joodse sentimenten draagt...

De sympathie die ik voor het land heb, komt voort uit de bescherming van hun eigen bevolking. Israël komt altijd op voor de eigen mensen, daarnaast hebben ze een trots gevoel over hun land. Alles wat ik hier in.Nederland dus mis.

Israel weet dat de VN niets zal doen en de US achter hen staat dus kunnen ze doen wat ze willen. De VN moet je niet serieus nemen dat is één van de meest waardeloze organisaties die er bestaat.

Precies, hier heb je zo'n recent voorbeeld:

De Verenigde Naties hebben donderdag opnieuw naar voren gebracht dat de Israëlische kolonisatie van bezet gebied in strijd is met het internationaal recht. De kolonisatie moet onmiddellijk stoppen en de nederzettingen van kolonisten op Palestijns gebied moeten worden ontruimd. Dit concludeerde een onderzoekscommissie van de VN onder leiding van de Franse rechter Christine Chanet.

Het verplaatsen van eigen burgerbevolking naar bezet gebied zou een oorlogsmisdaad betekenen en daarmee vallen onder de jurisdictie van het Haagse Internationaal Strafhof, waarschuwt de commissie.

Volkskrant.nl

VN is een lachertje als het sancties/kritiek jegens Israel betreft. Israel is wel erg slim, aanpappen met de VS en aanschurken met Europa in 'slechte' tijden maar als ze hun eigen gang willen gaan doen ze dat gerust.

• Topic Starter Topic Starter
Stel dat een westers land in de situatie van Syrië zou zitten dan zouden zouden wij westerse landen een dergelijk lijden niet accepteren. Dat doen we nu ook niet maar om als westerse landen daar nu in te grijpen is nogal complex. Ik snap gewoon werkelijk niet dat de Arabische wereld altijd op zn achterste benen staat als er bij een joodse aanval op moslims (bijvoorbeeld hamas of hezbollah) slachtoffers vallen terwijl er aan de andere kant moslims vs moslims een ware slachting plaatsvind. Ik trek de jodenkaart niet. Altijd zijn er mensen/groepen die maar al te graag die kaart trekken waarbij Israel feitelijk niks anders doet als het onschadelijk maken van een militaire installatie die potentieel een enorm risico is voor de veiligheid van de staat Israel.

Makkelijk praten over toestemming van de VN. Dat orgaan is zo traag. Israel kan niet wachten daarop als hun veiligheid in het gedrang is.

Ja ik weet dat ik nogal pro Israël ben en idd een kant kies. Niet altijd, kolonisten en extreem rechtse fundamentalistische joden heb ook ik een broertje dood aan.

Potentieel een enorm risico????? Je beseft toch dat zo wat de helft van de wereld een excuus heeft om het naburig dorp of zo aan te vallen?
Waarom reageert Hezbollah op dergelijke wijze? Wat doet ISrael nu al 60 jaar? Land stelen, terwijl de rest van de wereld zegt dat het de internationale wetgeving schendt? En wat doet de internationale gemeenschap, keer op keer? Niks. Dus dan verplicht je gematigden om radicaler te worden, en radicalen extremer te worden. Hezbollah slaagde er in manu militare israel uit Zuid-Libanon te verjagen. Sabra en Shatila misschien vergeten? De Nakba? De slachtpartij van Jenin?
Je weet best dat de de Arabische overheden, net zoals alle landen ter wereld corrupt zijn. Ik vraag me af hoe jij denkt dat deze overheden Syrie best eens hadden opgekuist? Ook unilateraal gaan aanvallen? Het is trouwens ISrael die sinds mensenheugenis een oorlogsretoriek hanteert. Was het niet een hooggeplaatste ISraelische militair die sprak over een nucleaire preemptive strike op Iran? Is dit nog langer te tolereren?

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 14:22 ----------

Het koloniseringsbeleid van Israël houdt een aanhoudende schending in van de mensenrechten van de Palestijnen. Door op onrechtmatig bezette gebieden woonzones te bouwen die enkel voor Israëli's toegankelijk zijn, wordt immers het Palestijnse recht op zelfbeschikking met voeten getreden. Dat heeft een mensenrechtencommissie van de VN verklaard.

"In overeenstemming met artikel 49 van de conventie van Genève moet Israël alle koloniseringsactiviteiten onvoorwaardelijk stopzetten", verklaarde Christine Chanet, de Franse voorzitster van de commissie.

Volgens die commissie maakt Israël zich al jaren "systematisch en dagelijks aan discriminatie van het Palestijnse volk" schuldig. De commissie benadrukt ook dat de Palestijnen met geweld van hun land worden verdreven, wat door het Internationaal Strafhof ICC in Den Haag berecht kan worden.

"Partijdig"
Israël heeft het rapport al afgedaan als "contraproductief". Enkel directe onderhandelingen, zonder voorafgaande voorwaarden, kunnen alle bestaande problemen tussen Israël en de Palestijnen oplossen, inclusief het probleem van de nederzettingen, zegt Yigal Palmor, een woordvoerder van het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het nu gepubliceerde rapport zal de inspanningen om een haalbare oplossing voor het conflict te vinden "alleen maar bemoeilijken".

Eerder deze week had Israël nog geweigerd om zijn medewerking te verlenen aan een rapport van de VN-mensenrechtenraad, omdat die "partijdig en niet objectief" zou zijn. Die mening wordt door de inhoud van dit rapport alleen maar bevestigd, luidt het nu.

http://www.hln.be/hln/nl/1281/Israe...tingen-zijn-schending-van-mensenrechten.dhtml

ze doen echt wat ze willen de laatste tijd :D

Inderdaad. En als de Palestijnen, na ieder incident, hopen dat de internationale gemeenschap zal ingrijpen, en daar dan laat ons zeggen een maand of zo op wachten, dan merken ze dat alles terug muisstil is geworden en Israel mooi verder doet. DUs hebben de Palestijnen, en de omliggende landen begrepen dat ze het zelf zullen moeten doen. Kijk naar Abbas, die al die jaren naar de ppen danste van Israel, hij is keer op keer rectaal vernederd.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 14:23 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=aFmuth3kjb0

Lang leve Israël! Het enige normale land in het Midden Oosten! :)

Zelfs Arabische vrouwen hebben er meer rechten dan in hun eigen Arabische thuisland, wat een verademing is dit land toch voor dat idiote Midden Oosten.

Cafépraat ten top.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 14:24 ----------

Anti Israël!!!!!!

Leve het handen afkappen, vrouwenonderdrukking en steniging! :)

In Syrië worden geen handen afgekapt, noch vrouwen gesteningd.Onderdrukking is voor interpretatie vatbaar. Als ik zie hoeveel Autochtone vrouwen vernederd worden hier bij ons, dan vind ik dat we niet te trots mogen zijn.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Feb 2013 om 14:26 ----------

De sympathie die ik voor het land heb, komt voort uit de bescherming van hun eigen bevolking. Israël komt altijd op voor de eigen mensen, daarnaast hebben ze een trots gevoel over hun land. Alles wat ik hier in.Nederland dus mis.

War zijn die "eigen mensen'"? Lees eens volgend artikel en dan praten we verder: http://www.knack.be/nieuws/belgie/ludo-abicht-het-jodendom-is-geen-ras/article-4000235251226.htm

Laatst bewerkt:
Autochtone vrouwen hier vernederd? Serieus Yasmine, wel erg treffend dat je dit topic opent, terwijl je het andersom altijd bagetaliseert. Syrie een soevereine staat noemen is sowieso een lachertje.

Dat zijn de Israëlis, joden in dit geval. Ik vind.echter wel dat Israël te ver gaat met land claimen en met provoceren. Er is geen enkele mate van menselijkheid meer daar soms. Ze beschermen echter hun volk tegen.iedere mogelijke dreiging en ze hebben trots. Iets wat ik mis in Nederland.

Autochtone vrouwen hier vernederd? Serieus Yasmine, wel erg treffend dat je dit topic opent, terwijl je het andersom altijd bagetaliseert. Syrie een soevereine staat noemen is sowieso een lachertje.
Ik stel me een aantal vragen. Is het niet zo dat heel veel vrouwen, vaak al in een huwelijk, niet scheiden om econmische redenen en zich vaak een vod voelen omdat hun man hen ook als dusdanig gebruikt.
Kan je verduidelijken wat ik bagateliseer? En waarom zou het een lachertje zijn Syrie een soevereine staat te noemen?

Inderdaad, hoeveel mensen zijn er nou al omgekomen in het afgelopen jaar 60-100000?

Massa executies door de overheid, schending van de mensenrechten enz. Nogmaals absoluut niet pro-Isreal maar het word tijd dat de situatie in Syrie word aangepakt.

Inderdaad, hoeveel mensen zijn er nou al omgekomen in het afgelopen jaar 60-100000?

Massa executies door de overheid, schending van de mensenrechten enz. Nogmaals absoluut niet pro-Isreal maar het word tijd dat de situatie in Syrie word aangepakt.

De oorlog in Syrie is wel wat complexer dan je denkt heb ik de indruk.

De oorlog in Syrie is wel wat complexer dan je denkt heb ik de indruk.

Achja je kan het zo complex laten klinken als je wilt, feit is dat er een dictator zit en het volk zich nu probeert vrij te vechten. Als de VN libie hiermee hielp waarom niet Syrie?

En het dodental ligt vele malen hoger in Syrie dan in Libie toen der tijd.

Dat bedoelde ik dus. Als je interviews ziet met de kolonisten en wat hun motivatie is dan is dat vaak zo intolerant. Niet een plek om te willen leven en andere laten leven maar vergrote van hun levensruimte (zou bijna een duits woord gebruiken) En die ppenkrullen joden waar geen enkel gesprek mee te voeren is.....er is in Israël een enorm rechts extremistisch blok. Dat deel van Israël heb ik geen goed woord voor over. Het andere deel dat wel wil samenwerken maar ook noodzakelijkerwijs (gezien de opstelling van de buren) moet vechten voor haar bestaan en af en toe ook de aanval is de beste verdediging moet toepassen, ja daar heb ik begrip en sympathie voor.

Daar is het verschil voor me , http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthodox_jodendom en http://nl.wikipedia.org/wiki/Zionisme nu raad eens wie het land bestuurt

Achja je kan het zo complex laten klinken als je wilt, feit is dat er een dictator zit en het volk zich nu probeert vrij te vechten. Als de VN libie hiermee hielp waarom niet Syrie?

En het dodental ligt vele malen hoger in Syrie dan in Libie toen der tijd.

Als je denkt dat de huidige oorlog in Syrië er één is tussen de bevolking en dictator Assad, dan heb je echt geen kaas gegeten van dit conflict.

Wie aan Israël raakt, raakt aan mij vriend

263a29z.jpg
dan Vriend!

we hebben je al gezegd om verder te gaan spelen met je voetbalkantine praat Vriend!

Laat de groote jongens Discusieren en kom er gerust bij als je een vorm van verstand wilt/Kan gebruiken xx

+1

Ik heb ook altijd het grootste respect gehad voor de israeli's. Ze wonen en leven daar in een land niet veel groter dan limburg en brabant te samen terwijl elk aangelegen naburig land hun wilt vernietigen. Overigens de post hierboven is precies wat nederland weer mist. Support ten alle tijden! iets wat te ingewikkeld is voor de gemiddelde nedelander...

Mensen, dit zijn Joden.
Die doen alleen wat hen voordeel oplevert.
Amerika steunt hen toch (ook Joden, dus tja) dus niemand gaat wat doen.
Inb4 nazi enzo.

Dit gaat fout.

Laatst bewerkt:
+1

Ik heb ook altijd het grootste respect gehad voor de israeli's. Ze wonen en leven daar in een land niet veel groter dan limburg en brabant te samen terwijl elk aangelegen naburig land hun wilt vernietigen.

'Het grootste respect' ? Mag wel iets realistischer en objectiever he ? Voor een land dat al scheit heeft aan alles en iedereen sinds ze een staat kregen.

En vertel me niet dat ze zo'n correcte binnenland politiek hebben...

Terug
Naar boven