XXL Nutrition

Jaaaaah....alsnog begin ik volgende week met opleiding Beveiliger-2.

Leviathan zei:
Na een paar teleurstellingen, waaronder een aanmelding voor cursus horecaportier waarvoor ik pas in Oktober examen had kunnen doen, en een aanmelding voor opleiding Beveiliger-2, die is stukgelopen omdat de opleiding voor schooljaar 2005-2006 vol was heb ik toch een mogelijkheid in mn schoot geworpen gekregen.

Gozer op de sportschool hoorde mn verhaal aan en stelde voor dat ik eens contact op zou nemen met zijn werkgever.

www.securica.nl

Nu kan ik aankomende Donderdag alsnog al beginnen met de opleiding tot Beveiliger-2 via hen. Afgelopen Donderdag zijn de eerste lessen al geweest, maar kantje boord kan ik toch nog mooi meedoen.

Nadeel is dat de opleiding 1725 euro kost, en daar ik waarschijnlijk niet in aanmerking kom voor studiefinanciering, mag ik alles zelf betalen.

Wel heb ik de mogelijkheid om het bedrag in termijnen te betalen, dus ze zijn niet te beroerd om je een beetje mee te helpen.

Hopelijk kan ik het met het UWV op een accoordje gooien dat zo gauw mn WW termijn is verlopen, ik met behoud van uitkering de opleiding kan afmaken.

Otherwise....geen inkomen! Maar aangezien ik, in tegenstelling tot het merendeel van de soos-lopers, wel concrete toekomstplannen heb, zal het wel loslopen.

Ik wil je plezier niet verpesten man maar je bent aardig genaaid.
Die opleiding mag de €800 NIET overstijgen!!!

Zo kennen we bijv. allemaal wel het verhaal Best Alert, dat peperdure Bev.-2 opleidingen verzorgd, extra geld vraagt (€250!!) voor bemiddeling terwijl dat gratis is, te weinig plaats in de klassen heeft dus mensen moeten staan en nadien wil geen ander bedrijf je hebben omdat een papiertje behaald bij Best Alert geen reet voorstelt; je bent alleen genaaid.
Portiers, securitymensen en dergelijke zijn al bij Tros Radar geweest om zich te beklagen want een Bev.- opleiding via erkend instituut kost hooguit zo'n €800.

Ik heb je een tijdje geleden geadviseerd om bij zo'n erkend instituut te gaan vragen want beveiligingsbedrijven met eigen opleidings-cursussen vragen teveel geld...

• Topic Starter Topic Starter
Sehn zei:
succes joh, hoe zit het voor jou met stage plek nu ?

Is allemaal geregeld, ik kan gewoon bij het bedrijf zelf stage lopen, en als alles goed verloopt kan ik meteen erna bij hen aan het werk, aangezien ze nog een zooi horeca/evenementen beveiligers nodig hebben. Er komen nog 2-3 discotheken in Enschede bij die ze gaan doen. Daarmee staan ze bij praktisch elke populaire/grote tent in Enschede aan de deur.

Is alleen maar praktisch omdat ik 5 min. met de auto van de binnenstad afwoon.

DBC01 zei:
Ik heb je een tijdje geleden geadviseerd om bij zo'n erkend instituut te gaan vragen want beveiligingsbedrijven met eigen opleidings-cursussen vragen teveel geld...

Deze opleiding wordt via het ROC gegeven.

Wanneer je rechtstreeks naar het ROC gaat kost dezelfde opleiding ook al 936 euro, en dan mag je zelf achter een stageplek aan. Ik heb de kleine letters nog ff doorgelezen en om stage te kunnen lopen, dien je te beschikken over een erkende stageplek. Deze wordt je dus niet toegewezen.

Daarnaast moet je nog 200 euro neerleggen voor kleding, boeken en andere leermiddelen. Kom je toch alweer op 1136 euro.

Daarnaast duurt de opleiding bij het ROC zelf minimaal 12 maanden.

Via het LOI ben je ook al 450 euro kwijt, en mag je ook zelf op zoek naar een stageplek. Plus dat je al minimaal 512 uur moet stagelopen.

Ik ben in Oktober klaar met mn opleiding (18wkn - vakantieperiode).

De opleiding via Bestalert kost btw ongeveer 2300 euro, daar waarschuwde de directeur van Securica me al voor.

Ook leuk nieuwtje is dat er nog 3 jongens van de sportschool deze opleiding doen. Waaronder Tom Jansen, deelnemer van de Sterkste Man van Nederland.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wordt dus gezellie, tussen de koffie en de broodjes kunnen we dan samen een shotje test prop nemen :D

Dat scheelt :D

Wel raar dan, een jaar geleden was deze opleiding bij het ROC nog een kleine 700 euro...

Leviathan zei:
Er komen nog 2-3 discotheken in Enschede bij die ze gaan doen. Daarmee staan ze bij praktisch elke populaire/grote tent in Enschede aan de deur.

Is alleen maar praktisch omdat ik 5 min. met de auto van de binnenstad afwoon.

Geef effe een gil als je nog wat contacten nodig hebt in deze scene...ken nog wel een paar mensen daar :D

In ieder geval laat je het UWV zien dat je bewust bezig bent met je toekomst en ik zal je wat zeggen: Dat papiertje dat je gaat haloen komt al-tijd en overal van pas.

Zodra je je opleiding begint kun je je voorlopige pas na enkele weken afhalen en kun je aan de slag!

Leviathan zei:
Thanks mates!

Met een Beveiliger-2 diploma ben je bevoegd om evenementensecurity, horecasecurity, pandbeveiliging en persoonsbeveiliging te doen.

Ik wil na afronding zien dat ik doordeweeks 2 dgn pandbeveiliging kan doen, en Do t/m Za horecasecurity.

Op die manier heb je toch nog aardig wat vrije tijd (trainen etc) en toch ook een redelijk inkomen.

Hoho, geen persoonsbeveiliging meneer! :D En ook geen 'undercover (burger) winkelsurveillant'! Die twee opties zullen dan ook niet aangekruist zijn op je pas.

DBC01 zei:

Hoho, geen persoonsbeveiliging meneer! :D En ook geen 'undercover (burger) winkelsurveillant'! Die twee opties zullen dan ook niet aangekruist zijn op je pas.

Idd....moet je een vervolgopleiding volgen. Maar ik hoorde al dat ex-politieagenten en mariniers etc, de voorkeur krijgen als het om persoonsbeveiliging gaat.

DBC01 zei:
Dat scheelt :D

Wel raar dan, een jaar geleden was deze opleiding bij het ROC nog een kleine 700 euro...

Jaarlijkse inflatie ofzo ???

Hoe dan ook, maakt het financieel gezien niet zo heel veel meer uit waar je de opleiding gaat doen, alleen Best Alert is de duurste van allemaal.

Alleen speel ik altijd graag op zeker, dsu ik betaal liever iets meer, dat ik van tevoren al gegarandeerd ben van een stageplek.

Zul je zien dat je al halverwege bent, en je dan automatisch gaat twijfelen of je wel een plek zult vinden. Ik haat onzekerheid.

Terug
Naar boven