AndroidHealthClinic

Sticky Je hebt iets gekocht en je moet het showen

Bezoekers in dit topic

Sorry Bubs Helaas heb ik het JDM nest verlaten na ruim 12 jaar

Ik heb recent een Franse voiture gekocht , wel met aardig wat trappelende paardjes, een heerlijke sleeper met een 3.0 V6 blok en 215 peekaas

IMG_0339.jpg


IMG_0341.jpg
 
Sorry Bubs Helaas heb ik het JDM nest verlaten na ruim 12 jaar

Ik heb recent een Franse voiture gekocht , wel met aardig wat trappelende paardjes, een heerlijke sleeper met een 3.0 V6 blok en 215 peekaas
:janken::janken::janken:
En dan nog Frans! Bereid je voor op jaren van misère :roflol:
 
Trek de portemonnee maar vast preventief :D
 
Misschien off topic maar een vraagje. Hoe zit het nu met die betrouwbaarheid van de Franse wagens? Is daar een rangorde in? En hoe verhouden die zich tot de Kia's en zo?
 
De Giulietta was nooit iets mis mee in 4,5 jaar en 180K km. Enige wat regelmatig vervangen moest worden was de voorlamp, recht, links, dan weer rechts etc. Maar dat weegt niet op tegen het aantal Franse auto's met 1 voorlamp :D

En het was lease, dus kon de gok wel nemen :D
 
Misschien off topic maar een vraagje. Hoe zit het nu met die betrouwbaarheid van de Franse wagens? Is daar een rangorde in? En hoe verhouden die zich tot de Kia's en zo?

Zelf een Citroën gehad. Niets als problemen. De ene panne na de andere wat ze in de garage nooit hebben kunnen verklaren. Kia heb ik zelf niet gehad. Een collega en een vriendin wel. Deze stonden ook meer
in de garage om te repareren dan er mee werd gereden.

Zegt de Alfa rijder. :p

Mijn vrouw heeft ook een Alfa. Minder issues mee dan met een Ford bv.
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Zelf een Citroën gehad. Niets als problemen. De ene panne na de andere wat ze in de garage nooit hebben kunnen verklaren. Kia heb ik zelf niet gehad. Een collega en een vriendin wel. Deze stonden ook meer
in de garage om te repareren dan er mee werd gereden.



Mijn vrouw heeft ook een Alfa. Minder issues mee dan met een Ford bv.

Mijn Citroen is 14j nu. 1 x serieuse problemen gehad. Dit lag dan wel weer aan de incompetentie van de garage. Voor de rest de gewone zaken die iedereen wel eens voor heeft.

Auto daarvoor was ook een Citroen (toeval,ben niet merkgebonden) Een zimpele Zx. 13j oud geen problemen mee gehad.
 
Maar hoe zit het met de kwaliteit van de Franse wagens van de afgelopen 5 jaar? ZIjn daar geen serieuse veranderingen en verbeteringen doorgevoerd aan de top? Als je kijkt naar de Peugeot 3008.. die krijgt niks dan lf op alle sites van experts, niet? En Renault is eigenlijk Nissan, of zo niet??
 
Mijn Citroen is 14j nu. 1 x serieuse problemen gehad. Dit lag dan wel weer aan de incompetentie van de garage. Voor de rest de gewone zaken die iedereen wel eens voor heeft.

Auto daarvoor was ook een Citroen (toeval,ben niet merkgebonden) Een zimpele Zx. 13j oud geen problemen mee gehad.

Jij gebruikt ook alleen maar de achterbank.
 
Is vast 1 met directe inspuit motor :dunno:
 
Mijn Citroen is 14j nu. 1 x serieuse problemen gehad.

Ik had een Xsara 2.0HDi. Vanaf +- 75k kilometer viel die tijdens het rijden gewoon uit. Geen servo, geen remmen, etc... Na het takelen in de garage werkte die dan weer perfect. Starten was ook altijd spannend.
Soms wel, soms niet. Leuk als je moet gaan werken dan.

Mensen met dezelfde motor hadden gelijke issues.
 
Ik heb denk ik de minste problemen gehad met de vorige auto van mijn vrouw. Een Suzuki Grand Vitara die in 8 jaar tijd bijn 2ton heeft gereden en buiten een wat kapotte koplampjes is er naast regulier onderhoud niet aan gesleuteld.
 
Ik heb 12 jaar met volle tevredenheid nissan gereden , nooit wat noemenswaardigs aan gehad, buiten normale onderhoud en af en toe slijtage onderdelen .
Natuurlijk heb je "maandagochtend modellen " maar denk heden ten dagen dat het qua kwaliteit enz wel meevalt .

Onderling worden er meerdere onderdelen uitgewisseld, zoals blokken , versnellingsbakken en electronica

Een 1.6 peugeot blok wordt ook gelegd in een ford focus , volvo V50 en een Citroen Berlingo
Een 1.5 & 2.2 DCI blok uit een nissan ( is renault blok ) en worden in Nissan en renault modellen gelegd

In basis ./ chassis zijn een citroen c1 , peugeot 107 , gelijk, net zoals een skoda citygo en een VW up dat zijn

De jappen van jaren 90 roesten al in de folder, en dat komt puur omdat ze in japan de autos niet voorzien hebben van een tectyl coating op chassis en bodem , dat was ivm klimaat in japan niet nodig.
Het west europese klimaat heeft aardig wat invloed gehad op het slecht zijn van de jappen in de jaren 90
 
  • Like
Waarderingen: Bubs
Misschien ook maar eens tijd dat ik me ga verdiepen in wat goede skere mensen autotjes zijn.

Ik was altijd in de veronderstelling dat toyota wel een van de betere opties is.
 
Back
Naar boven