Ik heb 12 jaar met volle tevredenheid nissan gereden , nooit wat noemenswaardigs aan gehad, buiten normale onderhoud en af en toe slijtage onderdelen .
Natuurlijk heb je "maandagochtend modellen " maar denk heden ten dagen dat het qua kwaliteit enz wel meevalt .
Onderling worden er meerdere onderdelen uitgewisseld, zoals blokken , versnellingsbakken en electronica
Een 1.6 peugeot blok wordt ook gelegd in een ford focus , volvo V50 en een Citroen Berlingo
Een 1.5 & 2.2 DCI blok uit een nissan ( is renault blok ) en worden in Nissan en renault modellen gelegd
In basis ./ chassis zijn een citroen c1 , peugeot 107 , gelijk, net zoals een skoda citygo en een VW up dat zijn
De jappen van jaren 90 roesten al in de folder, en dat komt puur omdat ze in japan de autos niet voorzien hebben van een tectyl coating op chassis en bodem , dat was ivm klimaat in japan niet nodig.
Het west europese klimaat heeft aardig wat invloed gehad op het slecht zijn van de jappen in de jaren 90