Fitness Seller

Je laten ontdopen...

Corleoné

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
1.275
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
20%
Keek deze avond toevallig naar het nieuws en hoorde iets van mensen die zich hebben laten ontdopen vanwege het schandaal van die Brugse bisschop. Daarna even vlug opgezocht op internet en blijkt dat je gewoon een simpele mail hoeft te versturen!

Kwam deze site tegen:
http://columns.skynetblogs.be/post/6820165/laat-u-ontdopen-de-procedure

Het risico is niet gering dat je gedoopt werd als je in deze contreien ter wereld kwam. Je wordt dan geregistreerd in het zgn. ‘doopregister’. Aan het eind van de lagere school is de kans groot dat je ‘gevormd’ werd. Zelfs om te trouwen jagen ze velen onder ons ook nog de kerk in en de katholieke kerk registreert dat allemaal netjes in haar boeken en rijft op die manier veel subsidies binnen. Als je dat onterecht vindt, kan je de ontdopingsprocedure gebruiken om je te laten uitschrijven. Het volstaat dan de volgende tekst te mailen naar: aartsbisdom@kerknet.be

Is wel maar louter een symbolische kwestie eig, maar als je het doet krijgt de kerk toch terug wat minder subsidies wat ik wel een goede zaak vind. Bovendien zal ik mij wel trots voelen als ik kan zeggen dat ik 'ontdoopt' ben.

Wie heeft zich al laten ontdopen, of zal zich laten ontdopen? :D

Waarom ontdopen?

ik ben niet gedoopt dus no problemo

Keek deze avond toevallig naar het nieuws en hoorde iets van mensen die zich hebben laten ontdopen vanwege het schandaal van die Brugse bisschop. Daarna even vlug opgezocht op internet en blijkt dat je gewoon een simpele mail hoeft te versturen!

Kwam deze site tegen:
http://columns.skynetblogs.be/post/6820165/laat-u-ontdopen-de-procedure

Is wel maar louter een symbolische kwestie eig, maar als je het doet krijgt de kerk toch terug wat minder subsidies wat ik wel een goede zaak vind. Bovendien zal ik mij wel trots voelen als ik kan zeggen dat ik 'ontdoopt' ben.

Wie heeft zich al laten ontdopen, of zal zich laten ontdopen? :D

Symbolische kwestie naar wie toe? Niemand zal er om malen of je je nu uitschrijft of niet.

het kan me niet genoeg schelen om dit te laten doen

• Topic Starter Topic Starter

Omdat ik nooit gedoopt heb willen zijn in de eerste plaats.. En hiermee kan ik ook de fout rechtzetten die ik heb gemaakt toen ik 6 en 12 jaar was door mijn eerste en plechtige communie te doen.

Symbolische kwestie naar wie toe? Niemand zal er om malen of je je nu uitschrijft of niet.

Is idd eig puur voor jezelf, wil gewoon niets meer met de kerk te maken hebben. Als ik uitgeschreven ben geeft dat ook aan dat ik niet wil dat er nog geld naar de kerk gaat, dat priesters enz nog gefinancierd worden door de overheid. Voor die 5 minuten werk dat het vraagt om die mail te sturen zie ik dus alleen maar voordelen..
En als je bv later iemand zou tegenkomen die voor de kerk wil trouwen kan je tenminste zeggen dat je ontdoopt bent:D, of als je ooit kinderen zou hebben dan is er ook geen miserie omdat jij niet wil dat ze gedoopt worden.

Laatst bewerkt:
Jij gaat naar de hel Corleoné.

Omdat ik nooit gedoopt heb willen zijn in de eerste plaats.. En hiermee kan ik ook de fout rechtzetten die ik heb gemaakt toen ik 6 en 12 jaar was door mijn eerste en plechtige communie te doen.

Is idd eig puur voor jezelf, wil gewoon niets meer met de kerk te maken hebben. Als ik uitgeschreven ben geeft dat ook aan dat ik niet wil dat er nog geld naar de kerk gaat, dat priesters enz nog gefinancierd worden door de overheid. Voor die 5 minuten werk dat het vraagt om die mail te sturen zie ik dus alleen maar voordelen..
En als je bv later iemand zou tegenkomen die voor de kerk wil trouwen kan je tenminste zeggen dat je ontdoopt bent:D, of als je ooit kinderen zou hebben dan is er ook geen miserie omdat jij niet wil dat ze gedoopt worden.

Wat heb jij feitelijk in godsnaam tegen de kerk ??? Ben je dan ook tegen jezus en god ??

http://www.youtube.com/watch?v=V3bIfD9IiKg
ps: ben jij niet die gast die niet naar de trouw van z'n zus wilde omdat het in een "kerk" te doen was wegens eigen principe

Die moslims stoppen toch ook niet met de islam als een kind van 9 word verkracht/uitgehuwelijkt of levendbegraven. Ow wacht gehe dat is de islam

E Corleone, ben je in het verleden in je kontje gepakt door een priester? Bij elk topic over kerk/christendom druipt de haat van je posts.(zoals die post van je dat je niet naar het huwelijk van je zus wou gaan omdat het in de kerk was :gek:)

Laatst bewerkt:
@SPADE
Trouwerij in een kerk, ja, uit respect voor vrienden/collega/familie.

Mis met kerstmis en daarna avonddiner met zijn familie? No ****ing way (mis dan he).

Ik laat me expres niet ontdopen zodat de ratio christenen : moslims nog 'n beetje redelijk blijft in dit land.

• Topic Starter Topic Starter
Jij gaat naar de hel Corleoné.

:roflol:, laat ons hopen. :D

Wat heb jij feitelijk in godsnaam tegen de kerk ??? Ben je dan ook tegen jezus en god ??
ps: ben jij niet die gast die niet naar de trouw van z'n zus wilde omdat het in een "kerk" te doen was wegens eigen principe

Idd. Ben enorm tegen jezus en de christelijke god. :cool:

Als ik een geldige reden kon verzinnen om niet te moeten gaan naar mijn zusters huwelijk zou ik het ook niet doen, maar die heb ik niet.

E Corleone, ben je in het verleden in je kontje gepakt door een priester? Bij elk topic over kerk/christendom druipt de haat van je posts.(zoals die post van je dat je niet naar het huwelijk van je zus wou gaan omdat het in de kerk was :gek:)

Ik probeer de kerk, het christelijk geloof enz niet te haten, soms lukt het beter dan anders. :o Heb gewoon al vanaf m'n tienertijd een afkeer gekregen van het christelijk geloof. Elke keer als ik naar de kerk moest met school voelde ik keer op keer een enorme walging. Toen ik 18 was zijn mijn gevoelens ook bevestigd door een sterke rationele uitleg/argumenten. Sindsdien wil ik absoluut niets meer met het christelijk geloof te maken hebben.

Bij de kerk laten uitschrijven, oké... Lijkt me uitstekend plan.

Maar 'ontdopen'? Dat is zoiets als 'ontsinterklazen'... Pffff (jaja, zal vast Belgisch taalgebruik zijn of zo :D)

Hoe denk jij dan over het hiernamaals ???

Als je bent ingeschreven bij een kerkgemeenschap kun je jezelf laten uitschrijven.
Maar dat je als je gedoopt bent je jezelf kunt laten ontdopen??? Dus je gaat het water teruggeven of wat???

Terug
Naar boven