- Waardering
- 1.275
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 82kg
- Vetpercentage
- 20%
Keek deze avond toevallig naar het nieuws en hoorde iets van mensen die zich hebben laten ontdopen vanwege het schandaal van die Brugse bisschop. Daarna even vlug opgezocht op internet en blijkt dat je gewoon een simpele mail hoeft te versturen!
Kwam deze site tegen:
http://columns.skynetblogs.be/post/6820165/laat-u-ontdopen-de-procedure
Is wel maar louter een symbolische kwestie eig, maar als je het doet krijgt de kerk toch terug wat minder subsidies wat ik wel een goede zaak vind. Bovendien zal ik mij wel trots voelen als ik kan zeggen dat ik 'ontdoopt' ben.
Wie heeft zich al laten ontdopen, of zal zich laten ontdopen?
Kwam deze site tegen:
http://columns.skynetblogs.be/post/6820165/laat-u-ontdopen-de-procedure
Het risico is niet gering dat je gedoopt werd als je in deze contreien ter wereld kwam. Je wordt dan geregistreerd in het zgn. ‘doopregister’. Aan het eind van de lagere school is de kans groot dat je ‘gevormd’ werd. Zelfs om te trouwen jagen ze velen onder ons ook nog de kerk in en de katholieke kerk registreert dat allemaal netjes in haar boeken en rijft op die manier veel subsidies binnen. Als je dat onterecht vindt, kan je de ontdopingsprocedure gebruiken om je te laten uitschrijven. Het volstaat dan de volgende tekst te mailen naar: aartsbisdom@kerknet.be
Is wel maar louter een symbolische kwestie eig, maar als je het doet krijgt de kerk toch terug wat minder subsidies wat ik wel een goede zaak vind. Bovendien zal ik mij wel trots voelen als ik kan zeggen dat ik 'ontdoopt' ben.
Wie heeft zich al laten ontdopen, of zal zich laten ontdopen?

Ben je dan ook tegen jezus en god ??
)
, laat ons hopen. 
Heb gewoon al vanaf m'n tienertijd een afkeer gekregen van het christelijk geloof. Elke keer als ik naar de kerk moest met school voelde ik keer op keer een enorme walging. Toen ik 18 was zijn mijn gevoelens ook bevestigd door een sterke rationele uitleg/argumenten. Sindsdien wil ik absoluut niets meer met het christelijk geloof te maken hebben.