MuscleMeat

Jesse doet aan SS

jesseke

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
74kg
Vetpercentage
10%
Hallo !

Ik zal me eerst maar eens kort voorstellen:
Ik ben Jesse, 17 jaar en kom uit Antwerpen, België. Ik speel al zowat heel men leven voetbal en ben sinds kort ook begonnen met fitnessen. Ik heb de laatste maanden goed veel informatie opgedaan door te lezen op verschillende fora. Ik ben ongeveer 2 maanden geleden gestart met het Starting Strength programma van Mark Rippetoe maar na één maand was ik bij het voetballen geblesseerd geraakt aan mijn enkel waardoor ik nog maar weinig kon doen. Heb dan een volledige maand zo goed als stilgezeten waardoor ik eigenlijk terug van nul moest beginnen. Ben nu ongeveer terug een maand bezig en start nu een logje, vooral om mijn gewichten bij te houden.

Mijn stats:

17 jaar
1m79
65 kg (2 maanden geleden begonnen op 61 kg)
Vet %: 9-10% (berekend, niet gemeten)

Oefeningen stats:
Squat: 3x5 60 kg
Bench Press: 3x5 45 kg
Deadlift: 3x5 70 kg
Bent over row: 3x5 45 kg
Press: 3x5 30 kg

Doel:
Mijn eerste doel is toch wel 75 kg wegen met een zo laag mogelijk vetpercentage. Voor de rest gewoon een atletischer lichaam verkrijgen dat me ook helpt bij het voetballen.

Maandag eerste logtraining !

veel succes met je doelen! En heb je misschien ook een voedingsschema?

4kg op 2 maand, goed bezig!

Succes met je doelen gozer!

• Topic Starter Topic Starter
veel succes met je doelen! En heb je misschien ook een voedingsschema?
Bedankt !

Ik heb niet echt een vast voedingsschema maar het is ongeveer zoiets:
Ontbijt:
- Brinta of havermout
- Half litertje chocomelk
- Appel of banaan
- Soms nog 2 eitjes met brood

10.30u:
- Halve liter volle melk
- 2 boterhammen met kip/kalkoen

12.30u:
- Ofwel 6 boterhammen met kip/kalkoen, ofwel iets in de aard van kip met rijst of macaroni...
- Halve liter volle melk

16.00u:
- Cashewnoten
- Banaan

18.30u:
- Avondeten, wat de pot schaft, meestal iets van vlees, met groenten en rijst of aardappelen.
- Halve liter volle melk

21.00u:
500g magere kwark

4kg op 2 maand, goed bezig!

Succes met je doelen gozer!
Bedankt ! ;)

Voila, training zit erop. Had deze nacht wel zeer slecht geslapen dus voelde me niet echt goed. Daardoor heb ik dezelfde gewichten genomen als vorige training.

Squat:
3x5 60 kg

Press:

3x5 30 kg

Bent over row:
3x5 45 kg

2x5 dips

Analyse:
Vrij degelijke training, zeker omdat ik een slechte dag had. Squatten ging al bij al vrij vlot. Press wou ik doen met 35 kg maar dit was toch nog te hoog gegrepen. Het spijtige is dat ze hier in de gym geen 1,25 kg schijven hebben waardoor ik steeds met 5 kg omhoog moet gaan, en dat is zeker voor de press wel veel. Bent over row gingen ook relatief vlot, daar kan volgende keer wel 5 kg bij. Dips heb ik pas sinds kort erbij genomen en dat ben ik nog aan het opbouwen tot 2x8.

Woensdag nieuwe training :)

Net een nieuwe training gehad:

Squat:
3x5 65 kg

Bench Press:
3x5 45 kg

Deadlift:

1x5 75 kg

Analyse: Lekker getraind, wel enorm zwaar. De squat begint eindelijk (vanaf 60kg) lekker zwaar te worden. Bij de bench press had ik hetzelfde probleem als bij de press; ik kon vrij gemakkelijk 3x5x45 kg aan maar 50 kg was nog iets te hoog gegrepen. Deadlift was voor het eerst ook enorm zwaar. Was te moe om nog chin ups te doen. Al bij al tevreden !

Vrijdag nieuwe training :)

Welkom jesse en veel succes met het behalen van je doelen :)
Goed dat je ook een logje bij houd.. zo heb je overzicht en kun je je vorderingen goed zien.

Je bent dus met Rippetoe bezig? Nice nice.

Nogmaals veel succes, ik ga je logje volgen. ;)

Welkom jesse en veel succes met het behalen van je doelen :)
Goed dat je ook een logje bij houd.. zo heb je overzicht en kun je je vorderingen goed zien.

Je bent dus met Rippetoe bezig? Nice nice.

Nogmaals veel succes, ik ga je logje volgen. ;)
Bedankt man ! ;)

Update:
Ben afgelopen week redelijk hard ziek geweest, had een flinke griep te pakken. Hierdoor niet kunnen trainen en ook iets minder kunnen eten waardoor ik terug op 64.7 kg sta. Vandaag eindelijk terug genezen en terug gaan trainen, hier een verslag:

Squat:
3x5 65 kg

Press:
2x5 en 1x3 35 kg

Bent over row:
3x5 50 kg

Analyse:
Zware training, voor het eerst na de ziekte. Voelde in de opwarming al dat ik geen 70 kg zou halen met squat en heb ook zeer moeizaam 3x5 65 kg gehaald. Press ging verrassend goed, kon voor het eerst 2x5 35 kg aan, alleen de laatste was nog te zwaar. Ik werd ook onderbroken door de fitness uitbater die zei dat je bij de press het ene been voor het andere moet plaatsen voor zo minder je rug te belasten. Bent over row, lekker 3x5 50 kg, al was de laatste set ook enorm zwaar en moest ik men lichaam wat mee omhoog duwen. Achteraf ook zeer vermoeid, waarschijnlijk ook omdat dit eerste training was na de ziekte.

Zaterdag nieuwe training :)

Terug
Naar boven