MuscleMeat

jezus = julius

Er valt niks los te branden, er heeft nooit een God bestaan of een zoon ervan.
Dat er een stelletje gestoorden met laag IQ rond rondlopen die zulke dingen verzinnen is een probleem voor psychiaters.

Was Jezus niet door de Romeinen aan het kruis genageld? :scratch:

De dino's zijn uitgestorven omdat ze niet op de ark van noach pastte.

Ja serieus.

• Topic Starter Topic Starter
Er valt niks los te branden, er heeft nooit een God bestaan of een zoon ervan.
Dat er een stelletje gestoorden met laag IQ rond rondlopen die zulke dingen verzinnen is een probleem voor psychiaters.

Het is toch interessant om te weten waar het verhaal vandaan is gekomen?
Of heeft er gewoon een of andere j.k rowling dit verhaal neer gepend :P?

---------- Post toegevoegd Sun 12 Aug 2012 om 17:04 ----------

Was Jezus niet door de Romeinen aan het kruis genageld? :scratch:

volgens mij wel. In de docu zeggen ze dat van julius na zijn dood een wassen beeld was gemaakt en dat die toen aan een soort van kruis is gehangen om mensen te laten zien hoe die vermoord was. ;)

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/heeft-jezus-bestaan-260614

Geloof overigens niet dat het 'leven' van Jezus gebaseerd is op het leven van Caesar. Er moest een messias gevonden geworden en een hele reeks verder onbekend gebleven schrijvers hebben een mythe gecreëerd die voldeed aan het beeld van de messias die is gekomen.

2 uur durend??? u srs?

Het is bekend dat er in die tijd veel van die pipo's rondliepen. Is toch logisch. Mensen toen waren nog veel goedgeloviger dan nu, plus ze hadden net als nu iets nodig om te geloven. Het ideale gat in de markt dus voor oplichters/gekken die zichzelf voordeden als zoon van god, of profeet, of whatever. Het is dus niet zo ondenkbaar dat er ooit zo'n figuur rondliep en dat daar het hele Jezus verhaal op gebaseerd is. Alleen goed aangedikt natuurlijk, om het interessanter te maken voor het christendom.

Het feit dat de Bijbel een verzameling van brieven etc. is die door de destijdse keizer zijn uitgezocht doet al afbreuk aan de geloofwaardigheid ervan. Dus als die keizer andere briefen had gekozen zou er wat anders in de Bijbel staan. Laat er decennia mondelinge overlevering zijn en bam je hebt een hit

Het ontstaan van religie is de grootste scam die deze planeet ooit gekend heeft.

Wat nog het ergste is, is dat het evolueren van deze 'scam' door de eeuwen heen en zelfs tot op heden de wereld regelmatig grondig door elkaar rammelt.

"The World is divided into armed camps ready to commit genocide just because we can't agree on whose fairy tales to believe. In the end, Religion will kill us all." - Ed Krebs

Het ontstaan van religie is de grootste scam die deze planeet ooit gekend heeft.

Wat nog het ergste is, is dat het evolueren van deze 'scam' door de eeuwen heen en zelfs tot op heden de wereld regelmatig grondig door elkaar rammelt.

"The World is divided into armed camps ready to commit genocide just because we can't agree on whose fairy tales to believe. In the end, Religion will kill us all." - Ed Krebs

Het ergste is dat diegene met een grote macht:

President van de USA gelooft in die onzin.

De paus gelooft niet enkel in god maar ook nog in de Duivel.
Er zijn zelfs Jezuïeten die de Duivel aanbidden.

Zelf geloof ik niet in god enz. maar ik heb ook geen macht.

Mijn prof van sociologie, Vincke, zei ooit dat religie ontstaan is uit noodzaak. Er is een interessant boek van professor Brutsaert die uitlegt dat iedere maatschappij, duizenden en duizenden jaren geleden, een religie had gebaseerd op de dierenwereld, maar geleidelijkaan veranderden die religies omdat de samenlevingen veranderden, complexer werden. Er werd tevens een link gelegd tussen monotheistische en polytheistische samenleving in relatie tot hun complexiteit.
Religie was dus een noodzaak maar als je de trend doortrekt lijkt het me zeer waarschijnlijk dat religie ooit wel zal verdwijnen. Wetenschap wordt steeds sterker, en de mens krijgt steeds minder de behoefte aan religie.

Een zeer interessante analyse is die waar men de gelijkenis maakt met Mithras. Het is duidelijk dat Jezus personage grotendeels gebaseerd is op mithras om de weerstand bij de Romeinen te verminderen.

http://near-death.com/experiences/origen048.html

Mijn prof van sociologie, Vincke, zei ooit dat religie ontstaan is uit noodzaak. Er is een interessant boek van professor Brutsaert die uitlegt dat iedere maatschappij, duizenden en duizenden jaren geleden, een religie had gebaseerd op de dierenwereld, maar geleidelijkaan veranderden die religies omdat de samenlevingen veranderden, complexer werden. Er werd tevens een link gelegd tussen monotheistische en polytheistische samenleving in relatie tot hun complexiteit.
Religie was dus een noodzaak maar als je de trend doortrekt lijkt het me zeer waarschijnlijk dat religie ooit wel zal verdwijnen. Wetenschap wordt steeds sterker, en de mens krijgt steeds minder de behoefte aan religie.

Ik zie het niet als noodzakelijk, maar als een logisch gevolg van hoe (primitieve) mensen en maatschappijen denken.

Ik zie het niet als noodzakelijk, maar als een logisch gevolg van hoe (primitieve) mensen en maatschappijen denken.

Ja klopt. IK koos mss niet het juiste woord. Ik bekeek het een beetje zoals de evolutieleer waar men stelt dat wat het wezen niet nodig heeft zal verdwijnen, en wat hij wel nodig heeft zal verschijnen. Religie is volgens mij, en de huidige sociologen, antropologen,... ook op dergelijke wijze ontstaan.

HAd daar vroeger nog een boek van, zocht nu op het net naar wat verwijzingen maar vond niet onmiddellijk iets.

Zo zag ik het ook altijd, een 'onvermijdelijk neveneffect van ontwikkeling'. Aan de ene kant had je een brein dat logisch ging denken en redeneren, aan de andere kant zaten er in dat brein een hoop 'gaten van onwetendheid' die opgevuld moesten worden. En in die gaten kon religie ontstaan (god of the gaps).

De meeste mensen hebben die gaten vandaag de dag nog steeds. Maar religie functioneert ook als een virus, eenmaal het in iemand zit is het er moeilijk uit te krijgen. Zo is het mogelijk dat zelfs wetenschappers, hoewel veel minder, gelovig kunnen zijn.

Daarnaast is religie ook een neurologisch verschijnsel. Mensen die lang alleen opgesloten zijn, donker en in stilte, activeren een bepaald gedeelte van de hersenen dat ze een aanwezigheid laat voelen.

Weet helaas niet meer in welke documentaire ik dat zag.

Maar dat zou betekenen dat het nooit helemaal zal verdwijnen.

Terug
Naar boven