Fitness Seller

Joggen voor het slapen?

NJL

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m74
Massa
77kg
Hallo allemaal,

Ik heb geen sportopleiding gevolgd, dus ik moet mijn kennis vergaren dmv forums als deze. Nu heb ik een aantal weken geleden besloten om te beginnen met joggen (na 7 maanden kracht training). Misschien denken jullie nu; na 7 maanden al!? Is dat niet wat snel!? Maar idd ja. Het is niet mijn doel om de hulk te worden. Mijn doel is om er gewoon atletisch en getraint uit te zien en ik ben van mezelf al best stevig gebouwd vanwege mijn karate en kickbox achtergrond. Dus ik ben nu op het niveau om te gaan cutten.

Nu dus de vraag waar deze topic om draait; is het beter om voor het slapen gaan (wanneer je al je voedsel voor de dag al binnen hebt gekregen) te gaan joggen? Want in de nacht wanneer je niet beweegt wordt voedsel opgeslagen als vet?

Bedankt

Je kunt beter niet voor het slapen inspannende dingen doen zoals trainen of hardlopen.
Ik wordt er zelf altijd tamelijk onrustig van als ik dan wil slapen, niet bang zijn dat je voedsel wat je overdag gegeten hebt als vet wordt opgeslagen, of het moet veel te veel zijn geweest.
Als je wilt cutten doe je op nuchtere maag ja cardio en hou je je eiwitten en vetten inname hoog.
Oh ja, een goede (diepe) slaap draagt ook bij aan een goed herstel en dergelijke.

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt beter niet voor het slapen inspannende dingen doen zoals trainen of hardlopen.
Ik wordt er zelf altijd tamelijk onrustig van als ik dan wil slapen, niet bang zijn dat je voedsel wat je overdag gegeten hebt als vet wordt opgeslagen, of het moet veel te veel zijn geweest.
Als je wilt cutten doe je op nuchtere maag ja cardio en hou je je eiwitten en vetten inname hoog.
Oh ja, een goede (diepe) slaap draagt ook bij aan een goed herstel en dergelijke.

Ik slaap als een roos na het joggen, dus daar heb ik geen last van. Afgezien van dat is het dus geen nadeel ofzo? En het is dus neem ik aan wel effectiever qua vet verliezen?

Ik doe het ook met regelmaat,niks mis mee imo. Beste is natuurlijk s'ochtends op nuchtere maag als je voor vetverbranding gaat. Langere naverbranding.

Hardlopen is heerlijk. Heb het zelf jarenlang gedaan. Er bestaat een runnershigh. Dat treedt als op na 20-30 minuten. Er ontstaan dan stoffen zoals endorfines. Dit kan zorgen voor een lekkere diepe slaap. Kan het iedereen aanraden, maar pas op voor je knieën. Goede schoenen en een juiste frequentie (niet vaker dan 2x in de week hardlopen in mijn geval), is dan ook vereist.

Afhankelijk van de inspanning en hoe jouw lichaam werkt, heb je een bepaalde tijd nodig om terug je lichaamstemperatuur te laten zakken. Als je dan op het juiste moment in je bed kruipt, slaap je als een roosje.

Nu dus de vraag waar deze topic om draait; is het beter om voor het slapen gaan (wanneer je al je voedsel voor de dag al binnen hebt gekregen) te gaan joggen? Want in de nacht wanneer je niet beweegt wordt voedsel opgeslagen als vet?
Bedankt

Volgens mij is dat een fabeltje en achterhaalde informatie. Er zijn legio artikelen te vinden waarin wordt gesuggereerd dat het niet uitmaakt dat je 's avonds eet. Een dikke pizza van 1200 Kcals lijkt me dan niet meteen de beste keuze, maar een paar boterhammen of brinta met voornamelijk veel eiwitten kan gerust.

Een fabel? Denk is na, als je slaapt heb je amper energy nodig, je lichaam kan er verder niets mee, dus slaat het op als vet.

s'avonds beter kwark met goede vetten.

Cardio in de avond heb ik ook heel lang gedaan, maar ik sliep er slecht van. Dit verschilt voor iedereen. Ik ben er wel prima op afgevallen, echter zijn er mensen die beweren dat het beter is je cardio te doen in de morgen.

"dennisz", ga eens lezen of zo.

Terug
Naar boven