Fitness Seller

Jonge relschoppers opgepakt in Luik

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Jonge relschoppers opgepakt in Luik

Twee jongeren werden gisterenavond in Droixhe opgepakt, nadat daar 's middags relletjes waren uitgebroken. Jongeren bekogelden een politiewagen met stenen en een molotovcocktail en bekogelden daarna ook het politiecommissariaat met stenen.

Toen de politieagenten in Bressoux volgens hun instructies een groepje van zeven jongeren wou controleren uit de wijk Droixhe, waren twee jongeren wel erg weerbarstig. Vijf andere werden op een afstand gehouden door de versterking.

Klappen
De twee heethoofden, Mohammed I. (20) en Mounir E. (18) uit Bressoux, deelden klappen uit aan de politieagenten en probeerden hen zelfs meermaals te vloeren. De politieagenten konden de twee overmeesteren door het gebruik van hun knuppel en traangas. Ondertussen dreigde Mohammed I. ermee wraak te zullen nemen op de politieagenten en dreigde er ook mee dat hij de jongeren van de wijk zou leren hoe een molotovcocktail te maken.

Drie politieagenten zijn gewond en zijn elk werkongeschikt van drie dagen tot een week.

De twee jongeren werden zondag doorverwezen naar het parket van Luik waar een aanhoudingsmandaat werd gevraagd voor de twee voor slagen en verwondingen en verstoring van de openbare orde. De twee riskeren een gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar. (belga)

Eens benieuwd welke straf ze krijgen...

Hun straf laten uitzitten in hun eigen land. Niet ons belastingsgeld opgebruiken.

• Topic Starter Topic Starter
Als ze de Belgische nationaliteit hebben mogen ze van mijn part hier hun straf uitzitten. Ik hoop alleen dat die voldoende hoog zal zijn...

Wat was de aanleiding van die relletjes dan?

Handen eraf :p

Die gasten hebben geen aanleiding nodig. Trust me ik weet waarover ik spreek. En wat heel die Belgische nationaliteit aan gaat ja is dat al geen mop op z'n eigen ?????

Ik weet wel een oplossing maar die mag ik niet zeggen.

Ja ik ken er ook wel genoeg maar ik denk ook dat het beter is die niet te posten.

• Topic Starter Topic Starter

wat er staat zijn de relletjes:
Jongeren bekogelden een politiewagen met stenen en een molotovcocktail en bekogelden daarna ook het politiecommissariaat met stenen.

Uit het artikel lijkt het alsof er nog iets aan vooraf gegaan is maar dat is niet zo.

Dit gaat over hetzelfde voorval:
In de Luikse wijk Droixhe hebben jongeren zaterdag amok gemaakt. Ze gooiden stenen naar een voorbij rijdende politiewagen. De wagen werd getroffen en liep schade op, maar kon zijn weg verder zetten. De politieagenten die in de combi zaten, verschuilden zich daarna in het politiecommissariaat van Droixhe. Een vijftigtal jongeren kwam hen echter achterna en gooiden ook stenen naar de lokalen.

Er werd een algemeen alarm afgekondigd en alle vrije politietroepen van Luik, tientallen agenten, kwamen naar Droixhe. De politie slaagde erin de meute uiteen te drijven en pakte een minderjarige op. Een andere minderjarige werd eveneens gearresteerd omdat hij met een gestolen quad rondreed in de wijk.

De oorzaak is dus een voorbijrijdende politiewagen...

Tja geen medelijden hiermee, oppakken en opsluiten, beetje werkstraffen onder dwang mag er ook bij. Die etters moet je hard aanpakken anders denken ze dat ze zich alles kunnen permitteren.

Tja geen medelijden hiermee, oppakken en opsluiten, beetje werkstraffen onder dwang mag er ook bij. Die etters moet je hard aanpakken anders denken ze dat ze zich alles kunnen permitteren.

Ook mee eens!
Gewoon straf in eigen land gaan uitzitten.
Veel minder luxe dan hier bij ons, wat ze uiteindelijk verdienen, een straf moet een straf zijn.

Relschoppers als zulke abrupt oppakken en in een heroepvoedkamp knallen
Wat rehabilitatie zal ze goed doen hopelijk

Terug
Naar boven