MuscleMeat

Jonge Roma-meisjes nog steeds uitgehuwelijkt in Nederland

DBC01 zei:
De zalvende woorden en makke oplossingen van sommigen in deze thread geeft inderdaad te denken dat ze zelf uit de hoek van 'arranged marriages' komen.

Het grote probleem wat Roma tegen zich hebben is dat ze door de eeuwen heen al bekend staan om hun roof, oplichting en inbraken. Zo is de Roma nu eenmaal.
En kom dan niet met het excuus aan dat ze dat doen omdat ze arm zijn, want er zijn ontelbare Roma-projecten geweest in de oostbloklanden en ook hier in Nederlamd maar het faalde; ondanks dat de mensen een goed thuis kregen en alle kansen, bléven ze roven en stelen.

Wat ben jij kortzichtig zeg? Als ik uit die hoek zou komen zou ik ten eerste niet eens fatsoenlijk nederlands kunnen, en speciaal voor jou ben ik ook nederlander, net zo hollands als jij bent, maar dan wel iets minder kortzichtig, vriend!

• Topic Starter Topic Starter
Kortzichtig? :)

Ik ben er zelf geweest; Tsjechie, Slowakije, Polen, heb gesproken met zowel Roma als overheid. Geen ambtenaartjes maar dienders van de straat die direct in contact staan met de Roma. Misschien is het zinvol als je wat geschiedenisboeken over de Roma leest.

Het is wel érrug in de mode tegenwoordig om te ontkennen dat bepaalde groeperingen voor overlast zorgen, wat zit daarachter? Puur modegrilletje?

Marc W zei:
Waarom is dat dom en waarom zouden we dat onderscheid niet maken? Waarom zouden we ellende willen importeren en dezelfde ellende niet willen exporteren zodra het naar bovenkomt. Waarom moet ik in de achterlijke shit van al het lompenvolk zitten wat Nederland als 'westers paradijs' heeft uitgekozen, en wiens belangrijkste bijdrage aan dat paradijs criminateit is.

Het zou discriminatie zijn wil je dit doen. En iedereen doet weleens iets wat niet mag volgens de wet dus ook jij. Waarom zou men tegen jou niet hard optreden en tegen een ander wel als jullie beide dezelfde fout begaan??

En om te zeggen dat de belangrijkste bijdrage "aan dat paradijs criminaliteit is" lijkt me ook ongegrond. Want het lijkt me sterk dat jij weet hoeveel goed aangepaste allochtonen er zijn in NL en die een goed maatschappelijke functie hebben.

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Dus het huwelijk ontbinden is genoeg volgens jou? Moet er niet ook nog een extreem zware straf voor de ouders volgen omdat ze stelselmatig de vrijheidsbeginselen met voeten treden? Laat me raden: jouw echtgenoot wordt ook geïmporteerd?

Ik zie mezelf niet beweren dat het ontbinden van het huwelijk genoeg is in mijn topic. Wie de wet overtreedt wordt gestraft. Anders overtreedt iedereen de wet zonder na te denken over de gevolgen.

En nee, ik ben niet getrouwd. Dat was je vergeten te vragen voor je ging raden of mijn echtgenote geimporteerd is.

Ik zal je ook zeggen dat dat niet mijn voorkeur is. Maar dat heeft met andere dingen te maken en zal ik daar niet verder op in gaan.

Maar ik zal er ook niet op tegen zijn als jij de liefde van je leven vindt in een ander land en haar wil importeren.....nee dan wens ik je alle geluk in het leven. Het laatste wat ik doe is me druk maken omdat er nog iemand geimporteerd is. Magoed, niet iedereen is zoals ik he vriend??

Laatst bewerkt:
Suat zei:
Ik zie mezelf niet beweren dat het ontbinden van het huwelijk genoeg is in mijn topic. Wie de wet overtreedt wordt gestraft. Anders overtreedt iedereen de wet zonder na te denken over de gevolgen.

En nee, ik ben niet getrouwd. Dat was je vergeten te vragen voor je ging raden of mijn echtgenote geimporteerd is.

Ik zal je ook zeggen dat dat niet mijn voorkeur is. Maar dat heeft met andere dingen te maken en zal ik daar niet verder op in gaan.

Maar ik zal er ook niet op tegen zijn als jij de liefde van je leven vindt in een ander land en haar wil importeren.....nee dan wens ik je alle geluk in het leven. Het laatste wat ik doe is me druk maken omdat er nog iemand geimporteerd is. Magoed, niet iedereen is zoals ik he vriend??
hij zegt ook niet dat je getrouwed bent met een importvrouwtje maar vraagt zich af of je toekomstige echtgenote geimporteerd wordt. maarja mij maakt t niet uit, zolang er maar volgens de wet gehandeld wordt.

Suat zei:
Ik zie mezelf niet beweren dat het ontbinden van het huwelijk genoeg is in mijn topic. Wie de wet overtreedt wordt gestraft.
Je beweert daar het tegendeel ook niet.

Lees mijn vorige antwoord eens. Dan zal je zien dat ik dat ook helemaal niet heb gezegd. Helaas: begrijpend lezen schijnt voor sommigen erg moeilijk te zijn.

Maar ik zal er ook niet op tegen zijn als jij de liefde van je leven vindt in een ander land en haar wil importeren.....nee dan wens ik je alle geluk in het leven. Het laatste wat ik doe is me druk maken omdat er nog iemand geimporteerd is.
Maar het gaat mij helemaal niet om het feit of de Roma-meisjes worden geïmporteerd of niet. Dat maak jij er van. Wat ik erg vind, is dat ze UITGEHUWELIJKT worden tegen hun zin.

Magoed, niet iedereen is zoals ik he vriend??
Gelukkig niet. En zoals DBC ook al zei: ik ben je vriend niet.

SageFrancis zei:
We? jij? jullie? Stop met die onzin van je. Elke allochtoon betaalt zijn belasting centen en premies. Om daar nog niet eens over te hebben;

wie zegt dat die hier komt wonen? de 'droom'partner woont hier al of de dochters gaan naar die landen toe. Het zijn zigeuners. Netzoiets als KAMPERS die inprincipe NOG erger zijn zoals jij zou MOETEN WETEN!! Zij betalen niet eens belasting en persen af, zo erg zijn zigeuners dan nog niet eens.

Idd. We, ik, en ons.
Is totaal geen onzin. Allochtonen betalen belasting?? Ja de werkenden ja.
Tuurlijk komt ie hier wonen. Is luilekkerland voor dat soort mensen hier.
Ik zou moeten weten hoe kampers zijn? Waarom dan? Ik ben geen kamper, dus MOETEN WETEN lijkt mij een beetje bull. En ik weet ook dat veel kampers dubeele uitkeringen hebben, maar zo ook heel veel turken en marokanen die gescheiden zijn op papier dubbel geld vangen en schone schijn proberen te houden t.o.v. hun moslimvrienden/relaties omdat het een schande zou zijn wanneer ze niet meer getrouwd zouden zijn.
Zigeuners zijn grotere afpersers als kampers.
Ken best wel wat kampers en die vallen allemaal wel mee.
Hebben bijna allemaal wel een familiesloop waar gasten zoals jij hun loon betalen!!
Dat ze dat bijna geheel in eigen stak steken voordat de belasting komt vind jij kwalijk, ik persoonlijk vrij slim, want anders betalen hun het volgende ROMA gezin of gemaakte familietje uit marakesh! :)

miljoenen rijksteun aan gespendeerd....Verdonk gooi dit uitschot eruit,ze kosten ons en justitie alleen maar geld,en werken ho maar!
Parasieten moet je verdelgen...

dj_phreak zei:
Je beweert daar het tegendeel ook niet.

Lees mijn vorige antwoord eens. Dan zal je zien dat ik dat ook helemaal niet heb gezegd. Helaas: begrijpend lezen schijnt voor sommigen erg moeilijk te zijn.

Maar het gaat mij helemaal niet om het feit of de Roma-meisjes worden geïmporteerd of niet. Dat maak jij er van. Wat ik erg vind, is dat ze UITGEHUWELIJKT worden tegen hun zin.

Gelukkig niet. En zoals DBC ook al zei: ik ben je vriend niet.

1. Ik hoef het tegendeel niet te beweren zolang ik niet beweer dat het ontbinden van het huwelijk genoeg is in mijn ogen.

2. Idd heb ik je antwoord verkeerd gelezen en niet verkeerd begrepen. Magoed, dat jij hieruit tot de conclusie komt dat begrijpend lezen moeilijk zou zijn voor mij geeft alleen jou intelligentie aan. Maar goed opgemerkt joh!! Geef jezelf maar een schouderklopje, dat heb je wel verdiend.

3.. Jij begint over import huwelijk niet ik dus logisch dat ik daarop reageer. Ik vind het ook niet correct dat mensen hun dochter/zoon uithuwelijken tegen hun zin.

4. Ik begrijp al dat jij net zoals DBC wat kinderachtig bent door zo'n reactie te posten als "ik ben je vriend niet". Is goed kleintje zoals jij wil.

Suat zei:
1. Ik hoef het tegendeel niet te beweren zolang ik niet beweer dat het ontbinden van het huwelijk genoeg is in mijn ogen.
Je hoeft ook inderdaad niets te beweren. Dat doen je posts ook zelden.

2. Idd heb ik je antwoord verkeerd gelezen en niet verkeerd begrepen. Magoed, dat jij hieruit tot de conclusie komt dat begrijpend lezen moeilijk zou zijn voor mij geeft alleen jou intelligentie aan. Maar goed opgemerkt joh!! Geef jezelf maar een schouderklopje, dat heb je wel verdiend.
Wel meer dan één! Ik ben namelijk erg super.

3.. Jij begint over import huwelijk niet ik dus logisch dat ik daarop reageer.
Zeker, maar lijkt me toch duidelijk dat in een thread over uithuwelijking ik het dan heb over import m.b.t. uithuwelijking. Maar goed; weer dat lastige begrijpend lezen.

Ik vind het ook niet correct dat mensen hun dochter/zoon uithuwelijken tegen hun zin.
Mooi.

4. Ik begrijp al dat jij net zoals DBC wat kinderachtig bent door zo'n reactie te posten als "ik ben je vriend niet". Is goed kleintje zoals jij wil.
Zucht... Nu zet je jezelf nog meer te kijken. "Vriend" is op de manier die jij het gebruikt kleinerend bedoelt. Nu zelfs letterlijk "kleintje". Napoleon-complex?

(ik ben trouwens niet echt groot, met mn 1.79, maar dat terzijde :) )

Suat zei:
Jij begint over import huwelijk niet ik dus logisch dat ik daarop reageer. Ik vind het ook niet correct dat mensen hun dochter/zoon uithuwelijken tegen hun zin..

Oh man :rolleyes: , snap dat de belangrijkste motivatie voor uithuwelijken, het Nederlands paspoort is. Is er trouwens geen sprake van directe dwang, dan is er vaak bij allochtonen sprake van sociale druk van de familie op zo'n jong meisje. De hele familie zal zeggen dat ze met haar neef moet trouwen omdat die zo verschrikkelijk en verschrikkelijk arm en ongelooflijk zielig ik en bijna van de honger omkomt. En dat ze het voor het familie belang moet doen. Het belang van Nederland.... :cool: , en ons Nederlanders zal die mensen een worst zijn. En dan kan je van Nederlandse bevolking toch wel een tegen reactie verwachten lijkt me.

Laatst bewerkt:
dj_phreak zei:
Je hoeft ook inderdaad niets te beweren. Dat doen je posts ook zelden.

Wel meer dan één! Ik ben namelijk erg super.

Zeker, maar lijkt me toch duidelijk dat in een thread over uithuwelijking ik het dan heb over import m.b.t. uithuwelijking. Maar goed; weer dat lastige begrijpend lezen.

Mooi.

Zucht... Nu zet je jezelf nog meer te kijken. "Vriend" is op de manier die jij het gebruikt kleinerend bedoelt. Nu zelfs letterlijk "kleintje". Napoleon-complex?

(ik ben trouwens niet echt groot, met mn 1.79, maar dat terzijde :) )

1. Of jij begrijpt mn posts zelden, dat kan natuurlijk ook.

2. Laten we niet overdrijven. Maar als jij je daar goed bij voelt moet je het maar doen.

3. Duidelijk of niet, normaal zeg je wat je bedoeld en draai je er niet om heen mbt etc.

4. Dat neem jij kleinerend op, ik zette het neer zodat je begreep dat we deze discussie op een vriendelijke manier aan het doorzetten zijn.

En met "kleintje" reageer ik op jouw "kinderachtige" reactie. Magoed nu is alles wel duidelijk neem ik aan.

Ik wil graag verder in discussie blijven zolang het on topic is.

Suat zei:
1. Of jij begrijpt mn posts zelden, dat kan natuurlijk ook.
Dr. Evil says: "riiiiiiiiiight..."

3. Duidelijk of niet, normaal zeg je wat je bedoeld en draai je er niet om heen mbt etc.
Dit topic is (/was) bedoeld als discussie over uithuwelijking. Dan heeft alles wat ik daar in eerste instantie op zeg betrekking op. Impliciete communicatie is nog steeds communicatie.

4. Dat neem jij kleinerend op, ik zette het neer zodat je begreep dat we deze discussie op een vriendelijke manier aan het doorzetten zijn.
Zeker, ik neem zoiets kleinerend op. Ik zoek namelijk graag zelf mn vrienden uit i.v.m. mn hoge eisen.

Ik wil graag verder in discussie blijven zolang het on topic is.
Succes.

dj_phreak zei:
Dr. Evil says: "riiiiiiiiiight..."

Dit topic is (/was) bedoeld als discussie over uithuwelijking. Dan heeft alles wat ik daar in eerste instantie op zeg betrekking op. Impliciete communicatie is nog steeds communicatie.

Zeker, ik neem zoiets kleinerend op. Ik zoek namelijk graag zelf mn vrienden uit i.v.m. mn hoge eisen.

Succes.

En dan ga ik dus weer hier op reageren en dan weer jij en dat gaat zo verder maar ivm jouw hoge eisen besluit ik niet langer tijd en moeite aan jou te verspillen.

Dus wens ik jou ook maar succes jongen.

Ben zelf ook zigeuner van orgine, maar steel niet, met andere woorden jullie vertellen onzin!

dan ben je de uitzondering die de regel bevestigd:D:D:D

de Roma zijn over het algemeen niet zo slecht. Ok wij stelen(ik nu niet meer), maar wie steelt er niet dan?

Obelix zei:
de Roma zijn over het algemeen niet zo slecht. Ok wij stelen(ik nu niet meer), maar wie steelt er niet dan?

Ik niet iig, kan ik uit deze opmerking concluderen dat jij stelen normaal vindt?

Terug
Naar boven