MuscleMeat

Jongeren mishandelen boer uit eigen dorp na poging verkrachten schapen

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
LIOESSENS - Jongeren uit Lioessens hebben boer en dorpsgenoot Jan Minnema zwaar mishandeld. Een groep zat in een weiland Minnema's schapen achterna, omdat ze zich aan een van de dieren wilden vergrijpen. Een buurman die dit zag, waarschuwde de boer. Die werd boos, omdat de schapen lammeren hebben en ging verhaal halen.

De jongeren hebben een jeugdhonk op grond van Staatsbosbeheer, aan de rand van het weiland. Toen Minnema en zijn buurman de jongeren op hun gedrag aansprak, ontstond er een gevecht. De politie meldt dat hij in een houdgreep is genomen en door de groep is geschopt en geslagen. ,,Ik haw myn libben te tankjen oan myn buorman'', zegt een aangeslagen Minnema.

De vijftigjarige boer deed aangifte bij de politie. Die pakte een 17-jarige jongen en een 19-jarige en 21-jarige man uit Lioessens op. Zij hebben drie dagen vastgezeten en zijn inmiddels vrijgelaten in afwachting van de rechtszaak. Hen wordt zware mishandeling en openlijke geweldpleging ten laste gelegd.

De mishandeling heeft al op zondagavond 1 mei plaatsgehad. Burgemeester Roel Cazemier en wethouder Jaap Appelhof hebben maandagavond een gesprek gehad met de dorpsjeugd in basisschool De Griffel. Ook ouders en afgevaardigden van de dorpsverenigingen van Lioessens en Morra waren daarbij.

Volgens verklaringen van enkele jongeren, was het de boer die begon met slaan. Zij spraken van een uit de hand gelopen grap en verklaarden dat de aanstichter iemand uit een ander dorp was.

Cazemier hield de jongeren voor dat de mishandeling ,,der fier by troch wie''. Volgens wethouder Appelhof maakten de aanwezigen een aangeslagen indruk. ,,De oanstichters wienen der net by. Allinnich de goeien dy't der net san grutte rol yn hienen. It doarp is no ferskriklik bang foar in stigma troch wat der bard is.''

Het honk van de dorpsjeugd blijft in ieder geval de komende maand dicht. Volgens Appelhof is het uitgesloten dat het zelfgebouwde honk blijft staan. In Lioessens waren al eerder incidenten door te luidruchtige feesten in het jeugdhonk. Het centrum werd gedoogd. ,,Wy hawwe dúdlike regels ôfpraten, mar dat betrouwen is no wol beskamme'', aldus Appelhof.

Leeuwarder Courant

Altijd weer die k*t Friezen. :thumbd:

wat een verhaal.. waarom zou je je in godsnaam aan een schaap willen vergrijpen en nog boos worden als het niet lukt :s

Je kunt zeggen wat je wil maar friezen zijn leuke lui!
Alleen de supporters van SC Heerenveen zijn al top.

Ik moet wel opkomen voor de Friezen hé ik ga met een Friezin!

Die gasten moeten ze ff naar Chili gestuurd worden.

Ten tijden van het Pinochet regime, werden sommige honden van de geheime dienst afgericht om politieke gevangenen te nken.

Ik wil die smoel van hun wel es zien, als ze van achter door een duitse herder worden gepakt :mad:

schapenn**kers, mishandeling...

Vraag me af wat de afkomst van deze jeugd is :rolleyes:

na geitenn**kers nu ook schapenn**kers :roflol:

en dan de Mierenneukers niet vergeten he! :mier: Het jolige sprookjes bos wordt anaal genomen :D

MightyDuck zei:
Wat staat er trouwens heel de tijd moeilijk gebrabbel tussen de helft begrijp ik niet ???

:scratch:

Als ik dat lees dan vraag ik me af of deze mishandeling misschien wel op zijn plaats is geweest...
:D

Als je een schaap wil nken moet je hem met z'n kop naar de sloot zetten, dan duwt hij terug.

@ Brutez: je kan ook de achterpootjes in je laarzen doen. ;)

De Friezen die ik heb ontmoet zijn zonder uitzondering contactgestoorde autisten. :rolleyes:

Oh nee, ik ken 1 struise blondine uit Friesland waarmee je behoorlijk kan lachen, en die er ook nog goed uitziet. Dus haar ouders zullen wel niet uit Friesland komen.

Dit is mijn lied, het lied van Arjen
de herdersjongen, opgegroeid tussen de schapen
op de heide, elk woord wat ik zing berust
op waarheid

Als het heel mooi weer is,
trek ik het weiland in,
fluit een vrolijk wijsje en ben
heel blij van zin,
de schapen in het weiland
kijken mij lachend aan,
ik voel onder mijn overal mijn lul
die gaat al staan

Want ik ga schapen nken!
Schapen nken,schapen nken
is fijn (x2)

Ik zoek naar een lief schaapje,
ja daar zie ik er een staan,
ik besluip haar van achter
heb mijn laarzen aan.
dan pak ik bij de poten
ik ruik eens aan haar aars
die is als lekker nat
ik stop haar poten in mijn laars

Want ik ga schapen nken!
is fijn (x2)

Als ik bene tril dan
kijkt het schaapje achterom
het mekkert dan lekkerrrrr
want een schaap dat is niet dom
het schaapje lachte vredig
ik spuit het helemaal vol
en s nachts kruip ik tevreden
onder de schapenwol

Want ik ga schapen nken!
is fijn (x2)

Meuhmeuhmeuhmeuh (x10)

Want ik ga schapen nken!Schapen nken,schapen nken
is fijn (x2)

En nu met z'n allen!!

geweldig, de boer werd boos omdat de schape lammerren hadden
niet omdat ze een schaap wouden verkachten !

:D

Zouden die jongeren daar dan ECHT niks beters te doen hebben?! Schapen nken na schooltijd... Wij gingen dan nog voetballen ofzo ???

Voetballen? dan kom je zeker uit de grote stad.
Hier op het platteland nken we altijd een schaap in de pauze of na het werk. En op vrijdagmiddag en feestdagen doen we een koe.

Terug
Naar boven