AndroidHealthClinic

Judo v.s BJJ

Peiling Peiling Judo v.s BJJ

• Totaal stemmers
    43
Piemol ?

Nee man, zie die avatar van je !

bjj.. judo sux

Beter voor wat?

BJJ = Ne waza judo, dus in theorie is judo completer, in praktijk wordt ne waza stevig verwaarloost.
Voor MMA is BJJ "beter".

Laatst bewerkt:
Judo is beter.. dat is tenminste een olympische sport.

BJJ is gewoon geknuffel.

(Het is maar wat je wil... in welke context je "beter" definieert. ... beter voor WAT dus inderdaad)

Bjj imo

bjj = ne waza judo, dus in theorie is judo completer, in praktijk wordt ne waza stevig verwaarloost.
Voor mma is bjj "beter".

+1

---------- Toegevoegd om 13:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:11 ----------

de reden waarom er hier zoveel voor BJJ kiezen, is de associatie dat het heeft met MMA vermoed ik. Vergeet niet dat BJJ maar een onderdeel is van meerdere disciplines binnen MMA. Met alleen BJJ ben je echt beperkt.

bij judo leer je veel beter de wurg & klemtechnieken dan bij bjj vind ik persoonlijk. ik heb zelf redelijk aantal jaar judo gedaan op competitieniveau en ben daarna overgestapt op bjj en daar won niemand op ground game van mij

Judo wordt weleens onderschat, beetje de 'lulletjes Rozenwater' vechtsport onder de vechtsporten.Zeer onterecht.
Moet er wel weer er bij zeggen dat Ben Spijkers het niet ver gebracht heeft in het MMA.
Voor die tact van sport moet je gewoon een complete vechter zijn, en dat was hij niet.
Hij dacht dat die met zijn (Olympische) Judo ervaringen ze wel even de baas kon.

Beland je met een gevecht op de grond, dan kan een ervaren Judoka zo een arm/beenklem aaleggen.

judo wordt zwaar onderschat.

mijn judotrainer zit ook op de penchak silat met mij, waar we wel eens free fights doen.

ben al zwaar neergegaan met worpen door hem, en als je zo hard neerkomt en de andere is een beetje snel heeft hij je zo in een klem of wurging.

tja gracie
dan spreek je over eredivisie tegenover hoofdklasse

Terug
Naar boven