AndroidHealthClinic

Judo v.s BJJ

Peiling Peiling Judo v.s BJJ

• Totaal stemmers
    43
IMO, eens dat judo(of een elite-judoer) zich wat meer aanpast aan MMA, imo de gi en zijn k*tte regels voor wedstrijden, zullen we ze meer zien in de top.

Dat ze eens kijken naar wat sambo al gepresteerd heeft, gelijkaardig qua technieken maar veeeeel betere regels.

Nu heb je enkel Parisyan

Laatst bewerkt:
Yoshihiro Akiyama heb je en je hebt nog een paar japanners eentje met goude olympische medaille had ook veel partijen gewonnen in Pride.

Bjj...

bjj. Is gewoon verder doorontwikkeld, zeker op het gebied van de submissions en controles. Judo bevat teveel regels die het gevecht sturen, waardoor je als judoka niet compleet bent. Een judoka is meestal beter in werpen, maar een goede bjj'er heeft zn defense op orde waardoor het werpen lastig wordt.

Over de gi. Een goed bjj'er of judoka heeft er eerder voordeel mee. Meer grip, meer subs, minder last van zweet etc.

• Topic Starter Topic Starter
Is BJJ training echt alleen maar naar de grond gericht?
Zitten er ook "take-downs" en worpen in BJJ?

Wat is eigenlijk makkelijker om te leren..? en wat is nu precies het verschil?

IK wil een van beide gaan doen, ik wil liefst zsm de basistechnieken leren.

edit: Ik wil me vooral kunnen verdedigen tegen take-downs en (wurg)klemmen etc.

Laatst bewerkt:

ga gewoon op mma, heb je beide.

Volgens mij word ik dan compleet afgemaakt. Ik heb een paar maandjes kickboksen gedaan maar daar is ook alles mee gezegd...:o

Volgens mij word ik dan compleet afgemaakt. Ik heb een paar maandjes kickboksen gedaan maar daar is ook alles mee gezegd...:o

het is echt niet zo dat als je een mma school binnenwandelt en je hebt nog bijna geen ervaring in gevechtssporten dat ze je helemaal aan gort schoppen. Er word heus wel rekening gehouden met beginners. Antwoord op je eerste vraag is wat lastiger. Bij Judo leer je meer takedowns en ook takedown defense, bij BJJ leer je meer de wurggrepen en klemmen. Nu ligt het denk ik een beetje aan de school waar je traint, maar zoals Calyptus zei zijn veel BJJ'ers toch wel wat gelimiteerd qua takedowns. (let op ik zeg niet dat het helemaal niet getraind word bij BJJ, de nadruk ligt gewoon meer op grondwerk)

Ik wil een van beide sporten erbij gaan doen. 1 of 2 keer per week. Puur voor zelfverdediging en omdat het natuurlijk leuk is.

Ik wil me vooral kunnen verdedigen. Een maat van mij doet aan judo, ondaks dat ik toch veel zwaarder en groter ben, krijgt hij me toch wel op de grond of in een klem en dat moet nu maar eens afgelopen zijn...:D

Ik denk dat het niveau bij een gemiddelde mma school toch vrij hoog is. Gasten die voor wedstrijden trainen en/of al jaren ervaring hebben met andere vechtsporten. Dan is het voor een beginner toch aardig lastig om op dat niveau te komen denk ik.

Ik wil een van beide sporten erbij gaan doen. 1 of 2 keer per week. Puur voor zelfverdediging en omdat het natuurlijk leuk is.

Ik wil me vooral kunnen verdedigen. Een maat van mij doet aan judo, ondaks dat ik toch veel zwaarder en groter ben, krijgt hij me toch wel op de grond of in een klem en dat moet nu maar eens afgelopen zijn...:D

Ik denk dat het niveau bij een gemiddelde mma school toch vrij hoog is. Gasten die voor wedstrijden trainen en/of al jaren ervaring hebben met andere vechtsporten. Dan is het voor een beginner toch aardig lastig om op dat niveau te komen denk ik.

Lengte werkt juist negatief bij takedown verdediging. Je bent veel makkelijker uit balans te brengen. Trust me, I know...

En elke vechtsport heeft zijn beginners. Je mag je niet laten afschrikken, je leert echt vlug bij en dan kun je je vriend ff mores leren :D

Voor zelfverdediging zou ik eerder naar andere zaken kijke dan vechtsport. Bodybuilding, uitstraling, zelfvertrouwen, nooit alleen weggaan, assertiviteit, tenten mijden waar veel allochtonen zitten of die berucht staan om hun ruzies en de wetten ivm noodweer eens doorlopen.

Laatst bewerkt:
Lampi, in welke omgeving woon je eigenlijk?

MBT takedowns. Het verschilt per school denk ik hoezeer takedowns (en defense) en self-defense getraind wordt. Als ik spreek voor onze scholen, dan denk ik dat we daar redelijk wat aandacht aan geven.

Ik woon in omgeving Rotterdam.

Leer je bij Krav Maga eigenlijk verdedingen tegen take downs en klemmen etc. ?

Terug
Naar boven