XXL Nutrition

juiste vetverbrandings hartslag

bjornster

Cool Novice
Waardering
0
Ik train nu op de sportschool met de standaard maten van 28 jaar = 125 hspm

Mijn rust-hartslag is 55 en mijn maximale hartslag reken ik uit via 220-28= 192

Moet ik mijn hartslagmeter nu instellen op 60%= 137,2 hspm
70%= 150,9 hspm

Het is een stukje meer dan 125 dus ik wil weten of dit goed is. Ik wil alleen vet verbranden ( verliezen) want ik ben nu 89kg met 182cm . mijn bf is 23,6% of zo dus ik heb veel te verbranden.

Thanx guys....

Laatst bewerkt:
Dat is wel goed die HF die je noemt. Maar denk ook eens aan intervaltraining, de nieuwste inzichten laten veel vet verbranding zien, hoger als alleen binnen de 60-70% trainen.

En je HFmax is natuurlijk niet een formule, met jou leeftijd kan je dat het beste testen. Doe eens met hartslagmeter op loopband of hometrainer 5 minuten helemaal voluit gaan. Jou max is wat jij halen kan en is strikt persoonlijk.

Volgens de formule zou ik 190 hebben, terwijl ik wel eens 203 op de teller heb gehad en me tot 200 nog goed voelde, 203 is voor mij teveel. En dus is mijn HFmax 200 en niet 190. Omgekeerd kan ook, wie weet haal jij die 192 niet maar dat is alleen te testen in de praktijk. een belangrijk punt is de 85%, dat is globaal je omslagpunt tussen aeroob en anaeroob. Voor mij geldt dat als ik fiets boven de HF170 ik echt verzuring krijg en een "zuurstofschuld", ik raak buiten adem en ik moet die inspanning binnen een kwartier verminderen.

Mijn advies; neem de cruisesnelheid HF 65% en ga steeds versnellen tot de 85%, houd het dan constant voor een paar minuten op 85%, piek 1 minuut tot de 95% en kom dan rustig terug tot de 60% om weer te versnellen.

disclaimer: praktijktest van de HFmax; alleen bij gezonde mensen en eigenlijk moet deze test met begeleiding van een arts plaatsvinden.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reactie, ik ga het zeker binnenkort doen om mijn maximale hf uit te vinden. Maar in priciepe zijn de waardes die ik berekend heb niet te HOOG? ik train nu een weekje op 125hf waarbij ik standaard steeds tegen de 132 zit en mijn snelheid constant moet verminderen. wat is het beste? een whey shake voor of na of beide?
ik doe ook krachttraining erbij, maar nadruk ligt op vetverlies rond de buikstreek.

whatever.

Richt je op vet verliezen en niet op vet verbranden. (zeker als je op 24% zit).

whatever.

Richt je op vet verliezen en niet op vet verbranden. (zeker als je op 24% zit).

Als je niet normaal kunt antwoorden gelieve geen reactie te plaatsen, zo vervuil je het forum.

met vet verbranden wordt vet verliezen bedoeld mocht je dat niet begrijpen

voor iemand met hersens, zijn de waarden die ik heb uitgerekend niet té hoog aangezien het een stuk hoger is dan de 125hf ?

Als je niet normaal kunt antwoorden gelieve geen reactie te plaatsen, zo vervuil je het forum.

met vet verbranden wordt vet verliezen bedoeld mocht je dat niet begrijpen

voor iemand met hersens, zijn de waarden die ik heb uitgerekend niet té hoog aangezien het een stuk hoger is dan de 125hf ?

Als je niet normaal kunt reageren dan heb je vast ook geen interesse in een verdere uitleg. Nee lekker bezig.

Succes dan maar he.

bjornster is het mischien mogelijk dat jij het negatiever opvat dan het bedoelt is?
ik denk dat je al een zeer duidelijk uitleg hebt gehad :) en voor de rest zou je de andere artikelen op dit forum ook goed kunnen doorlezen.....

bjornster is het mischien mogelijk dat jij het negatiever opvat dan het bedoelt is?
ik denk dat je al een zeer duidelijk uitleg hebt gehad :) en voor de rest zou je de andere artikelen op dit forum ook goed kunnen doorlezen.....

Dat zou kunnen ja, excuses allemaal.
heb dat boek gedownload burn the fat, feed the muscle en dat is ook wel interessant. Ik doe het redelijk op de goede manier

Terug
Naar boven