Fitness Seller

Juiste voeding/supplementatie voor en na het fietsen?

Death Clutch

Cool Novice
Waardering
6
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
9%
Hallo allemaal,

Ik fiets 's ochtends naar mijn werk en in de nammiddag weer naar huis en vraag mij af wat het beste is om mijn spiermassa te behouden vanwege dit feit.

Het is een rit van 25 minuten en ik ben een ectomorf, dus ik houd moeilijk spiermassa vast.

Ik heb op voorraad: BCAA's, EAA's, multivitamines, eiwitpoeder en dextrojuice.

Ik pak 's ochtends bij het opstaan de BCAA's (tegen spierafbraak), gevolgd door een potje babyvoeding (fruit) en een flinke kom cruesli met halfvolle melk. Een half uur later ga ik fietsen en op het werk drink ik achteraf veel water, om vervolgens na een uur of anderhalf als 2e maaltijd een eiwitshake en de vitamines te nemen.

Op mijn werk eet ik heel de dag door, om vervolgens met een lege maag op de fiets te stappen. Thuis pak ik op trainingsdagen RPM (vandaar ook de lege maag), gevolgd door een eiwitshake 45 minuten later. Een kwartier later begin ik mijn training en neem ik snel ervoor dextrojuice met EAA's, wat ik ook direct na de training pak. Een kwartier na die shake neem ik een eiwitshake.

Wat denken jullie?

Laatst bewerkt:
zolang je suikerspiegel op moment van vertrek niet te laag is ga je heus geen spieren verliezen :)

een broodje gezond

• Topic Starter Topic Starter
Goed topic! Weet iemand wat voor shake moet ik nemen als ik de hond uitlaat ( 10 min ) ? Ik ben bang dat ik spieren verlies...

Goed topic! Weet iemand wat voor shake moet ik nemen als ik de hond uitlaat ( 10 min ) ? Ik ben bang dat ik spieren verlies...
:roflol: daar dacht ik ook ongeveer aan :D

---------- Toegevoegd om 14:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:42 ----------

Zou je dat kunnen toelichten?

een broodje gezond is altijd goed, voor het fietsen of na de hond uitlaten op de kermis etc.. :thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
Lachen man.

In ieder geval goed om te weten dat ik me geen zorgen hoef te maken; aangezien ik erg veel moeite heb spieren vast te houden, probeer ik alle spierafbraak tegen te gaan.

Als je het toch wilt doen; gewoon je ontbijt(muesli eiwitshake fruit) dan fietsen en als je aan komt 5 Gr. Bcaa en als je dan weer na een werkdag thuis komt van het fietsen weer 5 Gr. Bcaa

---------- Toegevoegd om 15:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:28 ----------

Zou die rpm trouwens 30 min voor je training pakken, max 45 minuten

Ergens wel een punt; ik fiets zelf ook 30 minuten heen en 30 minuten terug en merk wel degelijk verschil als ik deze 'sessies' weglaat of in ieder geval niet specifiek bijeet als ik dit er 5 dagen in de week bij heb.

Sterker nog, ik heb nu bewust het aantal keren dat ik fiets naar m'n werk verminderd tot max 2-3 keer per week omdat ik merk dat ik hier beter op groei.

Als ik wel op de fiets ga neem ik zelf niet al te veel poespas erbij; zorg in ieder geval dat ik bij 't 1e ontbijt wat extra havermout neem en doe er vaak nog een blik ananas of ander fruit ofzo doorheen voor extra carbs, en bij aankomst meteen een banaan en halve liter melk en dan half uur later stevig 2e ontbijt.

Als ik voor of na het fietsen niks neem gaat 't mis overigens, begin dan naar ammoniak te ruiken wat nooit goed kan zijn :P

Maar als je wil groeien zou ik zeggen, koop een snorfiets/auto :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven