MuscleMeat

Juiste voeding?

mechiel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
ik had even een vraag over mij voeding.

Mijn doel is mijn vet % naar 12% te krijgen binnen 4/5 week is nu 14.8% maar toch nog spiermassa opbouwen, ben 23 jaar 1.86 lang en gewicht 82KG

ik train 4 a 5 keer in de week ong 2 uur. cardio zit er niet bij, alleen 10min voordat ik in de gewichten ga, om mijn spieren warm te maken.

maar nu is de vraag of de voeding wel klopt.

06.30 2 boterhammen pindakaas,150ml water met whey protain, 2 omega 3 capsules, 1 multi vitamine tablet (Merk: Alive! Once Daily Multivitamin Men's (Ultra Potency)).

09.30 2 boterhammen met pindakaas, + de nodige koffie, ( over de hele ochtend zo'n 5 bekers)

12.30 wederom 2 boterhammen met pindakaas + koffie.

15.00 150ml water met Whey protain( met de gedachte van de spieren voorbereiden op de training van 17:00)

16.30 voor de training altijd Rush (kan ik goed door trainen, ook gevoel dat het beter gaat en ik meer kan. , en als ik nog honger gevoel heb 1 a 2 boterhamen.)

20:00 avondeten, ik eet wat er geserveerd word.

de rest van de avond drink ik crystal clear, en neem voor het slapen gaan neem ik nog een omega 3 capsule.

per spiergroep 4 herhalingen, 1x 8x max gewicht, 1 15x iets eronder, en dan herhaal ik het nog een keer. tussen de 8 herhalingen en 15 herhalingen, neem ik max 20 sec rust. klopt het ook dat ik hierdoor mijn vetpercentage naar beneden haal, en tegelijkertijd spiermassa opbouw? (Schema van instructeur)

Indien er mensen zijn met enige adviezen verneem ik die graag.

De verhoudingen in vetten/eiwit/kh en het totaal kcal wat je binnen krijgt zorgt voor de resultaten, wat overigens nergens terug te vinden is in je schema.

Neem 2.2 tot 2.5 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht
1.0 tot 1.4 gram goede vetten per kilo lichaamsgewicht
De rest kan je opvullen met Kh

Aangezien je wilt cutten kan je 300 tot 500 kcal onder je onderhoud gaan zitten. Verhoog je eiwitten en vetten en ga wat lager in de Kh zitten.

Verder is je voeding erg beperkt. Je haalt eiwit uit Whey, vetten uit pindakaas en carbs uit brood.

Opzich kan dat prima, maar voor betere groei en gezondheid is het verstandig om uit verschillende bronnen je benodigdheden te halen.

Voor eiwit kan je bv. vis, kip, ei of zuivel pakken. Voor vetten ei, goede soorten olie, vette vis, volle melk, etc etc

Massa aanzetten en afvallen is niet goed te combineren.

Ik zou die koffie uit je schema halen.
Gewoon de hele dag door water.
En wat hierboven gezegd wordt, meer variatie, denk aan tonijn, zalm, noten, kwark, havermout, rijst, kipfilet op je boterham, dit ben je toch beu na een paar weken..

Je hebt bv zo'n exceldocument voor alle verhoudingen te berekenen.

op 12% geraken binnen 4 weken lijkt me alleen maar te lukken door ook veel spiermassa op te geven..
Waarom dat doel?
Hoe lang eet en train je al zo?
Ik zou gewoon een deftig schema maken en me hier een tijd aan houden, kijken hoe je lichaam reageert.

• Topic Starter Topic Starter
oke, ik kom dus net bij de winkel vandaan, en heb een aantal dingen aangeschaft.
O.a Kwark, er was zoveel keuze, wat adviseren jullie mager of vol? heb nu mager gehaald, puur gevoelskwestie. dat wil ik als vervanger als mijn voeding om 06.30 , ik hoor mensen altijd over havermout, nergens gevonden in de winkel helaas kwam met rijkgevulde muesli aan, ik heb ook maar tonijn aangeschaft in olijfolie, hebben jullie hier nog tips over om het te eten, vind het vreselijk spul namelijk. en wil ongezoute casehew noten toevoegen bij 15:00. moet nog een schema maken, maar dit heb ik zo'n beetje in gedachte. en nu kijken of mijn gevoel een beetje klopt.

heb ook fles water 0.75l gekocht om de koffie te vervangen.

Terug
Naar boven