MuscleMeat

just me

team 3d

Novice
Waardering
0
hee

ik ben team 3d aka joey
ik ben net 17 jaar en ik zou graag wat tips van jullie willen hebben

ik doe nu sinds een half jaar aan fitness en het bevalt me heel goed

ik train nu 4 keer per week niet echt een speciaal schema ( hierbij wordt ik nog geholpen hoop dat iemand advies wil geven)
ik gebruik nu ook why eiwitten ( de xtreme sport werkt aardig) ik gebruik het 1 keer per dag na het fitnessen alleen op trainings dagen.

ik ben 180cm en 81kg

ik hoop dat jullie me wat tiks kunnen geven over b.v. trainingsschema of gebruik van eiwitten of andere hulpmiddelen

greetz joey

Als je wilt groeien, zul je veel moeten eten.
Informatie over eiwitten en hoeveel/vaak en eten kun je allemaal vinden in het voeding sub-forum.

Als jij hier je schema en oefeningen neerplopt kunnen wij tips geven.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb geen echt vast schema ik moet er nog een hebben alleen vind ik er zoveel dus ik weet niet wat nou de beste is voor iemand die pas een half jaar aan het trainen is :cool:

Dag 1: Rug
Dag 2: Borst + biceps
Dag 3: Benen
Dag 4: Schouders + triceps

Is maar een voorbeeldje. Je kunt natuurlijk oneindig veel schema's bedenken.

Je kunt ook 3x per week alles trainen.
Zoek dan eens op ''Rippetoe'' of ''Bill Star''.

Richt je op de compounds (squat, deadlift, bench press, military press, bent over row).
Voeg wat extra isolatie oefeningen toe (barbell curls, side raises etc.)
En eet als een beest...

heey bedankt man,
en hoe doe ik het dan het beste met die whey eiwitten er voor erna of beide en op rustdagen wel ofniet dat vind ik nog onduidelijk iedereen zegt weer wat anders

Beste is uiteraard elke dag, liefst bij je ontbijt. Op trainingsdagen ook na je training.

o oke en ook nog andere hulpmiddelen of zal ik daar eerst langer voor moeten trainen

heey bedankt man,
en hoe doe ik het dan het beste met die whey eiwitten er voor erna of beide en op rustdagen wel ofniet dat vind ik nog onduidelijk iedereen zegt weer wat anders

Neem in ieder geval een shake als je wakker wordt 's ochtends.
Je lichaam heeft de hele nacht geen voeding binnen gekregen, dus kan je wel wat gebruiken.

De meningen over de eiwit-inname rond de training zijn idd verdeeld.
Zelf vind ik het ideaal om voor de training een shake te drinken.

Direct na de training drink ik dextrose (druivensuiker) + water.

Die dextrose zorgt er als het ware voor dat je insuline-level in je bloed stijgt.
Hierdoor worden de voedingsstoffen beter opgenomen. (Dus ook de eiwitten die je voor de training al nam)

Eventueel kun je daarna nog een shake nemen.

o oke en ook nog andere hulpmiddelen of zal ik daar eerst langer voor moeten trainen

Zoals ik hierboven zei, kun je dextrose nemen.

Andere dingen heb je echt niet nodig. Zorg eerst maar dat je voeding in orde is. Alleen daarmee kun je al een heel hoop bereiken.
Eventuele supplementen zoals creatine kunnen altijd nog.

bij dextrose moet ik dan denken aan die dingen die je in de supermarkt haald :P

waar kan je die krijgen

en nog een vraagje als je een rust dag hebt niks doet is het dan niet verkeerd om een shake te nemen dan komt er toch alleen vet aan of zit ik hier totaal fout bij

bij dextrose moet ik dan denken aan die dingen die je in de supermarkt haald :P

waar kan je die krijgen

en nog een vraagje als je een rust dag hebt niks doet is het dan niet verkeerd om een shake te nemen dan komt er toch alleen vet aan of zit ik hier totaal fout bij

Jij hebt denk ik van die tabletten in je hoofd. Ik bedoel eigenlijk dextrose in poedervorm. Als het goed is kan je dat gewoon in de supermarkt kopen.

Een shake op een rustdag kan geen kwaad. Je hebt dan juist eiwitten nodig, omdat je spieren groeien als je rust.
Neem ook kwark voordat je gaat slapen.
Deze eiwitten worden langzaam opgenomen, dus ideaal om je lichaam 's nachts van eiwitten te voorzien.

Jij hebt denk ik van die tabletten in je hoofd. Ik bedoel eigenlijk dextrose in poedervorm. Als het goed is kan je dat gewoon in de supermarkt kopen.

Of dextrose die soort van AA-drankje. :P
Anyways, volgens mij is whey aan te raden in de ochtend, voor het trainen en eventueel voor het slapen.

heey bedankt man,

Voor de training, na de training, en elke morgen als je wakker wordt, dan zit je al snel goed. Verder goed eiwitrijk voedsel eten, ook op rustdagen.

Terug
Naar boven