Fitness Seller

juventus naar serie B

ik vind de straffen iets te hoog. terug zetten en bv 9strafpunten voor alle teams die betrokken waren was beter geweest. 30strafpunten voor juve is imo te veel

punani zei:
ik vind de straffen iets te hoog. terug zetten en bv 9strafpunten voor alle teams die betrokken waren was beter geweest. 30strafpunten voor juve is imo te veel

ik vind persoonlijk de straf voor Juve niet te veel. God weet wat die de afgelopen 10 jaar allemaal door omkoping onrechtmatig gewonnen hebben. Ondanks dat mensen binnen de club, die nergens van af wisten de dupe worden (om maar te zwijgen van de supporters), moeten dit soort praktijken hard bestraft worden. Dit zou overigens wel de doodssteek kunnen beteken voor de club:

terugzetten naar serie B met 30 strafpunten, wil zeggen dat ze minimaal twee jaar nodig hebben om terug te komen. Spelers zullen weglopen (op Del Piero na die heeft verklaard 'dat een ridder bij zijn dame blijft', mooie beeldspraak overigens omdat juve de oude dame is). Juventus moet ook de laatste landstitels inleveren, en ik neem aan de daaraan verbonden finaciele opbrengsten. Ze spelen geen Europees voetbal, waardoor ze de begroting terug zullen moeten schroeven. Sponsoren zullen weglopen. Kortom: juventus zit dadelijk met weinig tot geen geld, met geen spelers (omdat de dure spelers verhuurd moeten worden, om die kostenposten te ontlopen). Ik ben benieuwd hoe de club daar denkt uit te komen. Juventus werd sowieso altijd al gezien als de 'eliteclub' uit turijn (in de negatieve zin van het woord). Het zou best eens kunnen dat het bedrijfsleven nu massaal gaat kiezen voor Torino om geld in te investeren, omdat geen één bedrijf geassocieerd wil worden met omkoping natuurlijk. Het verleden heeft laten zien dat Olympique Marseille terug is gekomen uit de onderste regionen van het profvoetbal, na terugzetting. Alhoewel ze nooit meer op het top niveau van begin jaren 90 zijn gekomen. Laat staan van het verkeerde imago wat de club in Frankrijk nog steeds met zich meedraagt. Het zou zomaar kunnen zijn dat juventus hetzelfde overkomt...

Luukie23 zei:
ik vind persoonlijk de straf voor Juve niet te veel. God weet wat die de afgelopen 10 jaar allemaal door omkoping onrechtmatig gewonnen hebben. Ondanks dat mensen binnen de club, die nergens van af wisten de dupe worden (om maar te zwijgen van de supporters), moeten dit soort praktijken hard bestraft worden. Dit zou overigens wel de doodssteek kunnen beteken voor de club:

terugzetten naar serie B met 30 strafpunten, wil zeggen dat ze minimaal twee jaar nodig hebben om terug te komen. Spelers zullen weglopen (op Del Piero na die heeft verklaard 'dat een ridder bij zijn dame blijft', mooie beeldspraak overigens omdat juve de oude dame is). Juventus moet ook de laatste landstitels inleveren, en ik neem aan de daaraan verbonden finaciele opbrengsten. Ze spelen geen Europees voetbal, waardoor ze de begroting terug zullen moeten schroeven. Sponsoren zullen weglopen. Kortom: juventus zit dadelijk met weinig tot geen geld, met geen spelers (omdat de dure spelers verhuurd moeten worden, om die kostenposten te ontlopen). Ik ben benieuwd hoe de club daar denkt uit te komen. Juventus werd sowieso altijd al gezien als de 'eliteclub' uit turijn (in de negatieve zin van het woord). Het zou best eens kunnen dat het bedrijfsleven nu massaal gaat kiezen voor Torino om geld in te investeren, omdat geen één bedrijf geassocieerd wil worden met omkoping natuurlijk. Het verleden heeft laten zien dat Olympique Marseille terug is gekomen uit de onderste regionen van het profvoetbal, na terugzetting. Alhoewel ze nooit meer op het top niveau van begin jaren 90 zijn gekomen. Laat staan van het verkeerde imago wat de club in Frankrijk nog steeds met zich meedraagt. Het zou zomaar kunnen zijn dat juventus hetzelfde overkomt...
juve komt wel terug geloof me maar.. top spelers zullen vertrekken op enkele na. Maar idd ze hebben een groot probleem. Het word ook wel leuk om te zien waar al die toppers naar toe gaan.

buffon,viera,cannavaro,thuram,kovac,zambrotta,nedved,emerson,zlatan,camoranesie en vergeet er nog een aantal. allemaal toppers die veel clubs zullen willen halen.

punani zei:
juve komt wel terug geloof me maar.. top spelers zullen vertrekken op enkele na. Maar idd ze hebben een groot probleem. Het word ook wel leuk om te zien waar al die toppers naar toe gaan.

buffon,viera,cannavaro,thuram,kovac,zambrotta,nedved,emerson,zlatan,camoranesie en vergeet er nog een aantal. allemaal toppers die veel clubs zullen willen halen.

Ik had gehoord dat Milan 6 van deze mannen zou willen binnen halen. Dan hebben ze toch al direct een aardig ploegje:D.

Er zullen ook wel spelers vertrekken bij AC Milan. Ze spelen geen Champions League en vanwege de puntenaftrek kunnen ze de scudetto vergeten. Shevchenko is al naar Chelsea, Gattuso staat in de belangstelling van Man Utd en Real Madrid aast op Kaka. Europees topscorer Luca Toni zal ook wel weg willen bij Fiorentina, lijkt mij.

Fraude, omkoping, kopstoten, doodschoppen, doping... lekkere sport voetbal! :rolleyes:

Fraude, omkoping en doping komt bij bodybuilden niet voor wil je zeggen? ;)

Kaka had eerder al bekend gemaakt te blijven bij AC Milan als ze in de Serie A mochten blijven.

Verder vind ik de straffen prima. Had nog wel wat strenger mogen zijn. Fraude hoort niet thuis in de sport en moet de allerhoogste straf op staan.

confiance zei:
En wat te denken van de sponsoren en tv rechten, dat verlies is volgens mij enorm. De 80.000 euro boete voor Juve is peanuts, dat verdiend Nedved al per week.

Ik meende 10 tot 30 miljoen aan gederfde inkomsten (schatting) ... daar steekt die 80.000 inderdaad schraal bij af.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=GONUUP1K

Misschien kunnen ze nog wat spelers verkopen (die willen toch vast niet blijven) en zo wat spaargeld bij elkaar krijgen voor als ze weer eredivisie spelen (en dan maar hopen dat ze dat in 1 jaar halen met een geknakte en waarschijnlijk leeg gebloedde ploeg).

Vanavond dient het hoger beroep en dan komen we te weten wat de definitieve straffen zijn. La Gazzetta dello Sport en andere Italiaanse kranten repten al over een aanzienlijke strafvermindering. De vorige keer wisten ze alles al in detail te voorspellen (het was uitgelekt). Ik ben benieuwd...

Het zou mij niet verbazen moesten ze allen minder strafpunten krijgen. Ik denk wel dat het qua reeksindeling hetzelfde zal blijven en dat AC nog altijd europees zal uitgesloten worden.

Er is nog niet veel informatie vrij maar ik ken al wel zeggen dat na AC Milan ook Fiorentina en Lazio in de serie A blijven. Alleen Juventus zakt naar de serie B. Hoe het nu zit met de strafpunten en europees voetbal is tot nader orde nog niet bekend!

Juve degradeert, andere clubs blijven in Serie A
di 25/07/06 - De uitspraak in beroep in het Italiaans voetbalschandaal werd vanavond bekendgemaakt. Juventus zakt; Lazio Roma, Fiorentina en AC Milan mogen in Serie A blijven, maar krijgen een puntenhandicap.

Piero Sandulli, voorzitter van het hof van beroep, las het verdict om 20.30u voor.

Juventus, Milan, Fiorentina en Lazio hebben in beroep strafvermindering gekregen. Juventus zakt naar de Serie B, de andere clubs blijven in de Serie A.

De aangekondigde degradatie voor Juventus naar de Serie B blijft, maar de club start met een negatief saldo van 17 punten in plaats van 30 strafpunten.

Fiorentina en Lazio zakken dan toch niet. Zij beginnen in de Serie A met respectievelijk 19 en 11 strafpunten.

Milan mocht in de hoogste klasse blijven, maar krijgt nu een handicap van acht punten in plaats van 15. De vier clubs zouden arbiters hebben omgekocht.

Uitstel voor de Italiaanse bond
Dinsdag moesten de Italiaanse namen voor de Europabekers normaal binnen zijn omdat de UEFA vrijdag voor het vervolg van de Champions League en de UEFA-beker loot. Naar aanleiding van het omkoopschandaal hadden de Italianen om een dag respijt gevraagd.

Juventus, Milan, Fiorentina en Lazio zouden in Europa aantreden, maar omdat ze betrokken zijn in het schandaal, strafte de Italiaanse bond de clubs.

Schandalig. Het zal wel weer omgekocht zijn.

inderdaad SCHANDALIG!!

het is alsof ze te bang zijn om in te grijpen:rolleyes:

Er is gewoon te veel geld mee gemoeid, vooral AC Milan komt er wel heel goed vanaf. Als Juventus moet degraderen, waarom Milan dan niet? Rondom de wedstrijden met PSV in de halve finales CL vorig jaar hadden zij zich zitten bemoeien met de aanstelling van de scheidsrechters! :mad:
Maar de Serie B krijgt in ieder geval nu wel meer aandacht met Juventus erin. :o

Nog een interessant detail AC Milan mag toch europa in!

Strafpunten
Fiorentina en Lazio kregen ook dertig strafpunten in de eindstand van vorig seizoen en komen zo, net als Juventus, niet in aanmerking voor een plaats in een Europese bekercompetitie. AC Milaan kreeg voor het afgelopen seizoen minder strafpunten dan oorspronkelijk (30 ipv 44) opgelegd en kan toch naar de derde voorronde van de Champions League. Vanwege de uitspraak heeft de Italiaanse bond uitstel gekregen van de UEFA voor het inschrijven van de clubs voor de internationale evenementen. Formeel is de termijn inmiddels gesloten. Waarschijnlijk komt woensdag de volgende voordracht: Inter en AS Roma in de Champions League, AC Milaan en Chievo in de voorronde van de Champions League, Palermo, Livorno en Parma in de UEFA-beker. Door de degradatie van Juventus blijft Messina in de Serie A.

Fiorentina, Lazio en juventus gaan trouwens voor de derde keer in beroep tegen de uitspraak!

Terug
Naar boven