XXL Nutrition

k*tschema, kritiek plz

skld

Advanced Bodybuilder
Waardering
117
Vetpercentage
10%
kutschema, kritiek plz

Water drink ik precies 4 liter per dag (dat weet ik zo precies want ik heb hier een 4-liter-bottle :)), maar omdat het moeilijk bij te houden is, heb ik alleen de tijden neergezet waarop ik 100% een bepaalde hoeveelheid water drink.

Er staan veel shakes, maar meestal vervang ik er 1 of 2 door kip of vis. Het komt zelden voor dat ik geen tijd heb om een vaste eiwitbron te gebruiken, maar het varieert.

Op rustdagen pak ik ipv de liter chocomel 4 bruine boterhammen met 200g zalm en mayonaise en heb ik een extra maaltijd met een bak kwark (500g, 40g eiwitten in totaal) en aardbeien of soms wat ander fruit (bv. mango).

Soms varieer ik wat met maaltijden maar de voedingswaarde blijft grofweg hetzelfde. Ik gebruik ook nog omega-3 caps en een multivit.

Bijlagen

Persoonlijk zou ik bijv de ananas, dextrojuice chocomel, vervangen voor wat meer eiwitten, dit zijn wel erg makkelijke kh's en in de cut onnodig naar mijn mening, ik je E/K/V naar mijn mening niet best, ik vind dat je te hoog in kh zit, daar kan makkelijk 20% vanaf en bij je Eiwitten 10% erbij,
(dit omdat je 10% teveel hebt gerekend)
dus een E/K/V van 40/30/30 vind ik beter passen,
(trouwens jou E/K/V klopt al niet je komt op 110% uit?)
ik zou de halvolle melk ook veranderen in magere melk,
en bijvoorbeeld wat meer studentenhaver gaan eten,
ik mis dan ook eieren in je schema, deze leveren goede eiwitten + vetten
De rozijnen zijn ook onnodig vind ik, eet bijvoorbeeld 75gram studentenhaver, goeie kh's en vetten,

In de cut mag je best wel wat hoger in vetten gaan zitten, dit is echt geen probleem,

(Het is zelfs mijn voorkeur om in de cut hoger in vetten te zitten dan in de bulk periode)

Kijk maar wat je met mijn advies kunt.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Thx.

Ja ik zie al wat ik fout heb gedaan met de procenten hehe, het aantal kcal klopt niet helemaal.

Persoonlijk zou ik bijv de ananas, dextrojuice chocomel, vervangen voor wat meer eiwitten, dit zijn wel erg makkelijke kh's en in de cut onnodig naar mijn mening, ik je E/K/V naar mijn mening niet best, ik vind dat je te hoog in kh zit, daar kan makkelijk 20% vanaf en bij je Eiwitten 10% erbij,
(dit omdat je 10% teveel hebt gerekend)
dus een E/K/V van 40/30/30 vind ik beter passen,
(trouwens jou E/K/V klopt al niet je komt op 110% uit?)
ik zou de halvolle melk ook veranderen in magere melk,
en bijvoorbeeld wat meer studentenhaver gaan eten,
ik mis dan ook eieren in je schema, deze leveren goede eiwitten + vetten
De rozijnen zijn ook onnodig vind ik, eet bijvoorbeeld 75gram studentenhaver, goeie kh's en vetten,

In de cut mag je best wel wat hoger in vetten gaan zitten, dit is echt geen probleem,

(Het is zelfs mijn voorkeur om in de cut hoger in vetten te zitten dan in de bulk periode)

Kijk maar wat je met mijn advies kunt.

zijn dit de verhoudingen voor een cut schema? nog nooit in een cut schema verdiept namelijk;)

Bij Leucine zie ik "0e - 0k - 0v = 0kcal" staan. Leucine is aminozuur, dus eiwit. Oftewel:

10g Leucine... 10e - 0k - 0v = 40kcal

Of heb ik het mis?

De voedingswaarde van cut schema eiwit/vet/kh

Terug
Naar boven