XXL Nutrition

K1-finale Diskwalificatie dreigt voor Schilt *UPDATE!*

tremendes

Monstrous Giant
15 jaar lid
10.000 berichten 10 media-items
Waardering
2.909
Lengte
1m86
Massa
102kg
AMSTERDAM - Sem Schilt moet vrezen voor zijn plaats in het hoofdschema van de K-1 World Grand Prix Final. It's Showtime-wereldkampioen Hesdy Gerges, die afgelopen weekeinde in Seoel bij het kwalificatietoernooi voor de finaledag op beslissing verloor van Schilt, heeft bij de Japanse K-1-organisatie zowel mondeling als schriftelijk protest aangetekend tegen zijn nederlaag.

Sem Schilt Aanleiding is de open scheenbeenwond die Schilt in het begin van de partij opliep, waardoor Schilts manager Bas Boon zich genoodzaakt zag na de eerste ronde stiekem een stuk tape op het rechterbeen aan te brengen. Dit is in strijd met de reglementen.

,,Als de regels worden toegepast, kan de K-1 maar één ding doen: Sem Schilt diskwalificeren”, is Simon Rutz van It’s Showtime stellig. ,,Tijdens een wedstrijd mogen de mensen in de hoek zonder tussenkomst van de scheidsrechter en/of dokter geen vechter behandelen. Dat is nu wel gebeurd. Als de scheidsrechter de snee in de eerste ronde had gezien, was de wedstrijd direct over geweest. Hesdy Gerges is een finaleplaats door de neus geboord.”

Als Gerges in het gelijk wordt gesteld, kan Schilt dit jaar een vijfde wereldtitel vergeten. De viervoudig wereldkampioen maakt zichzelf vooralsnog niet druk. ,,Het is hun goed recht om protest aan te tekenen, maar ik ben niet bang voor de uitkomst. Hesdy wil ongetwijfeld ook het liefst in de ring winnen, dan moet je achteraf niet gaan zeuren over een vormfoutje. Ik ga gewoon door met trainen, zodat ik kan knallen in de finale.”

Laatst bewerkt:
beetje flauw van Gerges vind ik

• Topic Starter Topic Starter
Tja...ik begrijp het wel, verdiend weliswaar geen schoonheidsprijs maar dit is topsport en daar worden geen kado's weggegeven.
Toen afgelopen winter Sven Kramer de verkeerde baan pakte werd er tenslotte ook niet gezegd: geeft niets joh, je had sowieso gewonnen.

Beetje laat om er nu mee te komen.. maar goed regels zijn regels..
aan de andere kant idd, lijkt me ook niet de manier om te final in te willen gaan.

beetje flauw maar ja regels zijn regels

Als je op deze manier wilt winnen, vind ik dat wel heel laag van Gerges.

Nogmaals... het is topsport jongens, 2e voorbeeld: bij Ferrari dienen ze ook achteraf protest aan als mclaren tijdens de race iets onregelementairs heeft gedaan.

Nogmaals... het is topsport jongens, 2e voorbeeld: bij Ferrari dienen ze ook achteraf protest aan als mclaren tijdens de race iets onregelementairs heeft gedaan.

dat is waar maar K1 staat toch nog ook steeds voor traditie en eer, vechtsport kan je in dat opzicht niet vergelijken met formule 1.

Ja tuurlijk is het logisch omdat het hun broodwinning is, maar voor veel supporters (en zeker in Japan) primeert nog steeds het eergevoel

dat is waar maar K1 staat toch nog ook steeds voor traditie en eer, vechtsport kan je in dat opzicht niet vergelijken met formule 1.

Ja tuurlijk is het logisch omdat het hun broodwinning is, maar voor veel supporters (en zeker in Japan) primeert nog steeds het eergevoel

Traditie en eer klinkt natuurlijk mooi, maar waarom dan niet van de andere kant bekijken... en dat Schilt en z'n team zegt: we hebben tijdens de partij iets tegen de regels gedaan en het is onze eer te na om op deze manier de finale in te gaan.

Gebeurt toch ook niet?

Regels zijn regels, zeker op dat niveau.

Traditie en eer klinkt natuurlijk mooi, maar waarom dan niet van de andere kant bekijken... en dat Schilt en z'n team zegt: we hebben tijdens de partij iets tegen de regels gedaan en het is onze eer te na om op deze manier de finale in te gaan.

Gebeurt toch ook niet?

dat is waar, maar om de wedstrijd te verliezen door een cut op je scheenbeen? Ben eigenlijk anti Schilt, maar dit zou ik toch gewoon belachelijk vinden

Vond het sowieso al niet erg terecht dat Schilt die partij op zijn naam kreeg.

K-1 gaat ook om veel geld tegenwoordig.
Er zijn heel wat mensen die eten van het succes van een vechter.
Zal dus waarschijnlijk niet eens zijn beslissing zijn om bezwaar te maken.

En vergeet niet de politieke spelletjes tussen K-1 en It's Showtime.
D'r speelt meer mee als dat wij als fans te zien of te horen krijgen hoor.

Er zit ook een heel team achter Hesdy, om nu te zeggen dat het flauw is van Hesdy? hmmm kweet niet, maar niet helemaal fair.

Wel ben ik van mening dat de scheidsrechter beter had moeten opletten,zodat deze actie uit het kamp van Hesdy niet echt nodig was.

Idd dit is topsport, heb in het verleden wel meer top- en vechtsporters door "vormfoutjes" een wedstrijd zien verliezen.

Laatst bewerkt:
Idd.
De scheids had het moeten zien en er toen wat van moeten zeggen.

Er zit ook een heel team achter Hesdy, om nu te zeggen dat het flauw is van Hesdy? hmmm kweet niet, maar niet helemaal fair.

Wel ben ik van mening dat de scheidsrechter beter had moeten opletten,zodat deze actie uit het kamp van Hesdy niet echt nodig was.

Idd dit is topsport, heb in het verleden wel meer top- en vechtsporters door "vormfoutjes" een wedstrijd zien verliezen.

Idd!

Gebeurt toch ook niet?

Dacht ik ook al. Beetje flauw van Schilt.

Zag toevallig van de week nog een K1 Max gala po Eurosport. Dit was in Rusland. In de finale veroorzaakte (legamentair) een Thai een diepe snee op het voorhoofd van de Rus. Deze werd tot 3-4x toe achter elkaar, dus totaal een aantal minuten de gelegenheid gegeven nog meer vaseline op de wond te doen. Wat absoluut geen zin had. Hoezo thuisfluiter?

Laatst bewerkt:
Dacht ik ook al. Beetje flauw van Schilt.

Zag toevallig van de week nog een K1 Max gala po Eurosport. Dit was in Rusland. In de finale veroorzaakte (legamentair) een Thai een diepe snee op het voorhoofd van de Rus. Deze werd tot 3-4x toe achter elkaar, dus totaal een aantal minuten de gelegenheid gegeven nog meer vaseline op de wond te doen. Wat absoluut geen zin had. Hoezo thuisfluiter?

waarom moet een partij zowiezo stilgelegd worden bij een cut bij de tegenstander... zolang er niet opgegeven wordt gewoon doorvechten... hebben we dan niets geleerd van bloodsport :p

Potverdomme, ik wil Overeem vs schilt zien!

Persoonlijk heb ik echt een hekel aan Sem Schilt vanwege zijn vechtstijl. Maar op dit moment verdient hij het gewoon om in de finale te staan. Hij heeft geen enkele voordeel gehaald uit het stukje tape, dus vergelijkingen met voetbal of formule 1 gaan niet op.

Terug
Naar boven