MuscleMeat

Kamer tegen rookverbod voor coffeeshops

Juriaan

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Gepubliceerd op woensdag 14 maart 2007

Een meerderheid van de Tweede Kamer (PvdA, SP, VVD en GroenLinks) vindt dat een eventueel rookverbod voor de horeca niet moet gelden voor coffeeshops.
Volgens coalitiepartij PvdA moet CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid de coffeeshops uit zijn plannen voor een rookverbod schrappen. "Anders dreigt een fundamentele wijziging van het softdrugsbeleid. Mensen gaan naar coffeeshops om te roken, ofwel om te blowen. De bedoeling is juist om daarmee de overlast te beperken'', aldus PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester.

Misbruik tabaksverbod
SP-Kamerlid Agnes Kant heeft al eerder een motie ingediend om de coffeeshops buiten het stappenplan te houden dat de horeca (deels) rookvrij moet maken. "Die motie is ook aangenomen en dat stappenplan loopt nog steeds (tot 2009)'', aldus Kant.

Kamerlid Kees Vendrik van GroenLinks wilde desondanks nu met spoed in debat met Klink. Volgens Vendrik probeert het CDA het tabaksverbod te misbruiken om van de coffeeshops af te komen en staat 'het fundament van het Nederlandse softdrugsbeleid' op het spel. "Het idee is juist dat je in coffeeshops je spul haalt en het ter plekke oprookt. Als dat niet meer kan, gaat het weer terug naar het illegale circuit. Dat is precies wat we niet willen.'' GroenLinks kreeg echter geen steun voor een snel debat.

VVD tegen rookverbod in horeca
De VVD is sowieso tegen het algehele rookverbod in de horeca, dat Klink binnen een jaar wil invoeren. "Maar een tabaksverbod voor een rooklokaal, zo kun je een coffeeshop toch wel noemen, is tamelijk absurd. Dat is net zoiets als een alcoholverbod voor een kroeg'', aldus Edith Schippers van de VVD.

Een woordvoerder van minister Klink zegt dat de bewindspersoon zich nog niet heeft uitgesproken over de reikwijdte van een rookverbod. Hij wacht eerst de evaluatie van het stappenplan af, die voor dit voorjaar gepland staat. Na overleg met de sector neemt Klink nog voor de zomer een besluit over een rookverbod.

Bron: Planet - Kamer tegen rookverbod voor coffeeshops

In de shop moet je toch gewoon lekker je jointje kunnen roken :cool:

haha ja vind ik ook. in een zwembad is er toch ook geen zwemverbod :rolleyes:

Rookverbod in de horeca ben ik een voorstander van, maar een rookverbod in de coffeshop is de wereld op z'n kop. Iedereen komt daar met één doel als het goed is, dus zal er niemand het slachtoffer worden van ongewild passief roken.

Rookverbod in de horeca ben ik een voorstander van, maar een rookverbod in de coffeshop is de wereld op z'n kop. Iedereen komt daar met één doel als het goed is, dus zal er niemand het slachtoffer worden van ongewild passief roken.

Ja maar dan kan elke cafehouder wel wiet erbij gaan verkopen om het rookverbod te vermijden toch :cool:

Dat gerook in de coffeeshop moet nou maar eens afgelopen zijn!:D

Ja maar dan kan elke cafehouder wel wiet erbij gaan verkopen om het rookverbod te vermijden toch :cool:

Heel erg scherp, hij zal er ongetwijfeld zonder problemen alle benodigde vergunningen voor krijgen. (ik heb dat nieuwe leesteken voor ironie niet kunnen ontdekken op mijn toetsenbord) Bovendien zijn er volgens mij ook regels inzake beperking of zelfs een verbod van de verkoop van alcohol in coffeshops.

De vraag iswaar het gaat stopppen met die onzin... beleid is goed en rookverboden zijn absoluut goed maar zoals altijd slaat iedereen door.. waar is de grens?

Rookverbod in een coffeeshop.. het moet toch niet gekker worden...

Kroegen/drink sfeer is toch effe wat anders dan een coffeeshop.

Wietrokers komen er onderling samen wel uit, drinkers stuiten op elkaar met elkaars voorkeuren.

Heb een gloeiende hekel aan tabaksrook, desalniettemin voel ik niets voor een rookverbod. Vind wel dat rokers zich wat meer moeten aanpassen aan hun omstanders, ik kan vaak rekenen op een gehumeurde reactie wanneer ik ze enkel al wijs om het de andere richting op te blazen.

Het wietsfeertje, daarin is gewoon veel betere afstemming aanwezig zonder 'politiek' gezwam, samen kom je er wel uit.

rookverbod in coffeeshops zou maar al te absurd zijn, maar het zou me niet verwonderen
dat de heren politiekers zich er dan ook maar van bewust worden dat het roken dan in de auto's zal plaatsvinden :p

Rookverbod in kroegen vind ik prima, maar in coffeeshops gaat idd wel erg ver.

ik vind een rookverbod in de kroegen ook te ver gaan eigenlijk maar oke.
de wetgeving is in nl zoiezo beetje krom hoor. een shop mag wel verkopen (tot 5 gram pp) alleen ze mogen niet inkopen.. haha!

dit verbod vind ik gewoon nergens op slaan.. dat ze zich met dingen bezig gaan houden die aandacht nodig hebben!

mijn inziens gewoon die coffeeshops verbieden. zijn we daar ook weer vanaf.

mijn inziens gewoon die coffeeshops verbieden. zijn we daar ook weer vanaf.

:rolleyes: zullen we dan ook maar de kroegen dichtgooien? de h**ren weg doen.. bowling centra's sluiten? allemaal lekker van 9 tot 5 werken en niks geks doen!
wat is er mis met een coffee shop? :)

:rolleyes: zullen we dan ook maar de kroegen dichtgooien? de h**ren weg doen.. bowling centra's sluiten? allemaal lekker van 9 tot 5 werken en niks geks doen!
wat is er mis met een coffee shop? :)

de coffeeshop is ontstaan (lees gedoogd) omdat men bang was dat anders het softdrugs gebruik in de criminele sfeer terecht zou komen.
Dus iets toestaan omdat het anders illegaal word vind ik de grootste nonsens die er is. Zullen we dan ook maar fietsen stelen gedogen? want het gebeurd toch en er is niets tegen te doen.

Roken is slecht voor je en hasj roken helemaal. Als in nederland alles maar verboden word dat slecht is voor je begrijp ik niet waarom een coffeeshop nu zo nodig wel moet kunnen.
wat mij betreft dicht die shops!

de coffeeshop is ontstaan (lees gedoogd) omdat men bang was dat anders het softdrugs gebruik in de criminele sfeer terecht zou komen.
Dus iets toestaan omdat het anders illegaal word vind ik de grootste nonsens die er is. Zullen we dan ook maar fietsen stelen gedogen? want het gebeurd toch en er is niets tegen te doen.

Roken is slecht voor je en hasj roken helemaal. Als in nederland alles maar verboden word dat slecht is voor je begrijp ik niet waarom een coffeeshop nu zo nodig wel moet kunnen.
wat mij betreft dicht die shops!

dus jij wil een verbod op roken en op blowen en coffee shops dicht..
waarom zei je ook alweer dat een coffee shop was ontstaan?
om diezelfde reden blijft hij open.

dus jij wil een verbod op roken en op blowen en coffee shops dicht..
waarom zei je ook alweer dat een coffee shop was ontstaan?
om diezelfde reden blijft hij open.

ik wil geen verbod ik zeg alleen dat het slecht voor je is.
Nederland wil alles verbieden maar in de zo'n beetje meest ongezonde ruimtes van het land staan we het toe.
verder begrijp ik niet wat je zegt

Terug
Naar boven