MuscleMeat

kan iemand me tips geven misschien?

freakykurt

Novice
Waardering
0
ik doe reeds verschillende maanden, dagelijks (buiten weekends) aan fitness.
en sinds enkele weken heb ik interesse gekregen om producten te nemen om mijn prestaties te verbeteren. en ik bedoel dan meer specifiek om gewicht bij te komen. want ik ben 1m90 en weeg minder dan 70kg. en ik zoek dus dan ook wel de beste en liefst goedkoopste middel om mijn doel te bereiken.
dus zou iemand mij tips kunnen geven? welke massgainer ik het beste kan gebruiken?

Mammoth !

Maar je kan beter een goed eetschemaatje maken, heb je veel meer aan.
Want een weightgainer blijft natuurlijk een aanvulling op je normale eten, en niet een vervanging!
Kijk eens rond bij de voedingssectie bij voedingsschemaatjes, kan je een hoop van leren, en lees ook de sticky's!
Bereken je kcal onderhoud, en ga er zo'n 200-500 kcal boven zitten!
Dan zal je aankomen ;)

Succes :D

Vertel eens wat je zoal eet, dan kunnen we je vast meer info geven. Wat voor mij werkt is veel brood(12-16 sneetjes), 2 maal warmeten, en wat tussendoortjes. Weightgainer is ook een goede optie als aanvulling. Maar denk dat iedereen wel zo zijn eigen methode heeft om aan te komen.

• Topic Starter Topic Starter
wel ik begin de dag met 1 of 2 kommetjes cornflakes.
dan 's middags nog eens zo'n 6-tal sneetjes brood, samen met 1 liter fruitsap.
's avonds gwn een warme maaltijd.
wekelijks: (2X soep, aardappelen, enz.; 3X pasta, 1X frieten, en 1X pannekoeken of dergelijk
en tussendoor drink ik nog eens ongeveer 1liter frisdrank of water
en als avondtoetje een zak wijngummies of chips ofzo.

wekelijks: (2X soep, aardappelen, enz.; 3X pasta, 1X frieten, en 1X pannekoeken of dergelijk

Ok dat komt neer op 3-4 maaltijden per dag, dat is op zich niet verkeerd, maar als je aan wilt komen/massiever wil worden, want je bent een slank gebouwde jongen, die dus moeite heeft om aan te komen, dan zou ik proberen om 6 maaltijden te nuttigen. Ik zou iets meer brood eten 8-10 per dag, probeer smiddags als het kan een kleine warme maaltijd te eten, of eet een bak pasta met tonijn, voor het avondeten. Hier een lijst van wat je ongeveer zou kunnen eten: brood-aardappels-(zilvervlies)rijst-groente-pasta-rund/kippevlees-vette vis-pannekoek met stroop(na je training)-franse kwark(500gr.dagelijks). En probeer meer water te drinken, naast die sappen, zeker 1 liter water zodat je op 2 liter vocht minstens per dag komt. En de weightgainer is ook nog een optie, maar die moet je dus echt als aanvulling gebruiken, niet als vervanging van een maaltijd als je aan wilt komen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
ik wou dus zoals je zei het gebruiken voor bij mijn voeding toe te voegen en niet te vervangen, maar als ik dus de weight gainer bij mijn voeding doe en nog een iets meer normaal eten dan zou ik gemakkelijk moeten bijkomen dus?

misschien wat eiwitten erbij?

ik wou dus zoals je zei het gebruiken voor bij mijn voeding toe te voegen en niet te vervangen, maar als ik dus de weight gainer bij mijn voeding doe en nog een iets meer normaal eten dan zou ik gemakkelijk moeten bijkomen dus?

inderdaad, maak er 6 of 7 maaltijden van, wie weet volstaat de progressie dan al zonder weightgainer

Precies, zowiezo meer maaltijden op 1 dag. 3 a 4 is gewoon te weinig om goed aan te komen.
En als je dit een aantal weken heb gedaan en je hebt helemaal geen vooruit gang dan kan je weightgainer proberen.

Als je zo zal gaan eten zul je wel wat aankomen, maar omdat elk lichaam weer anders is kan je niet zomaar zeggen dat je per maand 4-5 kilo aankomt. Probeer het en zie wat er gebeurd. Het simpelste is, je komt aan als je meer calorieen binnenkrijgt dan dat je nodig hebt(hoewel er ook uitzonderingen zijn), dus laten we zeggen normaal 2500-2750 cals, dan moet je nu rond 3200-3500 gaan zitten, dat kun je uitrekenen door de calorieen van de produkten te noteren en uit te rekenen. Ikzelf zit zelf rond 4500-5000, weekend wat minder.

Terug
Naar boven