MuscleMeat

Kan iemand mij helpen?

En voordat je vraagt waar die dan zijn, doe het maar niet ! ;) En sorry hoor, weet weinig van zwemmen maar als je een 400 wissel nog niet eens binnen de 8 minuten kunt zwemmen moet je eerst maar je training verbeteren voordat je aan middelen denkt.

sneller

Hoi,

Ik zwem ook vaak. en wat mij erg geholpen heeft is HIIT (High Intensity Interval trainning) dus wat ik doe is de loopband instellen, een rondje gemidelde snellheid waar je normal op rent, en dan rondje sprint (max snellheid van loopband gebruik ik) en dit 15 min lang (meer als je het aan kan).
Als je dit 4-5 per week doet zall je merken dat je echt veel meer lucht hebt als je zwemt.
En als je extra explosie kracht/energy moet hebben gebruik gewoon ephedra (stacker, supercap).

Denk niet echt dat AS je echt gaan helpen.

Success,

Voor iedere duursport is het zowiezo aan te raden eerst een goede cardiovasculaire basis te hebben door middel van duurtraining. Dat hoeft echt geen uren te zijn, 30-40 minuten op 70 - 75% van je maximale hartslag volstaat. Doe het zelf trouwens op 80% met duidelijk merkbaar effect.

Daarna komt een periode voor aanscherpen d.m.v. de genoemde intervaltraining, maar ook dan nog is duurtraining vereist om je cv-basis te onderhouden.

Een goed schema voor bijvoorbeeld 5 dagen zou zijn :

Dag 1 Intervaltraining
Dag 2 Rust
Dag 3 30-40 minuten duurtraining
Dag 4 Aantal keren de wedstrijdsafstand trainen op een niveau zo'n 15% onder je werkelijke wedstrijdniveau voor die afstand.
Dag 5 Rust
Dag 6 15-20 minuten op 80-90% van maximale hartslag
Dag 7 Rust

Laat duidelijk zijn dat een topsporter qua volume veel meer doet, maar dat is duidelijk niet het niveau van de topicstarter. Dit is een haalbaar schema voor velen.

Terug
Naar boven