XXL Nutrition

Kan iemand mij raad geven

YeaahBuddy19

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
107kg
Hallo, ik maak deze forum in de hoop dat iemand mij kan helpen.
Dus ik ben 19 jaar weeg 107 kilo en heb 28% lichaamsvet.
Graag zou ik vet wegbranden en een gezond leven leiden.
Ik ga nu 3 keer in de week naar de fitness en doe altijd het zelfde, eerst doe ik 30 min cardio en daarna een uur krachttraining, natuurlijk met variatie van spiergroepen elke training. Dit doe ik al 3 maand en ik zie toch al resultaat.
Maar nu komt mijn vraag: Wat is de beste manier om vet te verbranden?
Ik heb vrienden die vertellen dat ik eerst veel cardio zou doen om al dat vet weg te verbranden. En ik ken ook mensen die mij vertellen dat ik beter gewoon krachttraining zou doen omdat ik dan dat vet omzet in spieren. Deze laatste vind ik persoonlijk beter omdat ik dan ook mijn spieren kan trainen.
Dus mijn vraag is, wat is dus de beste en meest efficiente manier om vet te verbranden.
Hopelijk kan iemand mij helpen :)

gestopt met lezen na "deze forum"

Vet wordt niet omgezet in spier. En afvallen bereik je alleen met een negatief energieverbruik (minder enerige binnenkrijgen dan je lichaam nodig heeft). Dat kan inderdaad inderdaad doen veel aan cardiotraining te doen, al vind ik het persoonlijk oersaai om tegen de muur te staren, wellicht heb jij er geen probleem mee.
Met cardiotraining kan je inderdaad vetzuren 'verbranden', maar dat wil niet persé zeggen dat je ook afvalt..

Hallo, ik maak deze forum in de hoop dat iemand mij kan helpen.
Dus ik ben 19 jaar weeg 107 kilo en heb 28% lichaamsvet.
Graag zou ik vet wegbranden en een gezond leven leiden.
Ik ga nu 3 keer in de week naar de fitness en doe altijd het zelfde, eerst doe ik 30 min cardio en daarna een uur krachttraining, natuurlijk met variatie van spiergroepen elke training. Dit doe ik al 3 maand en ik zie toch al resultaat.
Maar nu komt mijn vraag: Wat is de beste manier om vet te verbranden?
Ik heb vrienden die vertellen dat ik eerst veel cardio zou doen om al dat vet weg te verbranden. En ik ken ook mensen die mij vertellen dat ik beter gewoon krachttraining zou doen omdat ik dan dat vet omzet in spieren. Deze laatste vind ik persoonlijk beter omdat ik dan ook mijn spieren kan trainen.
Dus mijn vraag is, wat is dus de beste en meest efficiente manier om vet te verbranden.
Hopelijk kan iemand mij helpen :)

Gasbrander misschien ?

Persoonlijk vind ik het beter om je cardio en krachttraining om te wisselen, dus eerst krachttraining en dan wat cardio.

Succes, go for it :D

Er is geen beste manier, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Een goede manier om vet te verbranden is onder je onderhoud gaan eten, dus minder eten dan je op een dag nodig hebt. Daarnaast kun je cardio bij je krachttraining voegen om een groter calorietekort te creëren. Je kunt ook Intermittent fasten. Hier ben ik geen voorstander van maar het schijnt goed te werken. Voor meer info zou ik eigenlijk me gewoon wenden naar de stickies, daar staat ALLES in dat je moet weten.

• Topic Starter Topic Starter
Sorry dat ik zo laat antwoord , maar bedankt voor de reacties, ik heb de raad opgevolgd en zie al resultaten :)

Terug
Naar boven