AndroidHealthClinic

Kan je van avi naar dvd zonder kwaliteits verlies?

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Waardering
5
Titel zegt het al.

Kan je van avi naar dvd zonder kwaliteits verlies? ik wil van 3 of 4 avi films die redelijk van kwaliteit zijn (videoband kwaliteit) één dvd van maken.

Kan dit zonder kwaliteits verlies doen en zo ja welk programma gebruik je hier dan voor?

Groet Grote Steve in bulk fase :D

Laatst bewerkt:
natuurlijk zal het geen dvdkwaliteit zijn, maar dat zou geen probleem mogen leveren, ff googlen op avi to dvd ;)

• Topic Starter Topic Starter
Zo dat is een snelle reaktie :D

Nee dat is het nu al niet maar mijn vraag is of hij nog meer kwaliteit verliest als ik het omzet.

Nee je zult er geen kwaliteid mee verliezen. Er wordt niets gecomprimeerd ofzo dus het zou hetzelfde moeten blijven.

Probeer ff WinAvi Video Converter. Werkt wel goed bij mij.

• Topic Starter Topic Starter
Oké ik ben die WinAvi Video Converter / convertxtodvd. aan het downloaden, ik ga het vanavond meteen proberen. thnx

Zorg wel dat je een crackje hebt voor dat programma. Anders heb je de hele tijd zo'n k*t-WinAvi-logo in beeld en kun je ook maar een beperkt aantal minuten converteren ofzo.

Encoding levert altijd wat verlies op, ook al zal je bij een goed bronbestand daar weinig van merken.

zjivago zei:
Zorg wel dat je een crackje hebt voor dat programma. Anders heb je de hele tijd zo'n k*t-WinAvi-logo in beeld en kun je ook maar een beperkt aantal minuten converteren ofzo.

Klopt, je moet 'em wel even "fixen" inderdaad. Als je geen goede versie kan vinden moet je het even zeggen, gooi ik hem vanavond als ik thuis ben even online.

EricR zei:
Encoding levert altijd wat verlies op, ook al zal je bij een goed bronbestand daar weinig van merken.

Klopt, zeker met klik-and-go programma's zoals WinAVI video converter. Bij een conversie via VirtualDub en TMPGenc is het kwaliteitsverlies minder en is het (mits een goede bron) amper te onderscheiden van echte dvd op je TV. Dit is wel meer werk.

Tip:

www.doom9.org
www.videohelp.com

Staan veel bruikbare tutorials en how-to's ;)

Terug
Naar boven