XXL Nutrition

Kans op hartaanval tijdens kuur ivm overleden ouder

H4rdstyle21

Competitive Bodybuilder
Waardering
50
Lengte
1m74
Beste dbb'ers,

Ben misschien van plan om mijn eerste kuur te doen in 2013. Wordt 500mg test e per week. Helaas is mijn vader in 2011 plotseling komen te overlijden aan een massief hartinfarct. En nu heb ik daar ook meer kans op, dus ik ben bang dat dit aangewakkerd wordt door de aas.

Eigenlijk zou ik misschien maar beter niet moeten kuren, maar ik leef op dit moment gezond (vroeger wel 6 jaar gerookt en geblowed). Geen alcohol of harddrugs en voeding is in orde. Zou ik me echt zorgen moeten maken? Ik heb een tijd geleden wel een prohormoon gedaan... een stomme fout aangezien ik er amper resultaat mee heb geboekt. Het betreft havoc van rpn, ook totaal geen sides gehad. Ik weet niet zo goed in hoeverre je de schadelijkheid daarvan kan vergelijken met test e maar goed. Hoe denken jullie hierover? Moet ik begeleiding zoeken?

Als je werkelijk 77kg weegt bij 1.74 dan kun je nog voldoende progressie boeken zonder chemische ondersteuning bro.

Ten eerste, zeer spijtig voor je verlies, jammer genoeg hetzelfde mee gemaakt.
Je zorgen zijn te begrijpen, maar ik zou je niet te snel zorgen maken hierom,
dit soort gevallen behoort nog steeds tot een van de grootste doodsoorzaken hè.

Wat is bloeddruk?
Wat zijn je cholesterol waarden?
Verder controle op hartafwijkingen?

Bij mij in de familie zijn ze met bosjes omgevallen aan hartproblemen, dit was echter vooral te danken aan leefstijl en/of overgewicht. Een enkeling had ook een hartafwijking.

Maar als jij geen afwijkingen hebt, geen problemen met bloeddruk, goede cholesterol,
zou ik me zeker geen zorgen maken om lichte test-kuurtjes,
dus om je zorgen te verhelpen zou ik ten eerste alles laten checken.

Is dit een grote mentale zorg voor je, en wil je ook geen kleine '' risico's '' lopen, dan zou ik niet kuren als ik jou was.

Maar mijn -mening- is dat alles in orde is bij je, je je hierom geen zorgen hoeft te maken

gr

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 19:30 ----------

Als je werkelijk 77kg weegt bij 1.74 dan kun je nog voldoende progressie boeken zonder chemische ondersteuning bro.

Hier ben ik het overigens ook geheel mee eens,,

gr

• Topic Starter Topic Starter
Ten eerste, zeer spijtig voor je verlies, jammer genoeg hetzelfde mee gemaakt.
Je zorgen zijn te begrijpen, maar ik zou je niet te snel zorgen maken hierom,
dit soort gevallen behoort nog steeds tot een van de grootste doodsoorzaken hè.

Wat is bloeddruk?
Wat zijn je cholesterol waarden?
Verder controle op hartafwijkingen?

Bij mij in de familie zijn ze met bosjes omgevallen aan hartproblemen, dit was echter vooral te danken aan leefstijl en/of overgewicht. Een enkeling had ook een hartafwijking.

Maar als jij geen afwijkingen hebt, geen problemen met bloeddruk, goede cholesterol,
zou ik me zeker geen zorgen maken om lichte test-kuurtjes,
dus om je zorgen te verhelpen zou ik ten eerste alles laten checken.

Is dit een grote mentale zorg voor je, en wil je ook geen kleine '' risico's '' lopen, dan zou ik niet kuren als ik jou was.

Maar mijn -mening- is dat alles in orde is bij je, je je hierom geen zorgen hoeft te maken

gr

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 19:30 ----------

Hier ben ik het overigens ook geheel mee eens,,

gr

Dank voor reacties, bloeddruk/cholesterol is normaal en geen hartafwijkingen. Ik zie er nu van af, wacht wel een jaartje of 2. Eerst de 80 kilo halen met acceptabel vet%. Want kan inderdaad nog genoeg progressie boeken. Zal dan in de toekomst alles na laten checken, en voor/tijdens/na de kuur bloed prikken. Cheers!

gecondoleerd man, is nooit leuk om mee te maken als je nog zo jong bent.

en je keuze is zeker wel verantwoordelijk. als vraag op je havoc, heb een tijd mee gelezen op de PH topic. had ook wat van jou gelezen. jammer dat je geen resultaat hebt geboekt. naar mijn mening heb je toch wel schade aan je lever opgelopen ook al heb je niet de bekende sides gehad. Ik denk dat (als ik de serieuze BB op DBB mag geloven en de topics rondom injects) injects beter zijn dan orals. dit is sowieso om de lever kwestie. ik zeg, kijk er nog een paar jaar tegen aan en dan beginnen met kuren zo nodig! een test E kuur wordt over het algemeen als een vrij veilig kuur gezien (als je hier en daar leest is het toch wel de meest gebruikte en ''geprezen'' kuur). de gains/sides kant van het kuren met test E zijn vaak te accepteren.

succes man ;) en nogmaals goed dat je van gedachte verranderd bent.

maak een afspraak bij een sportarts, die kan testen uitvoeren om te kijken hoe je hart ervoor staat.
Het is je eigen keuze. Kans is uiteraard groter dat je problemen met je hart krijgt.

• Topic Starter Topic Starter
@ Bipolar, klopt allemaal wat je zegt. Havoc blijft inderdaad toch een prohormoon die met je cholesterol kloot.

@ KaLe, Thanks, goede suggestie.

heb een maat gehad, waar hoge bloeddruk in de familie zat. was behoorlijk beest wel. altijd veel en fel gekuurd.
op een keer deed ie bold + tren + tes en toen was het prijs, s nachts naar de spoedafdeling, enorme hartkloppingen, pijn in de borst etc : had bloeddruk van 24 of zoiets geloof ik, HEEL gevaarlijk.

is allemaal goed afgelopen gelukkig.

hij heeft wel veel gekuurd ervoor zonder ooit issues.

moraal van het verhaal: doe het rustig aan, laat je niet verleiden tot monsterkuren, maar hou het kalm. bij 500mg test e kan je zat winnen als je leven (eten, trainen, rust) op orde is.

snappie?

Terug
Naar boven