Hallo allemaal. Ik ben Herman en sinds vandaag op deze site. Ik ben inmiddels 55 jaar en vanaf mijn vroegste jeugd heb ik een obsessie gehad voor krachtsport en spieren. Mijn jeugdidolen bestonden dan ook voornamelijk uit figuren zoals Tarzan, Hercules etc. Toen ik veertien was, zag ik voor het eerst Arnold Schwarzenegger tijdens de mr. Olympia. Ik was direct verkocht en heb tot mijn achttiende mijn broodmagere, pezige lichaam d.m.v zwemmen, boksen en turnen tot iets atletisch opgebouwd. Ook had ik allerlei buig- en trekveren,wat toen erg in was. Ik ben vervolgens tientallen jaren droog en gespierd gebleven, zonder veel massa, echter. Op mijn 46e (!) was mijn stofwisseling dusdanig vertraagd dat ik, vanwege zwaar lichamelijk werk ineens zwaarder werd qua spiermassa. Inmiddels fitness ik nu zeven jaar, ongeveer vier keer per week. In de eerste drie jaar ging ik van 82 naar 94 kilogram. Toen ben ik anders gaan eten (minder vet en suiker) en nu weeg ik een bevredigende 90 kilo met een redelijke massa zonder me 'lomp' te voelen. Ik geloof erin dat er amper een leeftijdsgrens is voor krachttraining en lichaamsvorming. Vergeet vooral niet dat het tevens de botdichtheid en pees-aanhechting ten goede komt. powergroet: Herman.