Fitness Seller

Kapotte knieeen..?

Imlegit

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
84kg
Ik heb nu al een paar maanden pijn aan mijn knieeen met name als ik benen train, uit lage stoelen stap of zelfs als ik van de strap loop af en toe. Vandaag toch maar weer proberen te squatten en echt erge pijn weer, ik drukte voorzichtig op mijn knieschijf en er zit echt iets pijnlijks daar..Vast een bekend probleem. Ik sprak er ook iemand over die hetzelfde had en hij heeft zoveel behandelingen enz. gehad maar niks hielp. Iets met shock behandelingen ofzo bij de fysio? Sorry heb daar geen verstand van. In ieder geval merk ik dat het inderdaad niet zomaar weg gaat. Ik baal hier echt heel erg van, ik houd gewoon zo erg van trainen en heb die 4 jaar zo m'n best gedaan. En zoals het nu gaat weet ik dat dit gevolgen gaat hebben als extreem lange rust, of dat de rest ook niet meer in kracht vooruit gaat. Hebben meer van jullie dit? Ik haat het echt als je die wilskracht hebt en er even niks mee kan.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 23:36 ----------

En wat heb ik nou anders gedaan dan de rest?? Gewoon squatten en leg press..

Ehm, ga naar een dokter? Dit soort belangrijke dingen kan je toch niet op een forum laten beoordelen, niemand kan in jouw knie kijken en je hebt er al langere tijd last van. Ik heb zelf ook schade aan m'n knie en geloof me, je wil echt niet door blijven trainen als 't niet goed zit.

Tijd voor rust en daarnaast een bezoekje aan de huisarts.

De klachten die je beschrijft lijken op patella-femorale problemen. Laat een fysiotherapeut eens je knieën beoordelen. Vaak is het een combinatie van instabiliteit van je knie en een spier disbalans.

Waar doet het pijn .. links, rechts, onder, boven, midden, ...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Doet bewegen ook pijn als je hem onbelast beweegt ?
Heb je volledige range of motion pijnvrij onbelast ?

Waar doet het pijn .. links, rechts, onder, boven, midden, ...

http://maaike-77.borsatoweblog.nl/upload/742_p56pjmhfv.jpg

Doet bewegen ook pijn als je hem onbelast beweegt ?
Heb je volledige range of motion pijnvrij onbelast ?

"...pijn aan mijn knieeen met name als ik benen train, uit lage stoelen stap of zelfs als ik van de strap loop af en toe..."

Pijn bij kracht zetten rond de 90gr flexie dus van de knie, wanneer de druk in het patello-femoraal gewricht het grootst is. Valt erg mooi in dit klachten patroon. Vaak sprake van atrofie van de vastus medialis met daaraan gekoppeld een slechte sporing van de patella op het femur. ;)

"...pijn aan mijn knieeen met name als ik benen train, uit lage stoelen stap of zelfs als ik van de strap loop af en toe..."

Pijn bij kracht zetten rond de 90gr flexie dus van de knie, wanneer de druk in het patello-femoraal gewricht het grootst is. Valt erg mooi in dit klachten patroon. Vaak sprake van atrofie van de vastus medialis met daaraan gekoppeld een slechte sporing van de patella op het femur. ;)

Nog tips wat er aan te doen ? (zowel aan de vastus medialis als de sporing ?)

Vastus medialis (internus) aka teardrop muscle ... http://exrx.net/Muscles/Quadriceps.html

Wikipedia helpt ook niet echt...

One way to relieve the pain is to avoid any activities that require a deep bend in the knee.

alhoewel dit een hint zou kunnen zijn:

The biomechanical cause of patellofemoral pain syndrome is unknown and may have more to do with weakness of extensors of the hip (i.e. gluteus maximus), which causes subsequent unusual internal rotation of the femur

Trainen van de vastus medialis en de Exo rotatoren van de heup zijn alvast essentieel. Verder moet ik zo iemand echt zelf in de praktijk zien...

Trainen van de vastus medialis en de Exo rotatoren van de heup zijn alvast essentieel. Verder moet ik zo iemand echt zelf in de praktijk zien...

DAT je ze moet trainen leek me evident, maar hoe ? (oefening, herhalingen, frequentie, ...)

vastus medialis .. .top-end (90%) leg extensies ?

en external trotator... abductor-werk en side planks ?

• Topic Starter Topic Starter
Patella, op die plek doet het ongeveer pijn als ik erop druk of erover wrijf, gisteren al helemaal omdat ik toch probeerde een paar series te squatten..nee bij onbelast bewegen niet alleen als ik zelfs al opwarm met een losse stang of even doorzak met eigen lichaamsgewicht. Hoe denken jullie dat mijn bovenlichaam erop gaat reageren als ik tijdelijk stop met benen trainen, zou hij extreem achteruit gaan in kracht zoals bench, shoulder presses.

Patella, op die plek doet het ongeveer pijn als ik erop druk of erover wrijf, gisteren al helemaal omdat ik toch probeerde een paar series te squatten..nee bij onbelast bewegen niet alleen als ik zelfs al opwarm met een losse stang of even doorzak met eigen lichaamsgewicht. Hoe denken jullie dat mijn bovenlichaam erop gaat reageren als ik tijdelijk stop met benen trainen, zou hij extreem achteruit gaan in kracht zoals bench, shoulder presses.

Je moet niet stoppen met iets, je moet juist iets gaan doen! Zoek een goede fysio om je daarbij te helpen. Zeg even waar je vandaan komt dan weet ik er misschien 1 voor je.

Ik had ook zo een 6 maanden pijn aan me knie alles deed pijn, benen trainen daar kon ik niet eens aan denken... Bij het fietsen, trap lopen, voetballen bijna bij alles. ik stopte 4 maanden met bodybuilding, ik ging heel lang op vakanie en had geen zin om te trainen, ddus in die periode verdween pijn in me knie een beetje. Toen begon ik weer te trainen, een jaar geleden, ik deed heel voorzichtiig alleen squat, en dat steeds opbouwen, ik merkte dat me knie ook sterker werd. Als ik jou was zou ik paar maandjes wachten en opbouwen met squatten, geen leg ext en legpresses, pas na 3 maanden squatten zou ik het rustig proberen. Ik heb nu helemaal nergens last van. Maar heb nu wel knie pijn aan de buitenkant van de knie, maar dat is ook minder geworden, door te rusten en op te bouwen met squatten! Veel suc6

Waarom schrijf ik hier eigenlijk...zucht...gelukkig Wazzup al wel kunnen helpen door dit topic!

• Topic Starter Topic Starter
Waarom schrijf ik hier eigenlijk...zucht...gelukkig Wazzup al wel kunnen helpen door dit topic!

Ik kom uit Zuid-Holland, Papendrecht. Daar heb je wel gelijk in, ik moet wel erbij zeggen dat ik wel leg extensions en leg curls kan doen zonder pijn! Ik dacht eraan omdat eerst te gaan doen tijdelijk of zal ik gelijk vragen om hulp van een fysio of iets? Diegene hierboven heeft wel een punt eerst proberen te rusten en daaarna weer heel langzaam opbouwen.

Terug
Naar boven