MuscleMeat

Karma voor wie deze goedkoper kan vinden

• Topic Starter Topic Starter
Als audio noob kom je makkelijk bij dit merk terecht. Ben er nu wel achter dat ik mijn geld beter kan besteden ja.

Maar zit nu beter denk ik.

Deze AV-receiver: http://www.marantz.nl/nl/products/p...etheatre&subcatid=avreceiver&productid=nr1604

Met deze set speakers: http://www.bowers-wilkins.com/Speakers/Theatre_Solutions/Mini_Theatre/mt-60d.html

Volgens mij wel een veel betere keuze dan de Bose en bovendien goedkoper. Design en compactheid speelt een belangrijke rol voor mij, ik wil compacte dingen geen lompe kasten. Daarom ook deze receiver. De vraag is alleen zijn het genoeg watt voor deze speakers en heb ik alle noodzakelijk features hiermee gedekt?

Nr receivers zijn meer voor de hele kleine speakers, de m1 wil nog vrij veel vermogen vragen.

Daarnaast kost de mt60d 2700 euro, dan kun je beter voor de 600 serie gaan met de rel t5 subwoofer. Als die goed geplaatst wordt gaat die ook laag genoeg (je voelt de vloer trillen maar toon is te laag om te horen)

B&w subs zijn meer voor muziek, rel is beter voor films. Als je de ruimte hebt zou je een bk monolith kunnen overwegen, geen echte muziek sub maar je trilt letterlijk uit je stoel.

Nr receivers zijn meer voor de hele kleine speakers, de m1 wil nog vrij veel vermogen vragen.
Hm ok, ik dacht dat het wel genoeg zou zijn, het is toch een receiver van bijna 500 euro. Maar moet ik dus nog eens bekijken.

Daarnaast kost de mt60d 2700 euro, dan kun je beter voor de 600 serie gaan met de rel t5 subwoofer. Als die goed geplaatst wordt gaat die ook laag genoeg (je voelt de vloer trillen maar toon is te laag om te horen)
De 600 zijn dus vrij grote kasten, zoals ik zei wil ik dit juist niet . Daarom spreekt de mt60d mij ook aan, die toch als home cinema set (mini theatre) verkocht wordt.

B&w subs zijn meer voor muziek, rel is beter voor films. Als je de ruimte hebt zou je een bk monolith kunnen overwegen, geen echte muziek sub maar je trilt letterlijk uit je stoel.
Waarom zetten ze 'm dan onder home cinema op de site. Is de B&W niet juist krachtiger, zou wel mogen met dat prijsverschil???

Haha die kasten geven wel beter geluid, veel voller. Als je ze ophangt nemen ze nauwelijks ruimte in. De nr versterkers zijn verder prima hoor maar de m1 hebben een lage gevoeligheid waardoor je beter af bent met een 100+ watt versterker per kanaal.

En de b&w is wel krachtiger dan de t5 maar als je voor t zelfde geld een rel koopt heb je veel meer waar voor je geld. B&w is prima voor films maar t blijft een muziek merk waardoor de focus ligt op de 25-30+ hz dan daar onder.

Als ik jou was zou ik gewoon naar een winkel gaan en luisteren welke je t beste bevalt. De pv1d is meer een design sub met extra functies waar je voor betaald. Als je een beetje moeite doet om sub goed te plaatsen kun je beter een rel R serie sub nemen.

Kun je niet beter luisteren hoe het klinkt ipv te lezen hoe het klinkt?

Kun je niet beter luisteren hoe het klinkt ipv te lezen hoe het klinkt?

True, zullen vast dealers zijn met een m1 surround en een 600 serie surround systeem.

De huidige 600 serie gaat een upgrade krijgen vermoed ik want demo modellen gaan er massaal uit, mooi moment om een goede set goedkoop te scoren :p

Heb een complete set van Harman Kardon, was toen een mooie aanbieding en het geluid is ook nog super.

Kef is echt matig wat subwoofers betreft, zijn meer opgeblazen kickbass dan dat ze echt laag gaan. -6 db op 33 hz terwijl mijn speakers al 40 hz halen @-6 db

Van alles wat ik geluisterd heb was de rel t5 1 van de beste subwoofers.

En ik die dacht dat ik met mijn home cinema van Onkyo (450 euro) zowat de beste had wat home cinema te bieden had. Die heeft al subliem geluid als ik naar muziek luister of een actiefillm kijk.
Zou wel eens willen horen wat het verschil is met zo'n set van een paar duizend euro's.
Ik herinner me wel dat mijn schoonbroer de sony dav s800 of zoiets had en die deed was nog beter dan de mijne. Ondanks het feit dat die zo oud is.

Ik wou binnenkort ook even kijken naar een mooie cinema setje.
Maar nu ik die prijzen wacht ik nog wel even:roflol:

Big t heeft toch geld zat? :cool:

Ik wou binnenkort ook even kijken naar een mooie cinema setje.
Maar nu ik die prijzen wacht ik nog wel even:roflol:

Ligt er aan wat je eisen zijn :p

Of bereid bent 2e hands te kopen.

Ik heb zelf ongeveer 1100 euro uitgegeven. Heb bewust voor de 602 s3 gekozen vanwege de 18 ipv 16 cm driver waardoor ik hem een stuk voller vond klinken. +- 250 voor paar 602 s3, 175 paar 600 s3 en 150 voor een lcr6 s2 (ben nog op zoek naar lcr600 maar niet te krijgen).

Vervolgens naar subwoofers gaan luisteren en vervolgens bij Rel uit gekomen. Wilde net de t5 gaan kopen bij de winkel hier op t dorp alleen toen was die net verkocht zeiden ze. Dus even op marktplaats rond gekeken stuitte ik op een zgan t3 met 1.5 jaar garantie voor 300 euro :o

Uiteindelijk voor 150 euro bij een kennis een marantz sr8200 gehaald welke enkel als voorversterker gebruikt was. Dus hij vervolgens trots zijn nieuwe receiver laten zien, stond daar in de hoek de rel t5 die ik had willen kopen :roflol:

Miljonair met 2e hands spullekes :D

Miljonair met 2e hands spullekes :D

B&w's nieuwe collectie heeft geen 18 cm driver opties

Ik zat naar de 800 serie te kijken maar dan betaal je 16.000 euro voor een 5.1 set. Klinkt wel geweldig maar om dat straks in een studenten kamer te zetten lijkt me niets. Misschien als ik een alleenstaande kamer kan krijgen of een appartement op loopafstand van Nijmegen universiteit vind dat ik er dan alsnog voor kies :o

De oude 600 serie t.o.v de nieuwe was een bewuste keuze en de 2e hands sub/receiver waren toevalstreffers.

Valt wel mee maar wil nog niet zeggen dat je ermee moet gooien. Ik koop enkel wat ik écht nodig heb en dan altijd duurzaam & kwaliteit zodat het ook vele jaren meegaat.

Sta er wel van te kijken voor hoe 'weinig' I Xyzyx I zijn spullen bij elkaar heeft, maar ik vind persoonlijk minimaal 2 jaar garantie hebben op al je aankopen wel een must. En je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft.

2.5K is eigenlijk wel het max. dat ik wil besteden hieraan.

Gewoon ruiken aan de speakers (srs)
Voorzichtig de woofers naar binnen drukken
En even op vol vermogen aan zetten.

Stinken ze niet
Knarsen ze niet
En klinken ze zuiver dan zijn ze gewoon goed.

Receivers (zeker de top klasse van vlak voor het HDMI tijdperk) zijn voor een prikkie te koop en niet kapot te krijgen. Heb zelf de 8200 via optische kabel aangesloten en hij schakelt automatisch tussen 5.1 en 2.0 (staat op Apple tv aangesloten)

En sub heb ik gewoon geluk mee gehad.

Heb zelf ook met het 2e hands/nieuw dilemma gezeten maar ik heb nu ongeveer 1/3e betaald voor een set die enkel mijn studie jaren moet overleven. Om nou 2000 euro meer uit te geven voor iets wat na mijn studie toch in de verkoop gaat is ook wat veel van t goede.. T enige wat ik mis is bedienen met iPhone maar binnenkort komt de logitec harmony ultimate hub uit dus is dat ook gelijk opgelost.

Maar als je van plan bent t te laten hangen tot t kapot is zou je inderdaad beter voor nieuw kunnen gaan..dan heb je gewoon zekerheid dat iets blijft werken en er netjes mee omgegaan is..

Terug
Naar boven