XXL Nutrition

Kat plast op laptop: huis brandt af door kortsluiting

Timmeeh

I feel like a monster
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
1.024
Lengte
1m84
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
Kat plast op laptop: huis brandt af door kortsluiting

,
media_xl_957274.jpg

Experten zijn tot een merkwaardige conclusie gekomen nadat een huis in het Australische Benowa in vlammen is opgegaan. Zij zijn van mening dat de brand gisterochtend is ontstaan doordat een kat op een laptop heeft geplast. Hierdoor is volgens de experten een kortsluiting ontstaan met de rampzalige gevolgen vandien.

Kattenpis
Twee jongens - 16 en 18 jaar - waren op dat moment alleen thuis. Ze konden aan de vlammen ontkomen. Uit het brandweerverslag blijkt dat het vuur is ontstaan in een laptop op een van de slaapkamers. Sporen van kattenpis wijzen erop dat de poes des huizes op de laptop heeft geplast en zo een kortsluiting heeft veroorzaakt.

Geen kwaad opzet
De knapen beweren dat ze de kat hadden uitgelaten, maar dat die wellicht het huis weer is binnengeslopen. Branddeskundigen zijn formeel: kwaad opzet is uitgesloten. (eb) 07/07/09 21u27
hahaha steek het maar op de kat ja

hoe kan een laptop nu in brand schieten?
kan hoogstens oververhit geraken en kapot gaan toch?

de pis zorgde voor kortsluiting in de laptop;)

en dan gaat die toch kapot?
Ik durf zelfs wedden dat ik met een bricé mijn laptop niet in brand kan steken. Misschien dat ik hoogstens het plastiek wat kan doen smelten ofzo ???
maarjah het zal wel kunnen blijkbaar. 5 jaar geleden waren er ook nog dell laptops ontploft :')

Gewoon je kat goed africhten, die van mij pissen enkel n de kattenbak, en zeker niet op me laptop :roflol:

en dan gaat die toch kapot?
Ik durf zelfs wedden dat ik met een bricé mijn laptop niet in brand kan steken. Misschien dat ik hoogstens het plastiek wat kan doen smelten ofzo ???
maarjah het zal wel kunnen blijkbaar. 5 jaar geleden waren er ook nog dell laptops ontploft :')
Een laptop is heel snel buiten werking als er water in vloeit, maar in brand vliegen vind ik toch ook vreemd. Met zo weinig spanning ga je echt geen grote vonken krijgen, eerder een snelle kortsluiting. Denk eerder dat die jochies wat uitgespookt hebben...

Een laptop is heel snel buiten werking als er water in vloeit, maar in brand vliegen vind ik toch ook vreemd. Met zo weinig spanning ga je echt geen grote vonken krijgen, eerder een snelle kortsluiting. Denk eerder dat die jochies wat uitgespookt hebben...

dan heb ik toch al een paar keer geluk gehad met water dat ik gemorst heb over het toetsenbord van mijn laptop hier :D heb em wel steeds omgedraaid om het water eruit te schudden natuurlijk.

Ja maar zo'n deskundige die weet echt wel of zo'n laptop wel of niet in brand kan vliegen daardoor, ze kunnen zien waar de brand is begonnen, etc. etc.

Ok, leeft de kat nog?

Zelf 2 pc's erdoor kwijt gespeeld... kat plaste in 1 openstaande.. en in een andere barebone multimedia systeem.. (recht in de voeding lol) was wel ff schrikken bij het aanzetten.

En yep kat is niet bepaald zindelijk.

lol de laptop fikt spontaan zeker door een kortsluiting. Heb al 100x een kortsluiting gehad zowel bij laptops als desktops. Brand hooguit paar condensators oid door je kan het in meeste gevallen niet eens met je oog zien.

Zelf 2 pc's erdoor kwijt gespeeld... kat plaste in 1 openstaande.. en in een andere barebone multimedia systeem.. (recht in de voeding lol) was wel ff schrikken bij het aanzetten.

En yep kat is niet bepaald zindelijk.

een vraagje over dat laatste geval.
Ik denk dat mijn voeding van mijn pc ook kapot is want toen ik de pc aanlegde viel de elektriciteit van mijn kamer uit. Daarna nog 2 keer geprobeerd en telkens sprong gans de elektriciteit weg. Leven jouw harde schijven en videokaart nog die erin zaten of heb je daar niet meer naar gekeken?

Katten haten computers.

Jammer dat iets door kortsluiting niet in de fik kan vliegen :o

Breaking news:

Dader opgepakt !!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

hahaha:roflol:

Terug
Naar boven