MuscleMeat

Katholieken woedend over chocolade Jezus

El Comandante

Massive Warrior
Waardering
13
NEW YORK - Amerikaanse katholieken voelen zich in hun kruis getast. Zij zijn verbolgen over een levensgrote naakte Jezus van chocolade.
De gekruisigde Jezus is een kunstwerk van Cosimo Cavallaro, dat tot Pasen te zien had moeten zijn in een Newyorkse galerie. De directie zwichtte voor de protesten en besloot af te zien van de expositie.

Een groep Amerikaanse rooms-katholieken had eerder vrijdag opgeroepen tot een boycot van het hotel dat aan de galerie verbonden is. Zij zien het kunstwerk als een klap in het gezicht voor christenen, zo kort voor Pasen. Met de islamitische profeet Mohammed zouden ze zoiets tijdens de ramadan niet durven, aldus een woordvoerster. De aartsbisschop van New York noemde het werk schandaleus.

De omstreden Jezus uit 2005 is gemaakt van negentig kilo chocolade en kreeg als titel My Sweet Lord. Het beeld zou 485.460 calorieën tellen.

ANP
------------------------------------------------

Zo. En wat gaan ze nu doen? Massale protestacties? Zelfmoordaanslagen? Opdrachten tot vermoorden van de kunstenaar uitvaardigen?

Nee he?
Da's nou het verschil wat we hier al die tijd proberen aan te geven ;):rolleyes:

tijd dat we die "kunstenaar" z'n kop afsnijden en auto's van hardwerkende mensen gaan uitfikken!

Jezus Akbar!

NEW YORK - Amerikaanse katholieken voelen zich in hun kruis getast. Zij zijn verbolgen over een levensgrote naakte Jezus van chocolade.
De gekruisigde Jezus is een kunstwerk van Cosimo Cavallaro, dat tot Pasen te zien had moeten zijn in een Newyorkse galerie. De directie zwichtte voor de protesten en besloot af te zien van de expositie.

Een groep Amerikaanse rooms-katholieken had eerder vrijdag opgeroepen tot een boycot van het hotel dat aan de galerie verbonden is. Zij zien het kunstwerk als een klap in het gezicht voor christenen, zo kort voor Pasen. Met de islamitische profeet Mohammed zouden ze zoiets tijdens de ramadan niet durven, aldus een woordvoerster. De aartsbisschop van New York noemde het werk schandaleus.

De omstreden Jezus uit 2005 is gemaakt van negentig kilo chocolade en kreeg als titel My Sweet Lord. Het beeld zou 485.460 calorieën tellen.

ANP
------------------------------------------------

Zo. En wat gaan ze nu doen? Massale protestacties? Zelfmoordaanslagen? Opdrachten tot vermoorden van de kunstenaar uitvaardigen?

Nee he?
Da's nou het verschil wat we hier al die tijd proberen aan te geven
;):rolleyes:

het gaat over christenen en jij moet er moslims mee gaan mengen:rolleyes:
Da's nou net het punt waarom we hier al die tijd proberen aan te geven dat we jou niet echt meer serieus kunnen nemen;):rolleyes:

Ach ja, sommige volkeren leven nog in de Middeleeuwen (of moet ik zeggen oertijd) en gebruiken dus geweld ipv woorden om iets te bereiken.

• Topic Starter Topic Starter
het gaat over christenen en jij moet er moslims mee gaan mengen:rolleyes:
Da's nou net het punt waarom we hier al die tijd proberen aan te geven dat we jou niet echt meer serieus kunnen nemen;):rolleyes:

volgens mij deed de woordvoerster dat al:

Zo zie je maar Sport :p

En ook al stond dat er niet, er is geen vergelijking die me sneller te boven komt. Ik lees iets over ontstelde woedende religieuze mensen en een chocoladepop en ik moet meteen denken aan de cartoons die voor de helft werden gemaakt door kunstenaars en de andere helft door moslims zelf om de boel flink aan te wakkeren.

En dan nog: Deze chocolade-Jesus is nog niet zo oud als die cartoons in Denemarken waren. In september gepubliceerd en in januari een rel geworden. Hoezo bewust wereldoproer uitlokken? ;)

die directeur is toch gezwicht? moord of geen moord, ze zijn er toch in geslaagd?

Laten we eerlijk zijn, het slaat ook weer nergens op. Lekkere provocatie onder het mom van 'ik moet opvallen als kunstenaar'.

Wat een gezeik om niks zeg.

Moe wordt je van die gasten.

Laten we eerlijk zijn, het slaat ook weer nergens op. Lekkere provocatie onder het mom van 'ik moet opvallen als kunstenaar'.
Yep, zelfs nu is er nog meer belangstelling van pers. Hij wist goed waar hij aan begon, hij kon niet verliezen.

In mijn volgende kuur zal ik wat scheef prikken. De bult die dan ontstaat zal de tronie van een religieuze figuur voorstellen. En dan mag de hele wereld komen en mijn kont kussen.

Pff wat een bende zeikers... ze mogen blij zijn dat het van chocolade was gemaakt en niet van stront..

Ze hadden het ook als eerbetoon kunnen opvatten

Jezus wordt zoveel afgebeeld...

Met de comunie "eet" je jezus ook op...

Met wat goede wil past het allemaal in het plaatje...

+ zo krijgt hun geloof wat exposure...

T zijn stuk voor stuk randebielen die niet kunnen relativeren en het verpesten voor de meerderheid

K*t katholieken! :D

volgens mij deed de woordvoerster dat al:

ik kan lezen bart:D dus heb dat ook zien staan, maar het mag duidelijk zijn dat onze relopa er niet voor niets op doorging, daar doelde ik meer op dus;) dat er gelijk 6 mensen zijn die daarover een opmerking plaatsen kan ik verder niet helpen:o

Terug
Naar boven