XXL Nutrition

Kennismaking + globaal advies?

Woutz

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Vetpercentage
14%
Beste DBB'ers,

Mijn naam is Wouter. Ik ben 23 jaar en Brabander in hart en spieren.

Ik ben 1,80m, weeg 70 kg en heb grofweg (online berekend) een vetpercentage van 14%

Ik ben nu sinds 2 maanden 3 dagen in de week actief in de sportschool met als doel om er beter uit te zien, en om die luie reet van me eindelijk weer eens in beweging te krijgen. Mijn vet% mag wat naar beneden en een stevig gespierd uiterlijk is wel waar ik uiteindelijk naar op zoek ben.
Ik heb mijn voeding ook al ernstig in positieve zin aangepast. Ik mik op ruim 3000kcal per dag, en haal dit uit 'clean' voedsel.

De 2 maanden die ik tot nu toe actief ben ben ik full-body aan de gang gegaan om mijn lichaam wat aan de belasting te laten wennen. Nu ik merk dat de spierpijn al flink gedaald is vergeleken met de eerste paar weken wil ik de overstap gaan maken naar een wat specifieker en intensiever trainingsschema.

Nou is mijn vraag aan welk van onderstaande opties ik het beste volgens jullie kan beginnen:
- 3 of 4 daagse split
- UB / LB (/FB)
- De All Pro routine zoals aangegeven op http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=4195843
- Een optie waar ik nog niet aan hebt gedacht?

Ik hoor graag wat jullie mij adviseren.

Groetjes Woutz.

Laatst bewerkt:
1m80, 70kg? Je vetpercentage moet niet omlaag. Ik zou eerst wat in gewicht aankomen om dan pas in vetpercentage te zakken.
Wat je vraag betreft, volgens mij is de beste optie om nu een fullbody te doen met de compounds in (squat, bench press, deadlift en overhead press). Als je daar nu veel progressie opmaakt heb je een goede basis om daarna eender wat te doen (kracht, massa, explosiviteit). Ik ben zelf een voorstander van schema's zoals stronglifts/rippetoe, maar niet iedereen wil 3x in de week squaten (zonde want daar word je pas sterk van!) dus je kan ook zelf iets samenstellen op basis daarvan. Maar zou je aanraden om nu op de compounds te concentreren met weinig isolatiewerk!

Laatst bewerkt:
All Pro's routine rulet hard, maar zowat elke 'officiële' full body zal voor je werken.

Je kan gerust afvallen en tegelijk sterker worden, gewoon je voeding aanpassen als je merkt dat je onvoldoende herstelt.

Woutz zei:
Ik ben 23 jaar en Brabander in hart en spieren.
Innige deelneming ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ok bedankt. Dan focus ik me komende maandjes op de compounds met all pros routine.
Wat dat vetpercentage betreft wil ik uiteindelijk dat speklaagje van mn buik laten verdwijnen, maar jehebt gelijk dat ik me voorlopig maar op de massa moet focussen.
Bedankt, en Mat, ge ken de groeten uit brabant krijgen ;)

Ok bedankt. Dan focus ik me komende maandjes op de compounds met all pros routine.
Wat dat vetpercentage betreft wil ik uiteindelijk dat speklaagje van mn buik laten verdwijnen, maar jehebt gelijk dat ik me voorlopig maar op de massa moet focussen.
Bedankt, en Mat, ge ken de groeten uit brabant krijgen ;)
Dat speklaagje zal er niet lang blijven als je goed traint hoor;)

Trainen volgens APBR
Eten zodat je altijd voldoende voedingsstoffen hebt
Dan gaat het wel goedkomen:D

Terug
Naar boven