AndroidHealthClinic

keto: doe ik het goed zo?

Jezusmina

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
59kg
Vetpercentage
26%
Hallo,
ik ben sinds maandag begonnen aan een ketogeen dieet omdat ik graag van mijn vetjes af wil.
Ik heb de afgelopen 5 dagen elke dag minder dan 20 gram koolhydraten gegeten en voornamelijk op ei, vlees en kaas geleefd. Ik twijfel alleen of ik het wel goed doe, zo heb ik bijvoorbeeld geen vieze keto-adem. Ik heb super clean geleefd en niet gezondigd, maar toch heb ik het idee dat ik nog niet in ketose ben omdat de symptomen dus uitblijven. Ik merk wel dat ik slanker begin te worden, dus er is wel iets gaande in m'n lijf, maar wat..? En wat ik me ook afvraag: ik heb de afgelopen week wel een paar keer een wheyshake gedronken na het sporten (met water aangemaakt). Zou het kunnen dat die shakes de reden zijn dat ik (misschien) nog niet in ketose ben? Ik gebruik Whey Perfection trouwens. Voor de rest heb ik echt niks anders gegeten dan kaas, bacon, ei, gehakt, varkensvlees en wat broccoli dus daar zou het niet aan mogen liggen.

is je lengte en gewicht kloppend? 1.70 en 43kg?

• Topic Starter Topic Starter
Ja die gegevens kloppen. Ik weeg 59 kilo in totaal, vetvrije massa is ongeveer 43 kg.

Oh gelukkig maar! Ik dacht jij woog in totaal 43. Waarom keto als ik vragen mag?
Meeste komen na keto 2 keer zo hard aan als ze afvielen.

Vieze adem of zelfs ketose is niet het doel (mag ik hopen). Afvallen is het doel.... en je "merkt" dat je slanker wordt... dus wat is het probleem ?

Let op je eiwit inname. Moet niet te hoog zijn anders raak je niet in ketose. Overschot aan eiwitten wordt dan naar koolhydraten ahw omgezet.

Richt je op 2x lichaamsgewicht

• Topic Starter Topic Starter
Ah, de eiwitinname was wel iets te hoog de 3e en 4e dag. Ga dit verminderen naar max 120 gram per dag en hoop dat dat helpt. Kan ik beter stoppen met de whey shakes of is dat gewoon een goede proteïnebron voor dit dieet?

Het mooie aan keto is dat je lekker veel noten, eieren en vooral vlees kan eten. Dus daar kun je makkelijk al je eiwitten uithalen als het goed is.

Maak je tussenoor whey shakes met kokosmelk of slagroom.... lekker!!!

Al zit je zo aan je max eiwitten dus veel shakes is niet nodig, na je training evt wat bcaa/leucune en een wheyshake met water....

keto is lekker,en heb ook echt goed energie.
in maart terug keto

Je kunt heel eenvoudig checken of je lichaam voldoende ketonen aanmaakt door deze te testen met urinestrips die selectief verkleuren naargelang de concentratie ketonen in je plas. Meten is weten.

Terug
Naar boven