MuscleMeat

Ketogenic low-carbohydrate diets have no metabolic advantage over nonketogenic low-carbohydrate diet

Pleurklaat

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
5.551
Lengte
1m78
Ketogenic low-carbohydrate diets have no metabolic advantage over nonketogenic low-carbohydrate diets.

CONCLUSIONS: KLC and NLC diets were equally effective in reducing body weight and insulin resistance, but the KLC diet was associated with several adverse metabolic and emotional effects. The use of ketogenic diets for weight loss is not warranted.

edit: de kanttekening is gemaakt dat het twijfelachtig is of de de staat van de KLC groep 'ketosis' is te noemen.

Laatst bewerkt:
Goedzo. Al die homofiele 'ik word dik van carbs en met keto val ik veel beter af' nichten ben ik wel een keertje zat.

Hmmm, interessant.

Zelf enkele jaren geleden 25kg kwijtgeraakt met een KLC dieet en cardio. Was ik wel heel blij mee dat die kg's er best snel van af gingen. Maar was inderdaad wel een 'zwaar' dieet.

Nu bezig met een NLC cut en gewichtheffen om er nog wat de laatste kg's (terug) af te krijgen. Moet zeggen dat het zeker niet slecht gaat. Maar ik kan het niet echt vergelijken. Denk dat het makkelijker is om die eerste 25kg kwijt te werken dan de laatste 10. En ook toen deed ik aan (hard)lopen en wielrennen, nu gewichtheffen. Dus qua spiermassa erbij is het al helemaal niet te vergelijken.

Goedzo. Al die homofiele 'ik word dik van carbs en met keto val ik veel beter af' nichten ben ik wel een keertje zat.

Nichten???? vind het zeer teleurstellend en kort zinnig om een oordeel te vellen wat niet van toepassing is voor JOUW. het is ook wetenschappelijk bewezen dat keto niet meer voordelen biedt tov andere dieet "vormen".

Vindt het ook jammer dat je keto afkeurt terwijl NIEMAND om jouw mening vraagt.
Niet iedereen hoeft jouw "dieet" prettig te ervaren en niet iedereen wil zo geweldig uitzien.

wees concreet met je opmerkingen en achterliggende doelstelling of stop eens met je nicht gezeik over keto.

Ik wordt niet dik van carbs maar met keto wordt ik wel droog als een fakka binnen enkele weken ;) Maar het belangrijkst is dat t beter vol te houden is dan low carb voor mij.

---------- Toegevoegd om 09:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:10 ----------

Nichten???? vind het zeer teleurstellend en kort zinnig om een oordeel te vellen wat niet van toepassing is voor JOU. het is ook wetenschappelijk bewezen dat keto niet meer voordelen biedt tov andere dieet "vormen".

Niet iedereen hoeft jouw "dieet" prettig te ervaren en niet iedereen wil zo geweldig uitzien.

wees concreet met je opmerkingen en achterliggende doelstelling of stop eens met je nicht gezeik over keto.

Huilie? Het blijft een bodybuilding forum :roflol:

Alle diëten inmiddels wel eens geprobeerd. Qua effect werken ze allemaal wel, als je kcal deficit maar goed is.
Het grootste verschil tussen de diëten vindt ik het "volhouden" ervan.

Voor een aantal hier:

https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/d-t-of-dt

Doe er wat aan, alsjeblieft, het komt ontzettend dom over. Bijna net zo dom als geloven in dat ketodieten meer doet qua fatloss dan een gewoon kcal in<kcalout dieet.

Nichten???? vind het zeer teleurstellend en kort zinnig om een oordeel te vellen wat niet van toepassing is voor JOUW. het is ook wetenschappelijk bewezen dat keto niet meer voordelen biedt tov andere dieet "vormen".

lezen wat ik zeg jankbalk. Hier heb je m nog een keer
ik word dik van carbs en met keto val ik veel beter af

Die studie uit 2006 had in totaal 20 deelnemers. Even los van deze kleine groep; de hoeveelheid calorieën die beide groepen kregen was exact gelijk. Er is geen mystiek extra vetverbrandend effect doordat je in ketose bent; wel geven diëten met zeer weinig koolhydraten een spontane reductie in calorieën; je hebt gewoon minder honger. Daardoor komt een min-of-meer ketogeen dieet in de praktijk bij studies van 1/4 tot een heel jaar vaak wel als meest effectief uit de bus.

• Topic Starter Topic Starter
Die studie uit 2006 had in totaal 20 deelnemers. Even los van deze kleine groep; de hoeveelheid calorieën die beide groepen kregen was exact gelijk. Er is geen mystiek extra vetverbrandend effect doordat je in ketose bent; wel geven diëten met zeer weinig koolhydraten een spontane reductie in calorieën; je hebt gewoon minder honger. Daardoor komt een min-of-meer ketogeen dieet in de praktijk bij studies van 1/4 tot een heel jaar vaak wel als meest effectief uit de bus.

Wat betreft de general population en het bestrijden van overgewicht/aanmoedigen van gezonde gewoontes is het een hartstikke prima dieet. Bij mensen met veel overgewicht is adherence/portie controle sowieso bijna per definitie het probleem, dus dan is de volhoudbaarheid van een dieet natuurlijk nog een stuk belangrijker.

Vind het echter voor atleten in wat voor sport of activiteit dan ook niet bepaald een logische keus. Zie ook:
Strictly controlled intake:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16685046

Grote kans dat keto je performance ook negatief beinvloedt, ook niet echt gunstig tijdens de cut. Post hiervoor later nog wel een reference.

---------- Toegevoegd om 11:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

fr19Muz.jpg

bewuste bump overigens

ik gebruik keto in de laatste 6 weken van mn wedstrijdvoorbereiding en ik moet zeggen dat het mij wel hielp, maar het interesseert mij ook geen hol als ik maar droogkom voor de wedstrijd, daarna heb ik een mega rebound van 8kg omdat ik keto gedaan heb, vriend van me wilde dezelfde klasse maar dan met low/med/high carb dagen, letterlijk nog veel havermout en rijst erin enz. terwijl ik met mijn koolvisje en broccoli only zat.. uiteindelijk was mijn vet onmeetbaar en hij zat nog op 6% te pielen en kwam met 82kg in de -90 klasse terecht , maargoed per persoon verschilt he

Dus ik moet straks "uit de kast komen".... ? Volgens jou ben ik een homofiele nicht...
Zal m'n vrouw niet leuk vinden.

Newsflash, niet iedereen die het beter doet op keto of low carbs is homo.

Dus ik moet straks "uit de kast komen".... ? Volgens jou ben ik een homofiele nicht...
Zal m'n vrouw niet leuk vinden.

Newsflash, niet iedereen die het beter doet op keto of low carbs is homo.

Anders ga je een bericht van een jaar geleden quoten man :o

Terug
Naar boven